BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků 1996 - kniha The Balanced.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
P ODNIKATELSKÉ DOVEDNOSTI PRO ROZVOJ MSP A NNO V K RÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI Projekt CZ.1.07/3.2.10/ Společnost pro právní a ekonomické vzdělávání.
Advertisements

Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
managementu znalostí podle
Balance Score Card (BSC) v řízení dodavatelských systémů
Vize, Strategie, Cíle.
Strategická podnikatelská jednotka Strategic Business Unit - SBU
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Metriky Jan Smolík.
Systémové pojetí manažerské práce
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
Dotyková zařízení ve výuce​ KA4 Evaluace
Ing. Jiří Šilhán.  představuje komplex aplikačního a základního software, technických prostředků, podnikových procesů a personálních zdrojů určených.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
ITIL Information Technology Infrastructure Library.
Ekonomika informačních systémů
Postakviziční integrace Jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Pavel Seeman.
Předmět: Řízení podniku 1
Zkušenosti ze zavedení systému řízení kvality informačních služeb
Informační systémy TPS,MIS, SIS.
1 Kriteria hodnocení simulace – Balanced Scorecard (BSC) Toto metoda může být s úspěchem využita i pro stanovování cílů konkrétních projektů. Detailně.
Analýza vlastního podniku
Aktivní a věcná komunikace je základem kvality každodenně poskytovaných služeb. V Sodexo ji rozdělujeme na několik stupňů, které umožní věnovat se různé.
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
Konkrétní změny v české verzi CAF 2013 oproti CAF CZ 2009 Pavel Kajml Unie zaměstnavatelských svazů ČR.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
1. Úvod do problematiky Pojmy a definice Podnik v dynamickém prostředí
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
marketingové poradenství
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Období snižování nákladů Důvody proč vzdělávat a jejich zřetelnost Hynek Rais Česká pojišťovna 22. července 2004.
© Ing. V. Šebek, CSc. Řízení projektů a podnikových procesů 1/7 6. Výběr procesů pro jejich zlepšení  Výběr procesů pro jejich zlepšení  ad hoc  procesní.
Plánovací proces a druhy plánování
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek) ESF MU J.Skorkovský KAMI.
Graduate Recruitment Zakladatelé Deloitte Touche Tohmatsu.
Management systému řízení kvality
Projekt z PA104 Richard Benkovský (139912, Jan Horák (143443, Miroslav Ligas (139542, Tomáš.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
CZ / /0020 Podpora týmu NET Genium při rozvoji progresivních informačních technologií Žadatel: NetGenium s.r.o. Partner: ČVUT Kontaktní osoba:
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
BSC - Metoda Balanced Scorecard
Ztráty v podnicích Ztráty mohou dosáhnout objemu % z celkových tržeb Ztráty jsou příčinou, proč firma neobstojí v konkurenci Ztráty vyplývající.
Systém řízení moderního podniku Management system of modern company
VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ o.p.s. CONTROLLING Ing. Jan Cedl AŘ KONTAKT s.r.o.
Hodnocení firem, aneb co je to úspěšná firma. Obsah Metoda Balanced Scorecard Metoda EFQM (Evropský model podnkatelské úspěšnosti)
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – I.část.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Téma 13: Finanční plánování
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
NKK Praha CAF-Externí zpětná vazba ověření efektivního fungování úřadu Mgr.Stanislav Loskot, MBA Mgr.Stanislav Loskot, MBA AQE advisors a.s.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Osobní management – modul č.4
Digitální učební materiál
Management a řízení hotelu
Digitální učební materiál
Plán na zvýšení spokojenosti zákazníků Zvýšení spokojenosti zákazníků
Transkript prezentace:

BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků 1996 - kniha The Balanced Scorecard Cíle: Efektivní management založený na metrikách „ What you measure is what you get“ Prosazení strategických cílů v celé organizaci

BSC Čtyři dimenze plánování: Pro každou dimenzi: finance zákazníci, procesy (interní pohled) zaměstnanci (učení se) Pro každou dimenzi: Mise strategické cíle (10-18 ??) metriky (klíčové ukazatele výkonnosti- KPI je ukazatel - nejlépe měří plnění strategického cíle) očekávané hodnoty (targets) akce (1-2) pro každý cíl za splnění je odpovědný jeden konkrétní pracovník přesný termín dokončení

Příklad: BSC pro projekt zavedení e-business ORIENTACE NA UŽIVATELE Jaké budou přínosy zavedení komunikace se zákazníkem přes internet? PODPORA PODNIKÁNÍ Jak by se měl E-business jevit představenstvu, aby byl považován za významný přínos úspěchu společnosti? Mise Být preferovaným dodavatelem přes internet Cíle spokojenost zákazníka stálost (věrnost) zákazníka získání nových zákazníků efektivní internetový marketing Být schopný podpořit pomocí internetové aplikace strategii podniku Dosažení strategického plán u e-business Podnikatelská hodnota e-business projektu Soulad s rozpočtem PROVOZNÍ DOKONALOST Jaké služby a procesy se musejí vylepšit, aby e-business aplikace byla úspěšná z hlediska zákazníků a akcionářů? BUDOUCÍ ORIENTACE Jak bude IT rozvíjet svoji schopnost změny a vylepšení tak, aby prostřednictvím e-business lépe podpořila podnikovou strategii? Dodat včas a efektivně e-business služby na stanovené úrovni Proces plnění Dostupnost e-business systému Zlepšení tvorby systému Bezpečnost Pomocí aplikace e-business přispět k podnikatelské strategii . Zkušenosti vývojářů e-business aplikace Efektivní řízení týmu Nezávislost konzultantů Spolehlivost dodavatelů

Měřítka dimenze Orientace na zákazníka Spokojenost zákazníka počet on-line uspokojených požadavků zákazníka v daném časovém úseku počet stížností / opakovaných dotazů zákazníka v daném časovém úseku Stálost / věrnost zákazníka poměr zákazníků využívajících internet poměr zákazníků opakujících své objednávky Získání nových zákazníků počet nově získaných zákazníků prodeje realizované přímo a nepřímo přes internet Efektivní internetový marketing efektivnost hitů efektivnost představení stránek efektivnost návštěv stránek

Kaskádování BSC

BSC Celopodniková BSC IT BSC IT BSC PRO VÝVOJ IT BSC PRO PROVOZ

Zákaznická perspektiva Interní podnikové procesy IT BSC Finanční perspektiva Zákaznická perspektiva Učení se a růst Interní podnikové procesy

ORIENTACE NA UŽIVATELE BUDOUCÍ ORIENTACE / INOVACE IT BSC ORIENTACE NA UŽIVATELE PODPORA PODNIKÁNÍ Jak se uživatelé dívají na útvar IT? Mise Stát se preferovaným dodavatelem informačních systémů Cíle Preferovaný dodavatel aplikací Preferovaný dodavatel služeb (provozu) Navrhovatel nejlepších řešení v jakékoli oblasti Partnerství s uživateli Spokojenost uživatelů Jak se vedení dívá na útvar IT? IT investice podpoří podnikání Kontrola výdajů IT Hodnocení projektů z hlediska míry podpory strategických cílů podniku Podpora nových podnikatelských příležitostí PROVOZNÍ DOKONALOST BUDOUCÍ ORIENTACE / INOVACE Jak jsou IT procesy účinné a účelné? Dodávka účinných a účelných aplikací a služeb účinný a účelný vývoj účinný a účelný provoz Jakou pozici má IT vzhledem k budoucím potřebám? Vytvořit podmínky pro zvládnutí budoucích potřeb školení a vzdělávání IT personálu výzkum v oblasti nových technologií zhodnocení stáří portfolia aplikací