PROPAGACE EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Mgr. Petra Bartáková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO MARKETINGU.
Advertisements

Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
PROPAGACE MARKETING.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_15.
Geografie cestovního ruchu
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Reklama v rozhodování firmy. Reklamní výdaje a jejich účinnost
Komunikace v mezinárodních aktivitách
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Komunikace a stimulování prodeje
Corporate identity Vítám Vás na přednášce.
Public relations pro stavební a developerské projekty a společnosti Zdeňka Kuhnová, managing director, IMPACT PR & Consultancy.
Marketingová komunikace
KOMUNIKAČNÍ MIX.
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Přednáška: PROPAGACE Propagace (komunikační mix) - zprostředkovává informační tok způsobem výhodným pro obě zúčastněné strany.
Nástroje komunikačního mixu
Komunikační mix Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
VÝZNAM A FORMY MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE
Marketingová komunikace
Praha, 1. června 2012 Ministerstvo zemědělství Regionální potravina tisková konference.
9.Komunikace.
Marketingová komunikace.
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
1 Podpora prodeje PODPR/ P2 Hlavní typy aktivit SP Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Propagace - Promotion -
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Komunikační strategie
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Marketingová komunikace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Teorie propagace 5 základních forem propagace
MARKETINGOVÝ MIX.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Podpora prodeje. soubor různých motivačních nástrojů, krátkodobého charakteru, které jsou vytvořeny pro stimulování rychlejších nebo větších nákupů určitých.
Podpora prodeje Ing. Vilém Kunz,Ph.D.
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Public relations a řízení vztahů se zákazníky.
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
Komunikační politika klíčová slova
 Public relations se často překládá doslovně jako „veřejné vtahy“, avšak public relations jsou především procesem, jeho úkolem je tyto vztahy zlepšit.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Vinařský marketing Znovínu Znojmo, a. s. Eva Gargelová.
Média. Tištěná Velkoplošná Audio a audiovizuální Elektronická 3D.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_078 Jméno autora: Blanka Zbožínková Název.
Reklamní agentura. Reklamní agentura obvykle produkuje kreativní koncepty a materiály (TV reklamy, rozhlasové spoty, tiskové inzeráty a mnoho dalších),
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
Marketingová komunikace. Účastníci Dodavatelé Odběratelé Veřejnost Zaměstnanci Státní a místní samospráva Umělci Znalci Kritici Žurnalisté Sponzoři.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Vítejte na Marketingu.
Nákupní chování. Nákupní chování Typy kupujících individuální kupující – sám rozhoduje o nákupu, snaží se uspokojit vlastní přání a potřeby.
Marketingová komunikace
Propagace základní pojmy
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

PROPAGACE EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Mgr. Petra Bartáková

Propagace  Propagace - aktivity určené ke komunikaci vlastností, výhod a dostupnosti cílového trhu produktu  Cílem je seznámit nebo uvědomit o novém výrobku nebo službě co největší množství spotřebitelů a následně tak zvýšit prodejnost a míru poskytování, popřípadě ještě upevnit povědomí o značce nebo výrobku či službě 2

3 Propagace  komunikační strategie:  reklama - propagace  podpora prodeje  public relations  osobní prodej

Propagace  Komunikační kanály - cesty, kterými se předávají sdělení  neosobní komunikační kanál –probíhá formou masové komunikace –oslovení neurčitého počtu lidí (reklama, podpora prodeje, PR)  osobní komunikační kanál –osobní komunikace se zákazníkem (osobní prodej, telemarketing) 4

Propagace  Postata komunikačního systému:  komunikátor se svými nástroji (reklama, osobní prodej, podpora prodeje, práce s veřejností)  přenosový kanál (osobní a neosobní media)  komunikant (cílová osoba, skupina)  zpráva (obdržené a interpretované zprávy)  Formy komunikace:  osobní, neosobní  mluvená, obrazová, akustická 5

Propagace  Činitelé komunikace  KDO (komunikátor, firma...)  CO sděluje(zpráva),  JAK (nosič)  KOMU (cílová osoba, skupina)  S JAKÝM ÚČINKEM (komunikační efekt) 6

Propagace  Plánování a kontrola komunikace  cíle: 1. Čeho má být komunikací dosaženo ? 2. Jak mohou cílové skupiny reagovat ?  údaje: 3. Pro koho se sdělení provádí ? 4. Jaké cílové skupiny mají být osloveny ? 5. Jak příjemce zpracovává sdělení ?  nástroje: 6. Jak musí být sdělení upraveno ? 7. Která media lze pro přenos zprávy využít ?  kontrola: 8. Ovlivnilo sdělení kupní chování příjemce ? 7

Propagace  Propagace – Reklama  Reklama - marketingový nástroj, účelová a cílená komunikce určná k podpoře prodeje  Cílem reklamy je informování spotřebitelů se záměrem ovlivnit jejich chování.  Z hlediska spotřebitele - reklama zvyšuje průhlednost trhu, zvyšuje možnosti výběru výrobku, který má uspokojit potřeby, snižuje míru nejistoty při kupním rozhodování. 8

Propagace  Typy reklamy  výrobková reklama - odlišení vlastního produktu, zdůrazňování předností a výhod  podniková reklama - zdůrazňováním kladných stránek podnikatelské činnosti  Z hlediska cílů reklamy :  informativní (informování zákazníků o novém výrobku, cenách, slevách apod.)  přesvědčovací (publicita značce, podněcuje ke koupi)  připomínací (kde si výrobek mohou koupit) 9

Propagace  Reklama z hlediska životního cyklu produktu  zavádějící - nový výrobek, na novém trhu - první informace o vlastnostech, dostupnosti a využití  přesvědčovací - ve stadiu rychlého růstu, upevnění pozice na trhu, preferování produktu  připomínací - udržovat se v povědomí spotřebitele, upevnění pozice značky 10

K dějinám propagace 11 K dějinám propagace

K dějinám propagace 12

K dějinám propagace 13

K dějinám propagace 14

K dějinám propagace 15

K dějinám propagace 16

K dějinám propagace 17

K dějinám propagace 18

K dějinám propagace 19

K dějinám propagace 20

K dějinám propagace 21 Mather/Work/Ford/Ford-Focus/New-Ford- Focus-Launch-Plakat#/Ogilvy- Schweiz/Ogilvy-Mather/Work/Ford/Ford- Focus/New-Ford-Focus-Launch-Plakat

K dějinám propagace 22

K dějinám propagace 23

K dějinám propagace 24

K dějinám propagace 25

K dějinám propagace 26

K dějinám propagace 27

K dějinám propagace 28

K dějinám propagace 29

K dějinám propagace 30

K dějinám propagace Gm0

K dějinám propagace 32

K dějinám propagace 33

K dějinám propagace 34

K dějinám propagace 35

K dějinám propagace 36

K dějinám propagace 37

K dějinám propagace 38

K dějinám propagace 39

K dějinám propagace 40

K dějinám propagace 41

Propagace  Češi a reklama výsledky z pravidelného výzkumu Postoje české veřejnosti k reklamě...  Je reklama zdrojem informací pro nákupní rozhodování?  Za vítaný zdroj informací považuje reklamu cca 40 % české populace a je mezi nimi více žen a těch, kteří tráví více času na internetu.  Pomoc při rozhodování vítají na místě prodeje - ochutnávky, upoutávky na regálech a pultech prodejen i letáků, které jsou k dispozici na prodejnách i v poštovních schránkách.  Na rozhodování nemá vliv reklama v mobilních telefonech, písemné pozvánky do spotřebitelských soutěží a internetová reklama  Při nákupním rozhodování pomáhá - reklama v komerčních televizích, ČT, letáky ve schránkách, noviny a časopisy, upoutávky na regálech.  Nákup na základě reklamy?  Nákup na základě reklamy 44 % respondentů uvedlo „ano, koupil/a/ jsem na základě reklamy“. 42

Propagace  Osobní prodej  Ústní prezentace při konverzaci s jedním nebo více potenciálními zákazníky za účelem realizace prodeje  osobní prodej má ve srovnání s propagací tři charakteristické vlastnosti:  Osobní setkání  Pěstování vztahu  Reakce 43

Propagace  Hlavní fáze procesu osobního prodeje  Získání informací o zákazníkovi  Navázání osobního kontaktu  Předávání informací o výrobku a vytváření jeho image  Vyjasnění dotazů a připomínek  Vytvoření podmínek pro další kontakt  Personální řízení osobního prodeje 44

Propagace  Podpora prodeje  krátkodobé pobídky sloužící k podpoře nákupu či prodeje produktu  Zatímco reklama říká: "Kupujte náš výrobek!", podpora prodeje říká: "Kupujte jej ihned!" 45

Propagace  kupony a certifikáty - sleva z ceny  vzorky zdarma - u nových výrobků, odzkoušení výrobku,  refundace, rabaty - zvláštní sleva na další nákup  prémie, dárky - odměna za nákup  cenově výhodné balení  spotřebitelské soutěže  předvádění výrobků – vyzkoušení, ochutnávky  referenční dárky – doporuč přátelům  výstavní zařízení - v místě prodeje propagační materiály,  výstavy a veletrhy 46

Propagace  Public relations  práce s veřejností - vztahy k veřejnosti komunikační působení podniku na veřejnost vytváří se a udržují pozitivní postoje a vztahy veřejnosti k podniku, k jeho aktivitám, výrobkům a službám.  články v tisku, projevy, semináře, výroční zprávy, charitativní dary, sponzorství, publikace, styky se společností, lobby, identifikační média  Reklamu přijímá veřejnost s vědomím, že je „dílem firmy“, která si ji zaplatila, u PR je informace o firmě přijímána od „třetích“ osob s větší důvěrou. 47

Propagace  Propagace s minimálními náklady  Webové stránky  Sociální média Facebook, Twitter apod.  Vizitka – nemusí obsahovat jen jméno  Vyprávějte o tom co děláte  Tisková konference, tisková zpráva  Nejlepší reklama: Dobrá zkušenost a doporučení  Prezentace na veřejných akcích  Účast v podnikatelských soutěžích, crowdfunding 48

Propagace  Inspirace  Virální marketing – vytvoření obrázku, videa, aplikace, kterou si uživatelé internetu sami přeposílají 49

Propagace  Guerilla marketing- nekonvenční forma marketingu (šokující, extravagantní, kontroverzní…) 50

Propagace  Buzz marketing - vyvolání rozruchu, bzukotu (buzzzu) téma pro diskusi mezi lidmi a v médiích 51

DĚKUJI ZA POZORNOST