Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autoři dobrodružné literatury
Advertisements

Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 6. ročník Anotace: Jules Verne životopis autora,
START Status: Cíl nalezen Mise: připravena Souřadnice cíle :W N ČERPÁNÍ PALIVA USS ENTERPRISE PŘÍCHOZÍ ZPRÁVA PŘÍCHOZÍ ZPRÁVA.
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
ALOIS MRŠTÍK VILÉM MRŠTÍK Autorem materiálu a všech jeho částí,není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
18. století Podle kompozice máme 2 základní typy literárních děl: Díla s nečekaným střídáním událostí bez jakéhokoliv řádu.
Science fiction & fantasy
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Victor Hugo ( ).
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_49_8TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Portréty literárních osobností světové literatury.
Jules Verne Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
DOBRODRUŽNÁ LITERATURA
Spisovatelé dětské literatury
Mark Twain Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Darwin a divoši Evoluční psychologie
Autor: Bc. Eva Doležalová
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Autoři dětské literatury Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_01_20.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_318_Sci-fi AUTOR: Ilona Kozubová ROČNÍK, DATUM: 8.,
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.13 Název pro školu: EU ČJ 13 II Název materiálu: Karel Hynek Mácha Autor: Mgr. Barbora Baránková Vzdělávací.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury
FRANTIŠEK GELLNER Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Sci-fi Berenika Králíková.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 1. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury
JULES VERNE
Karel Jaromír Erben Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 1. a 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Napětí v literatuře.
Spisovatelé dětské literatury
Spisovatelé dětské literatury
Spisovatelé dětské literatury
Dobrodružná literatura -literární epický žánr
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 1. a 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 1. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany - Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha AUTOR: Mgr. Jana Kolbeová NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Fantastická literatura-opakování TEMA: Fantastická literatura ČÍSLO PROJEKTU:1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_LITERATURA PRO DĚTI_ VĚDECKOFANTASTICKÁ LITERATURA.
NAKRESLI ŠŇŮRU K ELEKTRICKÉMU SPOTŘEBIČI Elektřina pomáhá, ale pozor.
 Autor: Eva Žárová  Datum vytvoření: říjen 2011  Ročník: 8.  Vzdělávací oblast: Člověk a společnost  Vzdělávací obor: Dějepis  Tematický okruh: Osvícenský.
SŠ, ZŠ A MŠ, KARVINÁ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Povídka, pověst, pohádka, bajka Ověřeno: 5. ročník, V. třída Cílová skupina: žák základní školy praktické.
Já písnička SKÁKAL PES. 2
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marcela Hádková Název školyPlavská škola AutorMgr. Marcela Hádková Název VY_32_INOVACE_15_Vl5_Evropa.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBOR: Český jazyk a literatura.
Science fiction (1) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_CJ.6.A.19 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ.6.A.19_jules_verne Název:
TÉMA: ERICH MARIA REMARQUE AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
JULES VERNE
Ing. Anna Hečková ZŠ Lozorno
Spisovatelé dětské literatury
PLANETY SLUNEČNÍ SOUSTAVY
DOPRAVNÍ PROSTŘEDKY Co tam nepatří, co pluje po vodě, co létá ve vzduchu, co jezdí po silnici, co jezdí po cestě.
Vznik života na Zemi Autor: Mgr. Jitka Trifanová Datum:
Elektřina pomáhá, ale pozor!!!
Oheň - práce, povolání a řemesla
Transkript prezentace:

Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní znalosti s novými poznatky Autor: Mgr. Michaela Suchardová

Jules Verne „Bez mnohého se člověk obejde, ale ne bez člověka.“ [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:

Představení:  francouzský spisovatel a dramatik  jeden z nejpřekládanějších francouzsky píšících autorů vůbec  světoznámý spisovatel pro mládež  jeho tvorba patří mezi základní kameny světové literatury pro mládež

Charakteristika tvorby:  poutavým stylem psané dobrodružné romány, v nichž jsou zobrazeny nejrůznější, ve Vernově době (zatím) neexistující, technické vynálezy, se stává zakladatelem nového literárního žánru, tzv. sci-fi, tj. vědecko- fantastické literatury, zároveň jimi neskrývaně sleduje výchovné cíle  přitahuje i svět mladých lidí, v nichž vidí nositele pokroku a změny

Přehled díla: 1. Cesta do středu země 2. Pět neděl v balónu 3. Tajúplný ostrov  cestou po jícnu sopky, objevují podzemní moře, prochází geologickými obdobími a sledují vývoj života v oblastech, o jejichž existenci mnoho vědců pochybuje  výzkumnou cestu řiditelným balónem Viktoria (balón byl vybaven zařízením umožňujícím libovolný vzestup a sestup, a tak mohl vzduchoplavec využívat větrů vanoucích v různých výškách rozdílným směrem) nad pevninou tehdy ještě neprobádané Afriky.  po zajištění holého života využijí trosečníci všech svých vědeckých a technických znalostí a přírodních podmínek ostrova k vybudování pohodlného sídla.

4. Tajemný hrad v Karpatech 5. Vynález zkázy 6. Děti kapitána Granta 7. Patnáctiletý kapitán  jeden z románů, které s obrazotvorností na autorovu dobu neobyčejnou ukazují, jakých zázraků je schopen lidský důmysl, a které bojují proti pověrčivosti a strachu z nadpřirozených bytostí.  v ní popisuje ponorky a zbraně s ohromnou ničivou silou, srovnatelnou s prvními, nejmenšími jadernými střelami. Zde se setkáváme s spisovatelovou prozíravostí a předvídáním budoucích vynálezů.  tři neúplné listiny nalezené v útrobách žraloka zavedou jachtu Duncan na cestu za otcem Mary a Roberta  Příběh patnáctiletého plavčíka americké velrybářské lodi Poutník Dicka Sanda o jeho strastiplné pouti nejdříve na lodi a posléze Afrikou.

8. Dva roky prázdnin 9. Ocelové město 10. Na kometě 11. Robur dobyvatel 12. Plující ostrov 13. Vynález zkázy 14. Vzbouřenci na lodi Bounty a další a další

Zajímavosti:  do světa literatury ho uvedl A.Duma st.  zakladatelem nového literárního žánru, tzv. sci-fi  věří, že rozvoj moderní techniky povede zároveň k rozvoji lidské společnosti, že přispěje k sociálnímu a morálnímu pokroku lidstva  předpověděl spoustu vynálezů: videofon, skafandr, kosmické cesty, elektrický motor, tank, vrtulník,…   Byl oblíbený u mládeže, přestože chtěl původně psát romány o vědě pro dospělé

Použité zdroje:   Cswikipedia.org [online] [cit ]. Jules verne. Dostupné z WWW:.   Id.johanesville.net [online] [cit ]. Verne/citáty. Dostupné z WWW:.