Kurz: Úvod do marketingu a jeho význam pro podnikání Budoucnost pro připravené.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Advertisements

Strategické analýzy MANAGEMENT CVIČENÍ Zpracovala: Navrátilová, Pavlíčková.
Analýza zdrojů a schopností organizace
Nadpis Lexikon úspěšného podnikání aneb Jak rozjet svou firmu Jana Merunková.
Význam informací v podnikání
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
2.Vnitřní analýza.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
Strategické plánování v marketingu
MARKETING FINANČNÍCH SLUŽEB E :00 – 13:30.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_STRATEGICKÝ.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_20 Název materiálu: Reklama Tematická oblast: Estetika, 1. ročník Anotace: Prezentace slouží k výkladu.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Reklama a její význam pro podnikání Draženov Blížejov Studánka září 2010.
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
úvod pojetí a obsah marketingu
Komplexní analýzy.
Metody analýzy portfólia
Název organizace Podnikatelský plán (bližší specifikace aktivity) Vaše logo.
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Strategické marketingové plánování. umožňuje přesnější formulování cílů, možnosti firmy zohledňuje měnící se marketingové příležitosti vede k lepší koordinaci.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Prezentation Development life cycle (DADI). 2 Description - popis prostředí a záměrů –popis firemního prostředí –definice cílů a předpokládaných přínosů.
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
neboli: Matice Bostonské poradenské skupiny (Boston Consulting Group)
Tržní prostředí.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Marketing Základy a postupy..
8. Marketing.
11 Osobní finance a investování. 2 Osobní finanční plánování Smyslem osobního finančního plánování je ujasnit si: budoucí osobní a rodinné.
Úkol na příští seminář: Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Zamyslete se nad možným.
Plánování a rozhodování v organizaci
Struktura podnikatelského plánu
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Yekaterina Vanina Yelena Vanina Arina Kositskikh Maxim Kim.
Matice výrobkového portfolia Bostonská matice Podstata matice Pomůže rozhodnout, které produkty je vhodné podporovat a které se naopak mohou z nabídky.
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
Portfolio analýza Matice BCG – Boston Consulting Group /bostonská matice/ 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Marketingový plán podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
MARKETING Přednáška P
Digitální učební materiál
Autor bakalářské práce: Dominika Ješová
Název společnosti Obchodní plán.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Portfolio analýza Model GE
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Marketingový systém řízení
Plánování a rozhodování v podniku
Marketingová komunikace
Prezentace obchodního plánu
Prezentace obchodního plánu
Marketing Základy a postupy..
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
MARKETING Přednáška P
Podnikatelský plán Iva Jeřábková
Transkript prezentace:

Kurz: Úvod do marketingu a jeho význam pro podnikání Budoucnost pro připravené

Co je marketing??? „Cesta, jak realizovat prodej svého produktu za nejlepších podmínek pro mne i pro zákazníka. „

Smysl SWOT analýzy Cíl analýzy SWOT (silné a slabé stránky, hrozby a příležitosti): získání stručného přehledu výsledků interní/externí analýzy určení směru pro definování hlavního cíle/problému určení směru pro definování a vyhodnocení variant získání výchozího bodu pro analýzu MABA – posouzení marketingové atraktivity podnikání (Marketing Attractiveness Business Assessment, též GE portfolio)

SWOT ANALÝZA Silné stránkyPříležitosti Slabé stránkyHrozby

5P ProductProduct PeoplePeople PlacePlace PricePrice PromotionPromotion Co prodávámCo prodávám Komu prodávámKomu prodávám Kde prodávámKde prodávám Za jakou cenuZa jakou cenu Jak podporuji …Jak podporuji …

Životní cyklus produktu Životní cyklus produktu je model, pomocí něhož mohou společnosti používat své údaje o prodeji a odhadnout, v jaké životní fázi se daný produkt nachází. Životní cyklus produktu (PLC) V životním cyklu produktu rozlišujeme následující fáze nebo tržní stádia: 1.fáze zavedení 2.fáze růstu 3.fáze zralosti 4.fáze nasycení 5.fáze poklesu

Čtyři kvadranty portfoliové matice : 1.Hvězdy. Hvězdy jsou vedoucí subjekty na silně rostoucím trhu. Vedoucí úloha na trhu produkuje peníze, současně však vyžaduje velké investice pro udržení kroku s rostoucím trhem. Peněžní příjmy a peněžní výdaje jsou v rovnováze. Stane-li se trh saturovaným, z hvězdy se stane „dojná kráva“ (jakožto fáze životnostního cyklu). 2.Dojné krávy. Dojné krávy jsou vedoucí subjekty na stagnujících nebo jen místně rostoucích trzích. Tyto SBU produkují více peněz, než je potřebné pro udržení jejich pozice. Tento peněžní tok je možno využít v různých částech dané společnosti. Například je možno jej investovat do „problémových dětí“ tak, aby tržní podíly těchto SBU vzrostly na úroveň hvězd. 3. Problémové děti (otazníky). Problémové dítě je SBU s nízkým relativním tržním podílem na silně rostoucím trhu. Těmto SBU chybí finanční prostředky. Sekundární postavení na trhu produkuje příliš málo peněz na udržení kroku s rostoucím trhem. 4.(Bídní) psi. Psem je SBU s nízkým relativním tržním podílem na stagnujícím trhu. Tyto SBU produkují málo peněz, na druhé straně jich ani tolik nepotřebují (malá míra přelévání). Peněžní příjmy a peněžní výdaje jsou více méně v rovnováze. Vzhledem k omezenému příspěvku je nutno uvažovat o zrušení těchto SBU.

Sebe-prezentace Prezentace firmy Co o sobě / firmě chci sdělit ? Co potřebuji, aby ostatní slyšeli ? Kdo je můj zákazník ?

Na počátku je kvalitní značka Promyslete si, co je Vaším cílem Myslete na zákazníka a komunikujte s ním Odlište se, jste jedineční! Jednoduchost a emoce vítězí Myslete ekonomicky: 1-2 barvy ušetří Vaše náklady při tisku Elektronická podoba loga

Provozujete aktivní marketing ? Sleduji aktivně proměny trhu - nové značky, zboží, služby? Komunikuji dostatečně s trhem? Analyzuji průběžně potřeby firmy? Mohu řídit veškeré úkony, které zajistí cestu výrobku / služby od výrobce k zákazníkovi? Co mohu ještě udělat…?

Zvolte pečlivě cíl a načasování Zvolte cíl a načasování reklamní kampaně produkt cena propagace distribuce prodej

Efektivní mediální komunikace Reklama v tisku Tvoříme vlastní inzerát, leták, plakát: - titulek musí zaujmout - výstižnost a přesvědčivost - použijeme jazyk spotřebitele Vždy můžeme využít pomoc odborníků

Vizitka Logo Jméno a příjmení Předmět podnikání Adresa Telefonní číslo www stránky

Typy reklamy OutdoorIndoor

Kdy využít Rozhlas ……………………………… Televizi ……………………………… Kino …………………………………... Internet ………………………………..

Čemu se vyhnout v reklamě ? Co naopak přispěje k úspěchu? Reklama klamavá Reklama skrytá Reklama podprahová Reklama nevyžádaná ……………………….. Zakázané druhy reklam  Základem úspěchu jsou Opakování Znalost potřeb zákazníka Přesvědčování Humor ……………………………

Poznámky k marketingovému plánu ……………………………………………..