Jak založit tiskový útvar Cvičení od 14:00 do 15: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
Činnosti tiskového útvaru Media relations (pasivní i aktivní spolupráce s médii) Řízení internetové prezentace Interní komunikace Příprava a zajištění společenských událostí Tvorba výročních zpráv a dalších publikací Monitoring médií Sponzoring, charita, CSR 2.2. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
Vrtěti psem – romantická představa 3.3. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
Typické uspořádání Tiskový mluvčí Produkce Tisková skupina 4.4. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
Tiskový mluvčí TM jako ředitel tiskového oddělení, (úseku, divize) veřejných informací Hlavní náplň práce: media relations Zástupce (zastupování, pasivní media relations, případně interní komunikace) Vystupování jménem organizace vůči veřejnosti prostřednictvím médií 5.5. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
Tisková skupina 3 – 5 osob, které zajišťují: – Služba u telefonu, spojení s TM – Monitoring médií – Interní komunikace – Aktualizace webových stránek (koordinace) – Kontakt s redakcemi, příprava podkladů – Interní a externí publikace - obsah 6.6. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
Produkce V čele vedoucí, přímo podřízený TM kompetence Organizace všech společenských událostí Korektury tištěných výstupů Outsourcing (tisk, překlady, záznamy) Správa sponzorských, charitativních a dalších aktivit 7.7. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
Tiskové útvary – výbava Hlavní profese: – Tiskový mluvčí – Tiskový pracovník – Produkční Technické prostředky – Komunikace – Záznamová a reprografická technika – Foto, video 8.8. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
PR agentura ve službách TM Přednosti – Nižší náklady – Vyšší míra motivace – Přenos zkušeností, méně profesní slepoty Úskalí – Sdílení interních informací – Vytváření práce pro práci – Transparentnost v media relations 9.9. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
Interní předpisy Zásady: – Informace z jednoho místa – Interní komunikace = zveřejnění = porozumění – Transparentnost = otevřenost a to i v místě – Web = živý informační kanál Obsah: – Oprávnění vystupovat jménem organizace v médiích – Postupy plnění požadavků médií – Povolení vstupu médií, vymezení zakázaných – Identifikace interních (nezveřejňovaných) informací – Gesce nad internetovou prezentací, práva a povinnosti aktualizace 10. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
Děkujeme, že kouříte Jak se rodí nápad (0:47) Your picture here Ing. Martin Švehla
Závěrečné rady a postřehy Odlišnost práce tiskového útvaru a “zbytku světa” Osvědčené zdroje pracovních sil = redakce Interní komunikace věc HR nebo PR? “Dělba práce” mezi TM a nejvyššími představiteli Zaběhnuté koleje vs. inovativní přístup k PR 13. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla