REKLAMA Návykové chování a závislost Zpracovali: Markéta Ráčková, Ondřej Otava.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NĚKTERÉ TENDENCE MÉDIÍ doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Advertisements

Návraty po mateřské/rodičovské dovolené na trh práce
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_593_VyOv8 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Výchova k občanství.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Reality show, ktorá našla brata Výsledky sledovanosti
Reklama v marketingu Obsah Pojem reklama, znaky reklamy Druhy reklamy
VY_32_INOVACE_ 19_Lidé kolem nás Volný čas (SADA ČÍSLO 2)
Chování domácností. Úvod n Jak a čím jsou domácnosti ovlivněny.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_17.
Jaká bude dětská veřejnoprávní televize ČT :D? Petr Dvořák, generální ředitel České televize Jaká bude dětská veřejnoprávní televize ČT :D? Zlín Film Fest,
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Komunikace a stimulování prodeje
Dramatika pro děti Workshop ARAS Strana 1.
Téma lze vyučovat i v jiných oborech.
REKLAMA.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Aktivita č.2: Podnikání a právo
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_20 Název materiálu: Reklama Tematická oblast: Estetika, 1. ročník Anotace: Prezentace slouží k výkladu.
VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: chování.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Komunikační mix Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
1 MÁM SVÉ TĚLO RÁDA Projekt „Zdravě jíst, zdravě žít II.“
Téma: Využití Corelu v Marketingu Vypracoval/a: Ing. Jana Wasserbauerová.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
ZÁKLADNÍ INFORMACE O REKLAMĚ Reklama TV spot Rozhlasový spot Billboard Leták ve schránce Inzerce v novinách Reklama v časopisech Bannery na internetu Spam.
Struktura inzertního oznámení Vypracovali: Veronika Kamenická, Ondřej Vaníček, Markéta Štíbrová.
Marketingová komunikace
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Masmédia, informativní.
Reklama a její význam pro podnikání Draženov Blížejov Studánka září 2010.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Výhody a nevýhody reklamy v rádiu
Děti a rodiče před televizí
Média v ČR Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
Demografická kritéria Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
„5 M“ Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2 –
PROPAGACE REKLAMA Brigita STLOUKALOVÁ. Reklama = placená forma neosobní prezentace výrobků, služeb, myšlenek prostřednictvím médií  reklama se sportovními.
Reklama 8. ročník. Definice takové sdělení, které má příjemce ovlivnit, aby se nějak choval nebo aby zaujal určitý postoj takové sdělení, které má příjemce.
Reklamní služby Zuzana Brestičová Petr Marvan Jan Walik.
České děti jako čtenáři v roce 2013/2014 Praha UISK Vít Richter Národní knihovna ČR
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2901_typy.reklamy Téma: Typy reklamy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Katedra sociální pedagogiky na Pedagogické fakultě MU Projekty zaměřené na zvyšování životních a profesních perspektiv sociálně znevýhodněných skupin.
Výzkumné komunity / Privátní panely / Výzkum trhu Firemní dárcovství Radek Jiřičný Research Director
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
Reklamní agentura. Reklamní agentura obvykle produkuje kreativní koncepty a materiály (TV reklamy, rozhlasové spoty, tiskové inzeráty a mnoho dalších),
IMAGE - specifický obraz výrobku odráží očekávání veřejnosti POZOR! Aktuální percepce lidí bývají vždycky ovlivněny minulou zkušeností ! Podnik by měl.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
EU_62_A_sada 1_07_M_Reklama_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Materiál.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
25 / 1 / 2011.
Televize v konzumaci médií suverénně vede
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Masová média a jejich vliv
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
RODINA A JEJÍ POSTAVENÍ VE SPOLEČNOSTI
Marketingová komunikace
Psychologické působení propagace
Základní škola T. G. Masaryka Blatná, okr. Strakonice
Jak vzniklo ČT D a první výsledky
MIKULOVSKÉ OZVĚNY 58. ZLÍN FILM FESTIVALU 8.–
Firemní dárcovství Radek Jiřičný Research Director
CHARITA FUNDRAISING Komunikační platforma ÚSPĚŠNOST Osvěta Komunikace
Prezentace výzkumu Zbiroh 2018
Děti a rádio Michal Kormaňák Account Director Ipsos Public Affairs
Rodičovství biologické a pěstounské
Transkript prezentace:

REKLAMA Návykové chování a závislost Zpracovali: Markéta Ráčková, Ondřej Otava

Co znamená slovo reklama?  Slovo reklama vzniklo z lat. Reklamare – znovu křičeti  „Každá placená forma neosobní prezentace a nabídky idejí, zboží nebo služeb prostřednictvím identifikovatelného sponzora.“  „Reklamou se rozumí přesvědčovací proces, kterými jsou hledáni uživatelé zboží služeb nebo myšlenek prostřednictvím komunikačních médií.“

Děti, televize a reklama

 Sledování TV je stále nejčastějším způsobem trávení volného času dětí (až v 81%).  Platí to zejména pro děti do 14 let. S věkem pak částečně obliba TV klesá.  Děti se o reklamy zajímají více než dospělí, líbí se jim, chtějí se dozvědět novinky, déle si je pamatují, protože si je více užívají.

Děti, televize a reklama  Více než 80% nejúspěšnějších dětských reklam využívá humor.  Mezi staršími dětmi pak je zejména úspěšné použití černého nebo jemně ironického humoru.  52% nejúspěšnějších dětských reklam je animovaných  Důležitá je srozumitelnost a jasnost sdělení a použití lineárního času.  Mnoho úspěšných dětských reklam se také vyznačuje použitím zavedeného symbolu značky.

Předškoláci  V tomto věku věří děti mnohému z toho, co jim sdělí reklama, v současnosti především reklama televizní. Pozornost soustřeďují na svá vlastní přání a požadují vše, co se jim líbí.

Mladší školní věk  Reklama a především její opakování utvrzuje děti v tom, že je samozřejmé danou věc mít. Děti se následně mezi sebou chlubí, co kdo má nového - mobilní telefon, značkové oblečení, moderní hračky…  Reklamní tvůrci pracují především se silnými rodinnými pouty a vazbami na kamarády právě u dětí ve věku šest až devět let. Důležitá je srozumitelnost sdělení. Mezi dětmi do 10 let bodují reklamy se šťastnými příběhy, zábavné nebo dobrodružné, založené na hravosti a fantazii.

Starší školní věk  Jednou z cest, jak zvýšit úspěšnost reklamy pro děti v tomto věku, bývá propojení s jejich pop-kulturou zpěváků, písniček, herců apod. Takové trendy však nemívají dlouhou životnost. Vzápětí se stávají „trapnými”. Reklama tak častěji bývá utvářena do podoby skupiny vrstevníků, kteří sdílejí společné hodnoty. Bývá zdůrazňována schopnost žít si podle svého.

Teenageři  Tvůrci reklam zobrazují při zaměření reklamy na teenagery častěji citové tápání, nesmělost, trapasy i pokusy o navazování milostných vztahů. To vše v příjemné atmosféře a se šťastným koncem. Děj provází moderní hudba, doplňuje znělka a výrazný slogan podtrhující specifický slovník mladé generace.

Děti, televize a reklama  Reklama mnohdy navozuje pocit nejistoty, že člověk nebude atraktivní pro své okolí. Usiluje tak o znejistění sebevědomí, útočí výrazně na emoce. Reklama má však i své skryté podoby a v tomto „kritickém” věku ji mládež dokáže dobře identifikovat. Tak jako nebyla náhoda, že hrdinové stříbrného plátna s cigaretou v ústech podporovali ve třicátých letech 20. století tabákové firmy, není náhodou, že hrdinové dnešních filmů nosí značkové oblečení, popíjejí značkové nápoje a sedají do aut natočených logem do kamery.

Česká republika  Podle sociologických výzkumů posledních let:  Téměř polovina dětí ve věku 4-14 let má ve svém pokoji televizi  Každý druhý rodič přiznává, že se nezajímá o to, jaké pořady jejich děti sledují  Upozornění: právě dětský divák je mimořádně náchylný ke kopírování negativních vzorců chování.

Vaše dítě, Vaše televize, Vaše zodpovědnost  Kampaň Rady pro rozhlasové a televizní vysílání  Cíl: posílit rodičovskou zodpovědnost za výběr mediálních obsahů, zvýšit mediální gramotnost  Vznik spotů – Phare, Rumunsko (2007)

Vaše dítě, vaše televize, vaše zodpovědnost.  bhggeOS0R4 bhggeOS0R4  3_qVZFJsxI 3_qVZFJsxI  zOgBJU5oFU&feature=related zOgBJU5oFU&feature=related

Použitá literatura   illward-brown-dti-a-tv-reklama illward-brown-dti-a-tv-reklama  vychova/mv-zdroje-k-tematu/reklama-2 vychova/mv-zdroje-k-tematu/reklama-2  -gramotnost/televizni-kampan-rrtv.htm  VYSEKALOVÁ, Jitka; KOMÁRKOVÁ, Růžena. Psychologie reklamy : Druhé, rozšířené a aktualizované vydání. Praha : Grada, s. ISBN