Martin Strouhal Marie Nedvědová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Akustika - zvuk, hlasitost, intenzita
Advertisements

MECHANICKÉ VLNĚNÍ 15. Stojaté vlnění na struně
Internet - historie.
KMT/FPV – Fyzika pro přírodní vědy
Název úlohy: 6.17 Chladniho obrazce.
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ46 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:2. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál zpracován.
Jak to vypadá, když se něco vlní
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Harmonické vlnění šíření harmonických kmitů harmonická vlna:
Rezonance na elektrických a mechanických systémech
Aneb Vlastnosti elektromagnetického záření o vln. délce 1 mm až 1 m Jaroslav Jarina, Jiří Mužík, Václav Vondrášek.
Chvění struny Veronika Kučerová.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 02 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Podstata.
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 12 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Rázy.
Klíčová aktivita: 32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Vlny Přenos informace? HRW kap. 17, 18.
Geometrické znázornění kmitů Skládání kmitů 5.2 Vlnění Popis vlnění
Akustika.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Poznámky pro výuku Předmět: FYZIKA Autor: Jaroslava Šmerdová
Cimbál Vojtěch Vyorálek.
Po stopách gotického rýhování Západočeské muzeum v Plzni, Kopeckého sady 2, Plzeň Martin Nauš Gotická skříň.
Rubensova trubice.
Martin Rod, Pavel Obdržálek Cesta k vědě prezentace Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
MIKROVLNY pro FyzTyd 2004 Autoři : Petr Bludský (gymn. Pardubice)
FYZIKÁLNÍ KUFR Téma: Zvukové jevy (8. ročník)
MECHANICKÉ VLNĚNÍ 14. Model podélného stojatého vlnění KMITAVÉ A VLNOVÉ JEVY Mgr. Marie Šiková.
Skládání kmitů.
MECHANICKÉ VLNĚNÍ 17. Zvukové vlnění KMITAVÉ A VLNOVÉ JEVY Mgr. Marie Šiková.
Mikrovlny - chování mikrovlnného elektromagnetického záření
Základní škola Benátky nad Jizerou, Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Využívání.
Andrea Hladíková Jiří Záhora
Základní škola Benátky nad Jizerou, Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Využívání.
Millikanův pokus Michal Jex, gym. Jaroslava Heyrovského, Praha
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Mechanické kmitání Mechanické kmitání
Dopplerův jev a vzduchová dráha
Spřažená kyvadla.
R.Hons, J. Bahyl , P. Maraczek
Elektromagnetické kmitání a vlnění
Zvukové jevy. Struktura prezentace úvod otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Mgr. Eliška Nováková ZŠ a MŠ Nedašov VY_32_Inovace_15NE-8.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Tón. Výška tónu (Učebnice strana 170 – 171) Zvukům vyvolaným pravidelnými kmity říkáme tóny. Vytvářejí je například hudební nástroje. Při hře na kytaru.
Kmity, vlny, akustika Pavel KratochvílPlzeň, ZS Část I - Kmity.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM VLNĚNÍ Příčné a podélné.
Přenos informace? HRW2 kap. 16, 17 HRW kap. 17, 18.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Jakub Marek Gymnázium Christiana Dopplera
Mechanické kmitání, vlnění
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 1. Co slyšíš?
Odraz vlnění obecná vlna x = 0  y = 0.
Kmity, vlny, akustika Část II - Vlny Pavel Kratochvíl Plzeň, ZS.
rozsah slyšitelných frekvencí: 1.2 – 120 kHz
zdroj vlnění (oscilátor)
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Jordánová Marcela 14. Mechanické vlnění
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Část II – Skládání kmitů, vlny
Kmity, vlny, akustika Část I – Kmity, vlny Pavel Kratochvíl
Odraz vlnění obecná vlna x = 0  y = 0.
ROVNICE POSTUPNÉ MECHANICKÉ VLNY.
Fyzika – Zvuk.
Experimentální ukázka vlastností akustického vlnění ve vzduchu
Vlny Přenos informace? HRW2 kap. 16, 17 HRW kap. 17, 18.
Mechanické kmitání, vlnění
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_09 Zvukové jevy –opakování A
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí n. M., Kollárova 1045
Transkript prezentace:

Martin Strouhal Marie Nedvědová Chladniho obrazce Martin Strouhal Marie Nedvědová

Co se bude dít - něco málo o Chladnim - historie pokusů kmitů na desce - modernější provedení - využití - náš pokus - poděkováni a zdroje

Ernst Florens Friedrich Chladni - 1756-1827 - Německý fyzik a hudebník - „Otec akustiky„ - astronomie - rychlosti zvuku v různých prostředích

První pokusy Chladniho inspiroval Robert Hook Železná deska, jemný písek, smyčec Dosažení rezonance obrazce

O co jde? Stojaté plošné vlnění Kmitny a uzly Písek se sesype na místa uzlů

Později - Tónový generátor - přesnější frekvence

K čemu to je? Výroba akustických nástrojů kytary, housle, cella

Speciální nástroje -Armonica -Chladni's Euphonium -Cristal baschet

Náš pokus Inspirace Prohledávání internetu Vymýšlení jak na to

Pokus - začátek Ze začátku se moc nedařilo Písek (nebo něco jemu podobné) Různé úchyty desky Písek vs. cukr

Vyhrál cukr Nakonec úspěch

Zdroje www.wiki.com www.google.com webphysics.davidson.edu/alumni/jimn/chladni/pages/menu.htm http://www.techmania.cz

Poděkování Za pozornost, Za zapůjčení zařízení