Přednáška EKKU Simona Škarabelová. * Organizace semináře v ČT Brno * Definice, funkce, subsystémy masmédií * Vliv masmédií * Masmédia veřejné služby *

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Multiplex veřejné služby 2008 – Digimedia 2008 Ing.Pavel Hanuš Manažer programu digitalizace ČT.
Advertisements

Národní koordinační skupina pro digitální vysílání v ČR Ing. Zdeněk Duspiva Cíle a financování informační kampaně na podporu digitalizace.
Stanovisko TV Nova K TPP TV Nova podporuje digitalizaci  Společnost CET 21 se jako jeden z vůdčích subjektů procesu přechodu zemského.
Úvod do počítačových sítí Úvod. Úvod do počítačových sítí •Úvod, síťové protokoly, architektury,standardy •Fyzická úroveň •Linková úroveň •Lokální počítačové.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_593_VyOv8 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Výchova k občanství.
Nový dětský okruh České televize
Sociologie médií, komunikace a jazyka
DAB/DMB perspektiva pro ČR. World DMB Forum otevřená nevládní a non-profitní celosvětová organizace, 120 členů koordinování implementace systémů DAB/DMB/DAB.
Název Informace a média Předmět, ročník ICT, sekunda Tematická oblast
4. přednáška, PSI – informace veřejného sektoru Úvod do problematiky, historie, kontext, legislativa, členění PSI, jejich komerční využití.
Bilance české digitalizace Ing.Pavel Hanuš Manager programu digitalizace ČT.
Jaká bude dětská veřejnoprávní televize ČT :D? Petr Dvořák, generální ředitel České televize Jaká bude dětská veřejnoprávní televize ČT :D? Zlín Film Fest,
MÉDIA II Mediální trh. Tiskový trh Je regulován velmi volně, k vydávání je potřebná pouze registrace. Vývoj deníků směřoval k postupnému grafickému zpřehlednění,
funkce médií ve společnosti moc médií
TELEVIZE PUBLIC Prezentace televize, sledovanost, kontakty Květen 2010.
Anotace Materiál slouží k: objasnění pojmu MÉDIA rozšíření povědomí o nich Zdokonalení schopnosti třídit jednotlivá média pochopení významu médií v lidském.
Specifika rozhlasu a televize
Mobilní televize ve službách veřejného zájmu Jiří Hašek, Senior manažer řízení kategorie obsahu Jaroslav Chaloupka, Manažer kategorie zodpovědný za Televizi.
Masmédia Budoucnost médií veřejné služby
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
Jan Škorpík a Martin Štěpánek 3. prosince 2008 Zavedení II. pilíře povinného důchodového systému v ČR, hlavní principy a návrh řešení.
ZÁKLADNÍ INFORMACE O REKLAMĚ Reklama TV spot Rozhlasový spot Billboard Leták ve schránce Inzerce v novinách Reklama v časopisech Bannery na internetu Spam.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Masmédia, informativní.
Regulační prostředí Mediální právo České republiky.
Televizní vysílání v České republice
Digitalizace – Tisková konference Prima TV. Digitalizace – tisková konference Jak chápeme digitalizaci?  Vnímáme digitalizaci jako proces, který.
Mgr. Jiří Janeček Senát PČR Osvěta zvenčí ? Schopný autor tvoří, neschopný poučuje George Bernard Show.
Struktura vlastnictví 100%. Parlament Vláda Nadační trust Správní rada Vzdělávací společnost Správa Švédského rozhlasu (SRF) Rozhlasová služba ve městě.
Informace jsou základním předpokladem úspěšného podnikání.
Internet jako mediatyp pro reklamní investice
Internet jako mediatyp pro reklamní investice Jan Edlman
Média v ČR Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
NEZISKOVÉ ORGANIZACE VYMEZENÍ, VÝZNAM. 2 Občanská společnost občan Soukromý sektor stát VEŘ. PROSTOR Dána institucemi a organizacemi různého charakteru.
MARKETINGOVÝ MIX.
Televize 8. ročník.
Masmédia.
Vývoj terciárního vzdělávání
Národní koordinační skupina pro digitální vysílání v ČR Ing. Zdeněk Duspiva NKS 2008.
Masmédia a jejich budoucnost
Digitalizace v ČR ISSS, Hradec Králové, duben 2005.
Masmédia Budoucnost médií veřejné služby Ubráníme se mediální manipulaci? Přednáška EKMA
Veřejnoprávní a komerční média
Svobodný přístup k informacím 21. října 2005 V.Jurmanová Volemanová.
Sociální politika KVSOPO Jaro 2006 Katedra veřejné ekonomie Mirka Wildmannová 5. patro, místnost 523 Konzultační hodiny: úterý
Přednáška Evropská Studia 2006 JUDr. Kateřina Ronovská, Ph.D.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Anglický jazyk Ročník:4.
Divák musí vědět, kdy a proč by měl investovat do nové televize Marcel Procházka Ředitel regulace a strategie DVB-T2 Televizní digitalizace
Strategie rozvoje pozemního televizního vysílání 1. prosince 2015 Konference Asociace regionálních a lokálních televizí Marcel Procházka Ředitel regulace.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2901_typy.reklamy Téma: Typy reklamy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Masová komunikace 2 PhDr. Hana Slámová,Ph.D.. * Odbor médií a audiovize MK ČR * audiovize/default.htm
Masmédia a manipulace: Masmédia a jejich vliv na společnost i osobní životy lidí Jana Kvardová, IV. D Střední škola KNIH, o.p.s. Brno.
Státní bytová politika Ing. David Slavata, Ph.D Ekonomika bydlení.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Eva Cigániková AUTOR: Mgr. Eva Cigániková VY_32_INOVACE_OV,7_17_MÉDIA.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu Moderní škola Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2 Inovace a.
Strategie rozvoje zemského televizního vysílání 3. prosince 2015 Volební výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky Martin Gebauer Generální.
◦ Masmédia – současnost a budoucnost ◦ Evropská hlavní města kultury Ekonomika kultury, jaro 2016 Simona Škarabelová.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Základy mediální výchovy
Masmédia Masmédia – současnost a budoucnost
  Rozdílné tradice analýzy 5. 04/04/11     1.
Tiskový mluvčí ZUR 295 Tereza Fojtová, tisková mluvčí MU
Masová média a jejich vliv
Masmédia Budoucnost médií veřejné služby
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Masmédia Budoucnost médií veřejné služby
Přínos přechodu na DVBT-T2 pro koncové uživatele
Role ČT v rozvoji DTT.
Právní forma příspěvkových organizací v evropském kontextu
Transkript prezentace:

Přednáška EKKU Simona Škarabelová

* Organizace semináře v ČT Brno * Definice, funkce, subsystémy masmédií * Vliv masmédií * Masmédia veřejné služby * Budoucnost masmédií veřejné služby

Aby byl dnes člověk opravdu „vzdělaným“, musí být vzdělán v médiích. (Marshall McLuhan, 1966)

* masová média * hromadné sdělovací prostředky * prostředky komunikace, které jsou schopny oslovit velký počet lidí na velké ploše v jednom okamžiku * dělíme na subsystémy televize, rozhlasu, tisku, internet (sociální sítě)

Protože před vynálezem knihtisku čtenářská veřejnost neexistovala, lidé zřejmě měli sklon považovat čtenáře za – v širším slova smyslu – šiřitele „dorozumívacích prostředků“, tedy za „médium“. (Marshall McLuhan, 1973)

* osvětová * informační * vzdělávací * výchovná * regulační * kulturní * zábavní * ???

* Televize * Rozhlas * Tisk * Internet

Pro uživatele televize se zprávy automaticky stávají skutečným světem, nikoliv náhražkou za skutečnost, samy jsou bezprostřední skutečností. (Marshall Mc Luhan, 1978)

* * nabizeji-sperma-celebrit-pro- umele-oplodneni-pj8- /zajimavosti.aspx?c=A121017_ _zajimavosti_nh nabizeji-sperma-celebrit-pro- umele-oplodneni-pj8- /zajimavosti.aspx?c=A121017_ _zajimavosti_nh * gqZXkdvzmkY gqZXkdvzmkY

* A statement from the TV company, called 2LE Media, said: “Fame Daddy is not a real organisation. In fact it’s entirely made up, and is part of a satirical comedy / entertainment programme that we are producing for Channel 4.” * The statement said: “There is a serious side to the programme in that it aims to highlight the sometimes detrimental impact of social media on our news culture. * “Fame Daddy, for example, after starting out simply as a press released website with a social media footprint has reached Los Angeles, China and Australia.”

na náš smyslový život se podobají účinkům nové poezie. Nemění strukturu našeho myšlení, nýbrž strukturu našeho světa. (Marshall McLuhan, 1969)

* rozlišujeme: * masmédia na komerční bázi * masmédia na nekomerční bázi * média veřejné služby, * tj. veřejnoprávní média * public broadcast media

* Koexistence veřejnoprávních a soukromých provozovatelů na základě státem udělených a kontrolovaných vysílacích licencí * Licence uděluje Rada České republiky pro rozhlasové a televizní vysílání * A to na základě zák. č. 231/2001 Sb. O provozování rozhlasového a televizního vysílání

* média jsou tak mocnou silou v ovlivňování veřejného mínění, že by měla být využita k prospěchu co největšího množství lidí (tzn. k prospěchu, nikoli pro uspokojení nebo pro zvětšení možnosti výběru) * stát jako majitel frekvenčního a kmitočtového spektra sice jeho část může pronajímat formou licencí soukromým subjektům, neměl by se však vzdávat zodpovědnosti za něj.

* mají publikum vychovávat, informovat, ale také bavit, * musí sloužit rozdílnému vkusu, intelektuálnímu i lidovějšímu, * mají pokrývat svými službami celou zemi a pokud to technologie dovoluje, nabízet přijatelnou kvalitu příjmu, * jsou povinny vytvářet programy pro menšiny (regionální, etnické, jazykové, náboženské i generační).

Modely financování médií veřejné služby Metoda financování ZeměProvozovatelé Koncesionářský poplatek a vládní dotace Velká Británie Japonsko Kanada Austrálie BBC NHK CBC ABC Koncesionářský poplatek a tržní financování Německo Francie Itálie Holandsko Česká republika Nový Zéland ARD, ZDF FT RAI NOS ČT TVNZ Tržní financováníŠpanělsko Portugalsko RTVE RTP

* Rada České televize * Kodex ČT * Etický panel ČT * Rada Českého rozhlasu * Rada České republiky pro rozhlasové a televizní vysílání * Parlamentní komise pro sdělovací prostředky

* oddělená regulace veřejnoprávní a soukromé televize (včetně kabelové a satelitní), * systém s hlavním regulačním orgánem jehož pravomoc se vztahuje na veřejnoprávní i soukromou televizi * jediný regulační orgán s pravomocemi v oblasti veřejnoprávní televize, soukromé televize a telekomunikací

* udělování programové skladby * regulace programové skladby * kvóty pro nezávislou tvorbu * programová náplň * reklama a sponzorování * omezení vlastnických podílů

* programové kvóty * reklama a sponzorování * ochrana dětí a mladistvých * právo na odpověď

udělejte si kompletní seznam všech věcí, které se změnily v uplynulých dvanácti letech v odívání, ve společenském chování a ve výběru programů. (Marshall McLuhan, 1966)

* Česká televize * zák. č. 483/1991 Sb. + novelou č. 39/2001 Sb. * Český rozhlas * zák.č.484/91 + novela č. 192/2002 Sb. * Česká tisková kancelář * zák. č. 517/1992 Sb. * (zák. č. 46/2000 Sb. tiskový zákon – i pro soukromý tisk)

* 2 celoplošné okruhy + 100% zpravodajský kanál + digitální vysílání (ČT1, ČT1, ČT24, ČT4 Sport) * Programovou skladbou * Pokrytím (v HD rozlišení) * 24 hodinovým vysíláním

* 4 celoplošné stanice * 11 regionálních stanic * Digitální vysílání * Vysílání po internetu – 4 stanice: * Radion D-dur * Radio Leonardo * Radio Česko * Radio Wawe

Neexistuje žádný svět, který leží vně tohoto, čeho si všímají média. (Norbert Bolz, 2002)

prožívají etapu vývoje, pro niž je příznačná vysoká míra závislosti na jejich tržní úspěšnosti, tedy na schopnosti generovat zisk.

* Komodifikací médií - média se stále více a více sama stávají zbožím * Komercionalizací médií - Důsledky této skutečnosti jsou stejné mediální produkty (zpravodajství, publicistika, komentáře či zábava) jsou svým charakterem stále více podřízeny tomu, aby byly tržně úspěšné.

* Má tři hlavní rysy: 1. krize identity - k čemu vlastně jsou? 2. krize organizace - proč jsou tak obrovská? 3. krize financování - proč mají mít zaručený příjem z poplatků?

* Jakou vidíte budoucnost médií veřejné služby? * Jak na vás působí současná česká média? * Ubráníme se mediální manipulaci?

Pro jednání zastupitelstva máte připravit podklady pro rozhodnutí o financování kulturních organizací ve městě Brně (jak zřizovaných městem, tak nezřizovaných městem). Zvažujte i možnost krácení celkového rozpočtu o 10 %. Připravte více variant řešení…

* Veřejná iniciativa za změnu financování kultury v Brně * Iniciuje debaty o kulturní politice města Brna * Iniciovalo vznik Koordinační skupiny pro kulturní politiku v Brně * 4 z MMB * 1 TIC * 3 zřizovaná sféra * 3 nezřizovaná sféra * 2 akademici