Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilJiří Musil
1
ERASMUS+ Infoschůzka pro zaměstnance Vysoké učení technické v Brně, Listopad 2014
2
Program informační schůzky: 1. Podmínky účasti v programu Erasmus+ 2. Pravidla pro mobilitu výuky a školení 3. Novinky ve financování 4. Novinky v dokumentaci 5. Postup vyřizování mobility před/ po cestě Diskuze
3
Podmínky účasti v programu Erasmus+ I. : Zaměstnanec musí být zaměstnán na VUT, možné vyslat i pracující na DPP, DPČ (dle priorit fakulty). Zaměstnanec musí projít výběrovým řízením. Prioritu by měli mít zaměstnanci vyjíždějící na mobilitu pobyt poprvé. Náplň mobility v zahraničí musí být v souladu s pracovní náplní zaměstnance na VUT. minimální délka 2 pracovní dny, maximální délka pobytu 60 dnů (mimo cestovní dny).
4
Pravidla pro mobilitu výuky I. : Výuka pedagogického pracovníka na zahraniční vysokoškolské instituci Cíle mobility: Cílem programu je podpořit vzájemné vztahy a spolupráci mezi vysokými školami v rámci evropského prostoru, zvýšit úroveň transparentnosti a slučitelnosti kvalifikací vysokoškolského vzdělávání v Evropě, zkvalitnit jazykovou výuku, informovat o vzdělávacích systémech v různých zemích a dát vzdělání evropský rozměr.
5
Pravidla pro mobilitu výuky II. : Výukový pobyt musí probíhat na partnerské univerzitě s níž má VUT uzavřenou interinstitucionální smlouvu. Oprávněnými aktivitami je jakákoli forma aktivní pedagogické činnosti, tedy přednášky, konzultace, workshopy, laboratoře a ateliéry. Za nepřípustnou aktivitu se považuje příprava na výuku a účast na konferenci. Zaměstnanec musí odučit na přijímací instituci minimálně 8 hodin za týden (i při kratší době nežli týden).
6
Pravidla pro mobilitu školení I. : Výjezd zaměstnance (pedagogického, administrativního i jiného pracovníka) do zahraničního podniku nebo na vysokoškolskou instituci. Cíle mobility: Cílem školení je získání nových vědomostí a dovedností, výměna zkušeností během praktického školení, studijní návštěvy, stínování nebo jiných forem školení.
7
Pravidla pro mobilitu školení II. : Pro mobilitu školení neplatí povinnost uzavření Interinstitucionální smlouvy se zahraničními univerzitami, tak jak je tomu u výukového pobytu. Oprávněnými aktivitami jsou: staff weeks, job shadowing, jazykové kurzy apod. Za nepřípustnou aktivitu se považuje účast na konferenci.
8
Financování – I. příspěvek na pobytové náklady (diety, ubytování, místní MHD) dle země pobytu - 4 skupiny: Země 1.- 14. den pobytu 15.- 60. den pobytu DK, IE, NL, SE, UK 136 EUR/den 95 EUR/den BE, BG, GR, FR, IT, CY, LU, HU, AT, PL, RO, FI, IS, LI, NO, TU 119 EUR/den 83 EUR/den DE, ES, LV, MT, PT, SK, MK 102 EUR/den 71 EUR/den EE, HR, LT, SI 85 EUR/den 60 EUR/den
9
Financování – II. příspěvek na cestovní náklady do místa určení dle kilometrové vzdálenosti, vypočtené Distance Calculatorem http://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/tools/distance_en.htm http://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/tools/distance_en.htm Dopravní prostředek: letenka, auto Přidělení „additional days“ dle programu mobility Vzdálenost Grant/osoba do 100 km 0 EUR 100-499 km 180 EUR 500-1999 km 275 EUR 2000 - 2999 km 360 EUR 3000 - 3999 km 530 EUR 4000 - 7999 km 820 EUR nad 8000 km 1100 EUR
10
Souhrn dokumentace Nové Rozhodnutí rektora ▫Nové Rozhodnutí rektora STASTT Interinstitucionální smlouva Teaching mobility agreementTraining mobility agreement Finanční dohoda Závěrečná zpráva pro EO Participant report (závěrečná zpráva) online Confirmation
11
Postup vyřizování mobility před výjezdem I. : zaměstnanec se ohlásí na Odbor zahraničních vztahů Rektorátu alespoň 14 dní před zahájením zahraniční cesty. zaměstnanec dodá Teaching/Training mobility agreement opatřený podpisy kontaktních osob z obou univerzit a zaměstnancem (koordinátorem vysílající školy může být osoba uvedená v Interinstitucionální smlouvě, vedoucí ústavu nebo děkan/proděkan fakulty). Dokument stačí dodat podepsaný před cestou v elektronické podobě. na základě předloženého Teaching/Training mobility agreementu bude zaměstnanci potvrzen cestovní příkaz a vystavena finanční dohoda.
12
Postup vyřizování mobility před výjezdem II. : Dále zaměstnanec předloží tyto vstupní údaje: zahájení a ukončení cesty; náklady na ubytování/den (EUR); náklady na dopravu (letenka, autobus, vlak) + místní hromadnou dopravu; další náklady. Na základě doložených vstupních údajů sdělí referent odboru zahraničních vztahů čísla SPP prvků do cesťáku vč. případného doplatku z fakulty. Na vyžádání zašle referent licitační tabulku v členění na příspěvek z Erasmu a dofinancování z fakulty. Dofinancování – před cestou musí být znám fakultní zdroj, ze kterého se bude hradit dofinancování z fakulty a příp. kapesné, pojištění a silniční daň. Pokud částka na dofinancování bude po cestě vyšší, je nutné částku schválit (stačí emailem)
13
Postup vyřizování mobility po výjezdu I. : Na konci pobytu zahraniční strana potvrzuje tzv. Confirmation of teaching/training mobility agreement. Potvrzení pracovních dnů je rozhodující pro určení konečné výše grantu. Akceptuje se také dokument vystavený zahraniční stranou na jejich hlavičkovém papíře. Ve výjimečných případech akceptujeme čitelnou kopii. Závěrečné zprávy se vyplňuji online v rámci internetové databáze pro evidenci mobilit Erasmus + tzv. „Mobility tool“ (Odkaz se zašle na Váš email po skončení mobility, zpětně po korekci vyúčtování). Závěrečná zpráva z Mobility tool má sice nahradit starou papírovou Zprávu. Pro účely doložení zprávy k vyúčtování na EO, můžete k vyúčtování dokládat buď kratší starou Zprávu učitele, případně jiný dokument o zprávě ze služ. cesty.
14
Postup vyřizování mobility po výjezdu II. : Vyúčtování vyplní zaměstnanec on-line (bez části „Úhrada provést z“). Jednotlivé doklady se ukládají tlačítkem „Zapsat do databáze“. Takto vyplněné vyúčtování zašle zaměstnanec spolu s originálními doklady na odbor zahraničních vztahů. Po zaslání dokladů vyplní referent ve vyúčtování část „Úhrada provést z“. Poté bude zaměstnanec vyzván e- mailem k ukončení elektronického vyúčtování tlačítkem „Končím vyúčtování.“ Doplatek z fakulty je ve vyúčtování na zdroji 1500 Jednotlivé položky ve vyúčtování, které bude řešit Rozhodnutí rektora: diety (potvrzení o snídaních), náležitosti k fakturám za letenky a ubytování, různé poplatky.
15
Informační zdroje www stránky Odboru zahraničních vztahů k programu Erasmus http://www.vutbr.cz/studium/studium-a-staze-v-zahranici www stránky DZS k programu Erasmus+ (v přípravě) http://www.naerasmusplus.cz/ www stránky Evropské komise k programu a Erasmus+ Guide http://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/index_en.htm
16
Prostor pro dotazy: „?“…. Děkuji za pozornost Bc. Magdaléna Káňová Referentka pro mobilitu zaměstnanců tel: +420 541 145 123, e-mail: kanova@ro.vutbr.czkanova@ro.vutbr.cz Rektorát VUT v Brně Odbor zahraničních vztahů Antonínská 548/1, Brno 601 90
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.