Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMartin Kovář
2
Tým Dombrovskaya Maria Smaliichuk Darya Musatov Ivan Tretyakova Yana Zenina Aleksandra
4
Obsah prezentace I. Příčiny krize v podniku II. Povahy krize III. Stádia krizového vývoje IV. Preventivní opatření V. Vývoj podnikatelských subjektů v ČR
5
Krize je ukazatel vývoje jednotlivých podniků, který neodpovídá vývoji jiných podniků nebo odvětví.
6
I. Příčiny krize Z hlediska polohy zdrojů Z hlediska rychlosti Podle Daigneho
7
Příčiny krize z hlediska povahy zdrojů Externí (vnější) Interní (vnitřní)
8
Nejčastější vnitřní příčiny neúspěchu
9
Příčiny z hlediska rychlosti Postupné Náhlé Známé Neznámé
10
Příčiny krize podle Daigneho Společensko-ekonomický kontext Důsledek interních příčin
11
Počet úpadků podniků ve vyspělých zemích (tisíc podniků) Zdroj: economik.ru
12
Společensko-ekonomický kontext Ekonomické Politické Finanční Měnove-právní a daňové Sociální
13
Hlavní prvotní příčiny úpadku podniku
14
II. Povahy krize Strategická krize Krize vyvolána hospodařskými výsledky podniku Krize likvidity
15
III. Stádia krizového vývoje Stádium symptomů Akutní stadium Chronické stadium Vyřešení krize
16
IV. Preventivní opatření Prevence Kontrolní činnost Poznatky z kontrolní činnosti Zpětnovazební poznatky Hodnotící setkání Včasné varování Kauzální analýza SWOT analýza
17
Počty vzniklých a zániklých ekonomických subjektů v ČR Zdroj: CCB-Czech Credit Bureau, a. s. 20082009 VznikléZanikléVznikléZaniklé Podnikající fyzický osoby69 402 43 74968 73390 361 Obchodní společnosti24 4644 48022 0274 834 Ostatní pravnické osoby24 0072 81224 9352 974 Celkem117 87351 041115 69598 169
18
Zdroje DAIGNE, J.-F. Ozdravná opatření v podniku. Přel. E. Vergeinerová, jr. 1. vyd. Praha : HZ Praha, 1996. 133 s. ISBN 80-901918-8-6. s. 11-28 NOVOTNÝ, J. Nauka o podniku. Výstavba podniku. Plzeň : Aleš Čeněk, 2007. 213 s. ISBN 978-80-7380-071-0. ZUZÁK, R. Krize podniku a její kreativní řešení. 1. vyd. Praha : ČZU v Praze, PEF, 2005. 106 s. ISBN 80-213-1393-5. SRPOVÁ, J., SVOBODOVÁ, I. Sbírka případových studií z podnikání malých středních firem. Praha: Oeconomica 2007. 75 s. 978-80-245-1249-5 VEBER, J., SRPOVÁ, J. a kol. Podnikání malých a středních firem. 2. aktualizované a rozšířené vydání, Praha: Grada Publishing, 2008, 316 s. ISBN 978-80-247-2409-6. ekonomie.topsid.com economik.ru dvs.cz
22
V čem spočívaly hlavní důvody toho, že cukrárna nebyla úspěšná? Co byste udělali proto, aby cukrárna byla zisková? Do jaké míry ležela vína za krach podnikání na Marice, v jejímž domě cukrárna působila?
23
Profilace cukrárny, Omezený sortiment, Nebyla domluvena dodávka oblíbené štrúdlu dvakrát týdně, Cukrárna neinzerovala, nerozdávala vizitky, Špatné umístění.
24
Rozšířit sortiment, Navázat kontakt s návštěvníky posilovny, Více inzerovat, vytisknout vizitky, Vytvořit webovou stránku.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.