Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/21.3811 Název klíčové aktivity:NOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY V OBLASTI PŘÍRODNÍCH.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
zpracovaný v rámci projektu EU
Obecná chemie SMĚSI VY_32_INOVACE_04 - SMĚSI.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
VY_32_INOVACE_13_VZDUCH Anotace Rozšíření poznatků o vzduchu Autor
Směsi.
Směsi Opakovací otázky
4.1 Voda a vzduch Atmosféra Hydrosféra - vzdušný obal Země
VZDUCH.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Namáhání na tah a tlak Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Porovnáváme povrch a objem válce a kuželu. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zbyněk Tůma. Dostupné z Metodického portálu.
Dopravní situace 16 křižovatka Jungmannova - Kollárova Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Hustota
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Kulová zrcadla - dutá
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Sériové řazení rezistorů Číslo DUM: III/2/FY/2/2/13 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Elektrické.
Dopravní situace 4 křižovatka Růžová – U Parku Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měřidla délky Číslo DUM: III/2/FY/2/1/3 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
Tělesa –testy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Lom světla – II.část
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Lupa
Tělesa – trojboký hranol
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Odraz světla Číslo DUM: III/2/FY/2/3/5 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Optika Autor: Ing.
Druhy směsí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ohmův zákon(příklady) Číslo DUM: III/2/FY/2/2/11 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Elektrické.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Závislost elektrického odporu na vlastnostech vodiče Číslo DUM: III/2/FY/2/2/12 Vzdělávací předmět: Fyzika.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
14 směsi VY_32_INOVACE_14 autor:Mgr. Helena Žovincová identifikace:H2-14 třída:8. předmět:Ch anotace:Materiál slouží k probírání a procvičení nového učiva.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Půda – minerální látky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Předmět:chemie Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o kyslíku. Klíčová slova: kyslík, výskyt,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Riskujeme v chemii Směsi a jejich oddělování Soutěžíme před testíkem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné.
Ovzduší – teplotní inverze Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Siločáry elektrického pole
Přírodní vědy DUM 17 Základní podmínky života VODA
Směsi = smíšeniny dvou nebo více CHL CHL, které směs obsahuje = složky
Přírodní vědy DUM 21 Základní podmínky života PŮDA I.
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Lom světla I. část
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ohmův zákon (odvození)
2.1 Většina látek jsou směsi
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu: CZ. 1
VODA.
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
křižovatka Strážovská
Hledání obrázků Děti mají za úkol najít v každém listu daný počet obrázků. Po nalezení je mohou vybarvit. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Přímočaré šíření světla
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Zaokrouhlování na desítky a stovky
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Transkript prezentace:

Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název klíčové aktivity:NOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY V OBLASTI PŘÍRODNÍCH VĚD Číslo klíčové aktivity: V/2 Název DUM: RISKUJ Číslo DUM:V/2/PC/2/2/22 Vzdělávací předmět:CHEMIE Tematická oblast:SMĚSI, VODA Jméno autora:Mgr. Ivana Strnadová Anotace:Žák si zopakuje, upevní a prakticky procvičí některé pojmy z kapitol SMĚSI, VODA a značky prvků. Klíčová slova:Brakická voda, ozónová vrstva, skleníkový jev, atmosféra, roztok, aerosol Metodické pokyny:Žáci se rozdělí na skupiny a postupným vybíráním otázek si upevní získané poznatky. Při výběru pole odstraňte krycí desku, zobrazí se otázka, žák získává počet bodů jimiž je ohodnocena otázka, při nesprávné odpovědi se body odečítají. Při ukončení neukládejte změny. Druh učebního materiálu:Pracovní list – prezentace, jedná se o vědomostní soutěž. Druh interaktivity:Soutěž, zodpovězení otázky před kolektivem Cílová skupina:Žáci 8. ročníku Datum vzniku šablony: Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Strnadová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

RISKUJ body VODA Vyjmenuj skupenství vody a uveď příklady. Co je hydrosféra a co vše do ní patří? Co je brakická voda? Kde ji najdeme? Jaké jsou požadavky na pitnou vodu? Jak dělíme vodu podle obsahu minerálů? VZDUCH Co je atmosféra?Jak získáváme plyny ze vzduchu? Jaké je složení vzduchu? Co je ozónová vrstva a k čemu slouží? Vysvětli skleníkový jev. SMĚSI Co jsou směsi?Jaké typy směsí znáš? Jak vznikají pěna, suspenze a aerosol? Co jsou a z čeho se skládají vodní roztoky? Kdy hovoříme o nasyceném a kdy o nenasyceném roztoku? ZNAČKY PRVKŮ vodíkhořčíkrtuťolovouhlík Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Strnadová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

RISKUJ - ŘEŠENÍ body VODA Vyjmenuj skupenství vody a uveď příklady. Co je hydrosféra a co vše do ní patří? Co je brakická voda? Kde ji najdeme? Jaké jsou požadavky na pitnou vodu? Jak dělíme vodu podle obsahu minerálů? VZDUCH Co je atmosféra?Jak získáváme plyny ze vzduchu? Jaké je složení vzduchu? Co je ozónová vrstva a k čemu slouží? Vysvětli skleníkový jev. SMĚSI Co jsou směsi?Jaké typy směsí znáš? Jak vznikají pěna, suspenze a aerosol? Co jsou a z čeho se skládají vodní roztoky? Kdy hovoříme o nasyceném a kdy o nenasyceném roztoku? ZNAČKY PRVKŮ vodíkhořčíkrtuťolovouhlík Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Strnadová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

RISKUJ - ŘEŠENÍ body VODA KAPALNÉ – voda PEVNÉ – led, sníh, kroupy, jinovatka PLYNNÉ - pára VODNÍ OBAL ZEMĚ Povrchová voda Podzemní voda Půdní voda SMÍCHANÁ VODA SLADKÁ SE SLANOU, najdu ji v DELTÁCH ŘEK CHLADNÁ 8-12°C, ČIRÁ, BEZ CHUTI, BEZ ZÁPACHU, BEZ CHOROBOPLODNÝCH ZÁRODKŮ DESTILOVANÁ POVRCHOVÁ/PITN Á PODZEMNÍ MINERÁLNÍ MOŘSKÁ VZDUCH PLYNNÝ OBAL ZEMĚ DESTILACÍ ZA SNÍŽENÉHO TLAKU A TEPLOTY 78 % N 2 21 % O 2 1% ostatní (oxidy uhlíku, dusíku a síry, vodní pára, prach, vzácné plyny 1-3 mm tlustá vrstva v atmosféře, která chrání Zemi před škodlivým UV zářením Paprsky ze Slunce dopadají na Zemi, odrazí se, ale skleníkové plyny je zadrží, proto se znovu odrazí směrem k Zemi SMĚSI Látky složené ze dvou nebo více složek. Stejnorodé/ různorodé Podle skupenství: PEVNÉ – žula KAPALNÉ – mořská voda, kokakola PLYNNÉ – zemní plyn, propan-butan Pěna: plynná látka rozptýlená v látce kapalné. Aerosol: dým – pevná látka rozptýlená v látce plynné mlha – kapalná látka rozptýlená v látce plynné Vodné roztoky jsou látky stejnorodé, skládají se z rozpouštědla a rozpuštěné látky. Nasycený roztok je takový, ve kterém se při určité teplotě již nerozpouští další množství látky. Nenasycený roztok je takový, ve kterém se při určité teplotě ještě rozpouští další množství látky. ZNAČKY PRVKŮ HMgHgPbC Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Strnadová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).