Název prezentace Krize důvěry, vytváření, udržování a obnova důvěryhodnosti Osnova prezentace 1. Důkazy o krizi důvěry na základě výzkumů 2. Cílené připomenutí.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Genderový audit nástroj pro vyhodnocování prosazování genderové rovnosti na úrovni organizace orientován spíše na organizaci jako takovou než na dopady.
Advertisements

Návraty po mateřské/rodičovské dovolené na trh práce
Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
VÝSLEDKY VÝZKUMU PODPOŘENÉHO NADAČNÍM FONDEM J&T
Genderový audit v praxi
Cíle dějepisné výuky, dějepisné kurikulum, RVP a výuka dějepisu
Motivace 1.úvodní pojmy 2. pracovní motivace 3. stimulace
Profesionální sebeprezentace
Každý může potřebovat pomoc aneb K čemu je sociální práce?
TEORETICKÉ OTÁZKY BEZPEČNOSTI
AKTIVNÍ STÁRNUTÍ A MEZIGENERAČNÍ SOLIDARITA, ČILI JAK VŠTE VEDE STUDENTY K RESPEKTU A CHÁPÁNÍ STARŠÍCH OBČANŮ Mgr. Lenka Hrušková, Ph.D. VŠTE v Českých.
Mentoring pro začínající vědkyně a vědce Kateřina Cidlinská Národní kontaktní centrum – ženy a věda Sociologický ústav AV ČR, v. v. i.
PER – Burgetová Zuzana.  Jak vybrat vedoucího týmu.  Profil vedoucího týmu  Složení týmu  Co vede ke špičkovému výkonu týmu  Rozdíl mezi skupinou.
Vnímání kompetencí pracovníků s dětmi a mládeží ze strany zaměstnavatelů a vzdělavatelů Mgr. Radek Hanuš, Ph.D. FTK UP Olomouc Fakulta tělesné kultury.
Obsah: Proč 8. návyk Rámcové objasnění 8. návyku
1 MÁM SVÉ TĚLO RÁDA Projekt „Zdravě jíst, zdravě žít II.“
PhDr.Hana Pazlarová, ph.d.
Rodina, ve které žiji Není nejmenších pochyb o tom, že je to v prostředí rodiny a domova, kde se všechny největší ctnosti, veškeré ctnosti, které vévodí.
Rozdíly mezi osobnostmi
1 Institucionalizace výzkumů veřejného mínění. 2 USA – 30. léta minulého století USA – 30. léta minulého století Evropa – po 2. světové válce Evropa –
Systém 360° zpětné vazby v Cabot Corp.
Psychologické aspekty hodnocení a zkoušení ve vzdělávání dospělých
W.P Ekonomický a sociální výbor Stanovisko ke sdělení Komise pro Radu, Evropský parlament, Ekonomický a sociální výbor a Výbor regionů „Posilování.
PACIENTOVO POJETÍ NEMOCI
Psychologie II Sociální psychologie
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Kniha JOB Podněty k meditaci 2. část. Úvod  Co se vám vybaví při slově „nářek“?  Z jakých důvodů naříkají často lidé, s nimiž se setkáváte nebo pravidelně.
Nákupní chování spotřebitele
Výsledky ankety Univerzitní knihovny ZČU Jak hodnotíte služby Univerzitní knihovny ZČU?
Název přednášky Krize důvěry a jak vytvářet, udržovat a obnovovat důvěryhodnost – test důvěryhodnosti (viz přílohy) Osnova prezentace 1. Některé identifikované.
Názor veřejnosti na téma DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ (vyhodnocení dotazníkového šetření) Královéhradecký kraj Ing. Jarmila Halouzková
Diskuse u kulatého stolu na téma Sociálně prostorová diferenciace obyvatelstva a její vliv na kvalitu života ve městech a obcích České republiky Univerzita.
MANAGEMENT - Pojetí managementu
1.1. Formování veřejného mínění dr.Ján Mišovič, CSc
Hodnoty, normy Konformismus, deviace
Přístup k OM v pojetí posunu paradigmatu v managementu k principiálnímu vedení Osnova Připomenutí „co znamená posun paradigmatu v managementu k principiálnímu.
Význam hodnotové orientace v OM Osnova Hodnoty obecně a hodnoty týkající se nás samých 4 kardinální ctnosti a nově diskutované hodnoty Hodnoty jako zdroj.
Agrese a agresivita.
Dr. Ondroušek Lubomír, 1.místopředseda SAČM a specialista na problematiku DS pro vedení strukturovaných rozhovorů a vytvoření reprezentativního vzorku.
Ekonomie 1 Magistři Šestá přednáška Lidský a sociální kapitál, princip přenesené ceny.
Etický kodex české pedagogické vědy a výzkumu Jan Průcha, Roman Švaříček Filip Votava Učo:
Osnova Dva přístupy k osobnímu managementu Hodnoty
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
1 Úloha vůdců, úloha vůdcovství -Poznat a dělat správné věci -Definovat vize -Ukazovat cestu, jak vizi realizovat.
Vzdělávání, výzkum a praxe územního rozvoje K možnostem vzájemné spolupráce.
Nová šetření výskytu a podob šikany Centrum sociálních služeb Praha – Pražské centrum primární prevence.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.
České školství v mezinárodním srovnání České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education.
Model struktury strategického managementu
Speciální pedagogika Doc. PaedDr. Olga Zelinková, CSc.
Je to horší než si myslíme? Adriana Krnáčová Několik poznámek k míře korupce v ČR.
P REZENTACE OBORU SOCIOLOGIE P REZENTACE OBORU SOCIOLOGIE P H D R. R OMAN V IDO, P H.D. Den otevřených dveří 22. – 23. ledna 2016 Fakulta.
České školství v mezinárodním srovnání České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education.
MONDRAGON Cooperative Corporation (MCC) Příklad z dobré praxe - Best practice Červen 2015.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
KOMUNIKACE Přednáška P
Podklady pro zpracování semestrální práce
Člověk a zdraví Vysvětlení pojmu ASERTIVITA
Rizikové skupiny 2 Pojetí normality, deviace a deviantní chování
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivace a stimulace pracovníků ve vybraném podniku Autorka bakalářské práce: Martina Jakubcová.
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Osobní management – modul č.4
Věk sám o sobě není důvodem zvýšené potřeby péče.
ROZVOJ INTELEKTUÁLNÍHO KAPITÁLU A VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
Hodnoty, normy Konformismus, deviace
Mezioborový přístup v SP východiska, podmínky, metody
Škola základ občanského života
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Transkript prezentace:

Název prezentace Krize důvěry, vytváření, udržování a obnova důvěryhodnosti Osnova prezentace 1. Důkazy o krizi důvěry na základě výzkumů 2. Cílené připomenutí systému managementu 3. Charakteristika relevantních pojmů 4. Vztah mezi důvěrou, důvěryhodností a organizační kulturou vysoké důvěry 5. Podněty k formování organizační kulturou vysoké důvěry 6. Informace o výsledku šetření důvěryhodnosti na jedné fakultě veřejné vysoké školy

2 1. Důkazy o krizi důvěry na základě výzkumů (1) Motto: DŮVĚRA OVLIVŇUJE ŽIVOT KAŽDÉHO ČLOVĚKA I KAŽDÉ OJ! Některé identifikované negativní názory pracovníků související s nízkou mírou důvěry v OJ n Nesnáším všechny ty praktiky a politikaření v zaměstnání. Mám pocit, že kolegové sabotují moji práci. Vypadá to, jako kdyby každý hleděl jenom sám na sebe a dělal všechno proto, aby se prosadil. n Pracuji v neuvěřitelně byrokratické organizaci. Udělat cokoli vyžaduje mimořádně mnoho času. Potřebuji povolení, i když si chci koupit tužku. n Mám pocit, že výsledky mé práce zůstávají téměř bez povšimnuti a nikdo si jich neváží. n V zaměstnání musím dnes a denně doslova „tančit mezi vejci". Kdybych dal najevo, co si skutečně myslím, vyhodili by mě nebo bych byl přinejmenším odstaven. n Můj šéf mi neustále mluví do práce. Jedná s námi jako s někým, komu není možné důvěřovat. n Všechny skandály, korupce a neetické jednáni, s nimiž se v současnosti setkáváme v naší společnosti, ve mně vyvolávají pocit, jako kdybych ztratil jakoukoli oporu a nemohl se na nic spolehnout. Nevím, čemu - nebo komu mohu ještě důvěřovat.

3 1. Důkazy krize důvěry na základě výzkumů (2) Obecně platí: Důvěra je (až na nepodstatné výjimky) mnohem nižší jak dříve!! Důvěra ve společenské instituce v USA (výzkum 2005) Media: 22%; Politické strany: 8%; Vláda 27%; Korporace 12% Vzájemná důvěra mezi lidmi (výzkum britského sociologa D. Halperna) Druhým lidem v USA důvěřuje 34%, v Latinské Americe 23%, v Africe 18%; Ve GB před 4 lety 60%, nyní jen 29%; situace je mnohem lepší ve skandinávských zemích 68% Důvěra v organizacích (výzkum britského sociologa D. Halperna) 51% zaměstnanců důvěřuje top manažerům 36% zaměstnanců je přesvědčeno, že lídři ctí princip integrity 76% zaměstnanců se v posledních 12 měsících setkalo s nezákonným nebo neetickým jednáním manažerů, které by mohlo vážně ohrozit důvěru veřejnosti Nejvýznamnějším důvodem pro odchod ze zaměstnání jsou špatné vztahy se šéfy

4 1. Důkazy krize důvěry na základě výzkumů (3) Obecně platí: Důvěra je (až na nepodstatné výjimky) mnohem nižší jak dříve!! Míra důvěry na individuální úrovni Přiznaná míra podvodů studentů u přijímacích zkoušek na magisterské studium (Covey, s. 3O) studenti přírodních a sociálních věd - 43 % studenti pedagogických oborů - 52 % studenti medicíny - 63 % studenti práv - 63 % studenti ekonomie - 75 % Pozn.: Jak by asi pacient na operatéra, který na univerzitě s více jak 50% podváděl?!

5 Organizační M&V Skupinový M&V Individuální M&V

6 3. Charakteristika relevantních pojmů n Důvěra - nepochybovat, věřit sobě, někomu či něčemu. n Důvěryhodnost - něco, co „vyzařuje“ z každého jedince, zájmové skupiny, OJ (4 prvky důvěryhodnosti: integrita, úmysly, způsobilost, výsledky) n Organizační kultura vysoké důvěry - neformální velmi pozitivní „atmosféra“ panující v rámci OJ

7 4. Vztah mezi důvěrou, důvěryhodností a organizační kulturou vysoké důvěry Zdravá sebedůvěra Důvěryhodnost n Vytýčení cílů a jejich dosahování Vytváření, resp. ctění 4 prvků n Dodržování závazků vůči sobě Důvěra ve vztazích Vytváření a posilování „konta důvěry“ u druhých lidí konzistentním chováním Kultura vysoké důvěry Klíčový princip: Sladění

8 5. Podněty k formování organizační kultury vysoké důvěry (1) n Znalost teoretických poznatků o základních prvcích důvěryhodnosti n Podpora růstu důvěryhodnosti interních „stakeholders“ ze strany top managementu a vlastníků n Ujasněná a respektovaná hodnotová orientace založená na 4 kardinálních ctnostech (spravedlnost, statečnost, střídmost, rozvaha a moudrost) n Osvojení a dodržování žádoucích způsobů chování a jednání (viz další slide)

9 5. Podněty k formování organizační kultury vysoké důvěry (2) n Mluvit zpříma n Projevovat respekt n Jednat transparentně n Napravit nevhodné chování n Dávat najevo loajalitu n Mít výsledky n Zdokonalovat se n Postavit se realitě čelem n Vyjasnit svá očekávaní n Jednat odpovědně n Nejdříve naslouchat n Dodržovat závazky n Poskytovat důvěru

10 Zaměstnanci fakulty Typ zaměstnance Počet z.Odpovědělo z. Návratnost v % Vědecko- pedagogičtí z ,9 Neakademičtí z ,1 Bez rozlišení typu z. -7- Celkem ,3

11 Studenti fakulty (Mgr) Studenti podle ročníků Počet studentůOdpovědělo studentů Návratnost v % 1. ročník ,8 2. ročník ,4 3. ročník ročník ,3 5. ročník ,6 Bez uvedení ročníku ,5 Celkem ,2

12 Zaměstnanci fakulty (číselné údaje v bodech) Prvky důvěryhodnosti / Typ zaměstnance IntegritaÚmyslyZpůsobilostVýsledkyCelková důvěryhodnost Vědecko- pedagogičtí z. 19,62020,319,879,7 Neakademičtí z. 20,319,519,419,178,3 Bez rozlišení typu z. 1916,917,618,371,7 Celkem 19,819,419,719,378,2

13 Závěry z hodnocení důvěryhodnosti zaměstnanců Jelikož se dosažené skóre u všech prvků důvěryhodnosti pohybuje v rozpětí od 17,6 do 22,5 bodů (až na jednu výjimku 16,9) a u celkového hodnocení v rozpětí mezi 78,2 až 79,7 body (až na jednu výjimku 71,7), lze konstatovat, že: n Identifikovaná důvěryhodnost zaměstnanců fakulty vykazuje mírně podprůměrnou úroveň (průměrná míra důvěryhodnosti je, podle autorů testu: 20 bodů u prvku důvěryhodnosti, resp. 80 bodů při celkovém hodnocení důvěryhodnosti). n Nejvyšší míru vykazuje prvek důvěryhodnosti „integrita“, naopak nejnižší „výsledky“. A protože právě „výsledky“ mají největší váhu pro vnímání důvěryhodnosti okolím, lze soudit, že „zevnitř-ven“ „vyzařuje“ nižší míra sebedůvěry nebo se zaměstnancům plně nedaří vzbudit důvěru u druhých lidí. n Mírně vyšší důvěryhodnost byla identifikována u akademiků. n Závěrečné doporučení: Zaměstnanci fakulty by se měli především zamyslet nad možnostmi zlepšení u všech prvků důvěryhodnosti v následujícím pořadí z hlediska závažnosti: 1. „výsledky“, 2. „úmysly“, 3. „způsobilost“, 4. „integrita“.

14 Studenti fakulty (Mgr) (číselné údaje v bodech) Prvky důvěryhodnosti / Studenti IntegritaÚmyslyZpůsobilostVýsledkyCelková důvěryhodnost 1.roč. 17,417,316,716,567,8 2.roč. 18,1 17,61770,7 3.roč. 18,518,117,417,671,6 4.roč. 1918,41817,773 5.roč. 18,618,416,817,671,3 Bez uvedení roč. 18,518,417,717,371,8 Celkem 18,21817,317,270,7

15 Závěry z hodnocení důvěryhodnosti studentů Jelikož se dosažené skóre u jednotlivých prvků důvěryhodnosti pohybuje v rozpětí od 16,5 do 19 bodů a u celkového hodnocení důvěryhodnosti v rozpětí mezi 67,8 až 73 body, lze konstatovat, že: n Identifikovaná důvěryhodnost studentů fakulty vykazuje výrazně podprůměrnou úroveň (průměrná míra důvěryhodnosti je, podle autorů testu: 20 bodů u prvku důvěryhodnosti, resp. 80 bodů při celkovém hodnocení důvěryhodnosti). n Nejvyšší míru důvěryhodnosti vykazuje prvek „integrita“, naopak nejnižší „výsledky“. A protože právě „výsledky“ mají největší váhu pro vnímání důvěryhodnosti okolím, lze soudit, že „zevnitř-ven“ „vyzařuje“ velmi nízká míra sebedůvěry nebo se studentům obtížně daří vzbudit důvěru u druhých lidí. n Závažné je zjištění, že důvěryhodnost studentů 1. ročníku je kriticky nízká (67,8 bodů). Nejvyšší úroveň důvěryhodnosti byla identifikována u studentů 4. ročníku (73 bodů). n Závěrečné doporučení: Studenti fakulty by se měli především zamyslet nad možnostmi zlepšení všech prvků důvěryhodnosti v následujícím pořadí z hlediska závažnosti: 1. „výsledky“, 2. „způsobilost“, 3. „úmysly“, 4. „integrita“.