1789 - 1794 Velká francouzská revoluce. Jak se chovali panovníci v předrevoluční Francii? Jak byla rozdělená společnost ve Francii? Byli všichni spokojeni?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dokončení textu Čtenářská gramotnost.
Advertisements

Skupiny, do kterých patřím. Samostatně 1.Napište své jméno doprostřed listu papíru. 2.Nakreslete čáru od svého jména ke slovu, které charakterizuje libovolnou.
Francie, Itálie, Německo
Odpovězte laskavě na následující otázky. Vaše odpovědi určí výši vašeho platu na příští rok. Další.
Úvod do učiva dějepisu.
Vznik státních útvarů V.
Jak se žilo na konci 18. století obyčejným lidem?
Pozornost Přednáška s prezentací nebo prezentace s přednáškou (Zapněte si prosím zvuk a sami přecházejte na další snímky.) © Radka Mužíková.
Volba nového českého krále po vymření Přemyslovců
WORLD AROUND US SVĚT KOLEM NÁS. Projekt: Christmas cards Cíl projektu: Každý žák vyrobí vánoční přání pro svého kamaráda v partnerské zemi. Žáci z Francie.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:II.
MEZI TŘICETILETOU VÁLKOU A FRANCOUZSKOU REVOLUCÍ
Nová identita 1 Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 Aktivita č.1: Výchova.
Práce s textem – ŘÍM REPUBLIKOU
Proč někteří lidé museli v historii nosit nějaké zvláštní označení na oděvu? Co může dělat člověk odlišného od jiných lidí?
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Proč někteří lidé museli v historii nosit nějaké zvláštní označení na oděvu? Co může dělat člověk odlišného od jiných lidí?
Tržní hospodářství I. Petr Machala.
IF-clauses: jestli and counterfactuals Create sentences based on the following pattern. Vzor: udělám to/ zavolám vám Jestli to udělám, zavolám vám. Kdybych.
Marie Terezie Vláda
Příběh vojáka z první světové války
7. třídy. Věštění z křišťálové koule Prohlédněte si obrázek, který jste si vybrali a zamyslete se nad tím, co by mohlo být dnešním tématem. Zkuste jednou.
Franská říše Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Pitronová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Prezentační dovednosti Úvod do studia – prezentace domácího úkolu Bronislava Wittnerová (insp. Dr. Tomoszek)
KANADA Hlavní město: Ottawa -složena z deseti provincií a tří spolkových teritorií -úřední jazyk: francouzština a angličtina - z hlediska vládního uspořádání.
STRATEGIE ROZVOJE SLUŽEB ICT VE ŠKOLE PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE SLUŽEB ICT listopad 2006 (c) Radek Maca.
Co jsem se dozvěděl o Templářích? Mám ještě nějaké otázky?
První fáze dekolonizace
Praktikum 4c: Tabulky, baterie otázek 16/5/08. Tabulky - metoda popisu dat.
Nevíš si rady ani s jedním? Přihlas se a dostaneš indicii.
Rudolf II. Habsburský Rudolfínská doba. Rudolf II. Sleduj video.video Jaký byl přístup Rudolfa II. k vladařským povinnostem? Jaké byly jeho vztahy s bratrem.
Co si představíš pod pojmem „socialismus s lidskou tváří“?
VÍTE, KDE BYLO NEJVÍCE ALKOHOLIKŮ. NA TITANIKU
Úvod do učiva dějepisu Zdroj: Ref Number: Photographer: Ian BrittonIan Britton Tags: southern england stonehenge world heritage.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektuModerní škola Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění.
Milí spolupracovníci a spolupracovnice, Pokračujte … Zúčastněte se proto této dotazníkové akce pro zaměstnance. Můžete posoudit Vaše potěšení z práce,
Elektronické učební materiály - II. stupeň Společnost Autor: Mgr. Miluše Džuberová KOMUNIKACE slovem písmem gestem dotekem.
Konec absolutismu ve Francii. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Konec.
Název společnosti Produkty a služby
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_12_INOVACE_31_Dvojice slov
Výchova ke zdraví 9. A,B Mgr. Silvie Šilingerová
VZTAHY A PRAVIDLA SOUŽITÍ V PROSTŘEDÍ KOMUNITY - Rodina
KDO VLÁDNE A JAK VLÁDNE? Lekce 4A.
REPUBLIKA, DIREKTORIUM
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
Karel Havlíček Cesta do vyhnanství.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Autor: Mgr. Anna Dyková Název : VY_12_INOVACE_31_Fotbalový zápas
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_11_DĚJEPIS
Práva a povinnosti osob
Práva a povinnosti osob
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Listopad 2011 Ročník 8
Práva a povinnosti osob
OBDOBÍ PO TŘICETILETÉ VÁLCE DO FRANCOUZSKÉ REVOLUCE
Anglická revoluce Stuartovci - Karel I. - rozmařilý král
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
ZAMYŠLENÍ - DISKUSE Člověk žije ve společnosti druhých lidí. V životě se můžeme dostat do situace, kdy na umění domluvit se a spolupracovat bude závislé.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název: VY_32_INOVACE_EV_8A_3M Škola: Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor: Mgr. Jolana Lásková Ročník: 8. Tematický okruh,
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:
Vaše jméno | Váš učitel | Vaše hodnocení
V Nahraďte tento nápis vlastním textem. Vyberte písmeno a vložte vlastní text. Pro každý snímek použijte jeden znak.
NORTHWIND TRADERS Kdo jsme [Podtitulek brožury nebo motto společnosti]
Počet obyvatel na Zemi, přirozená měna obyvatelstva
V Nahraďte tento nápis vlastním textem. Vyberte písmeno a vložte vlastní text. Pro každý snímek použijte jeden znak.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Transkript prezentace:

Velká francouzská revoluce

Jak se chovali panovníci v předrevoluční Francii? Jak byla rozdělená společnost ve Francii? Byli všichni spokojeni? Proč ano/ne?

Velká francouzská revoluce Několik fází Práce v expertních skupinách → příště vzájemné představování Čti text – vypracuj pracovní list: (12 min) Název fáze Vyjasňuj Polož otázky

Expertní skupiny (13 min) 1. Co jste se o vaší fázi dozvěděli? Představte si vzájemně pojmy – vysvětlete si ty, které někomu ještě nejsou jasné. 2. Vyberte jednu otázku a položte ji ostatním, ti na ni pomocí textu odpoví. 3. Domluvte se, jak byste vaši fázi charakterizovali – zapište si do pracovního listu.