Výuka nelékařů + a – Petr Štern
Bakalářské studium na LF v ČR Fakulta Počet oborů Biochemie Př./Sem./Prakt. Kl. biochemie Př./Sem./Prakt. 1. LF5 5 oborů – 1. s. 15/15/0 1 obor – s. 0/15/15 + 0/20/20 2. LF4 3 obory – 1. s. 30/0/0 1 obor – 1., 2., 4., 5. s. 15/60/0 + 15/45/ /60/0 + 60/30/0 3. LF4 4 obory – s /15-20/ /15-30/0 Hr. Králové1 1 obor – 1. s. 6/6/0 nemá Brno9 9 oborů – 1. s. 30/0/0 1 obor – s. 30/45/30+20/0/10 Olomouc6 5 oborů – 1. nebo 2. s. 0/5-30/5-15
Bakalářské studium - Itálie LF univerzit:BolognaGenovaMilanoPavia Chemie2.s 80h Biochemie ½.s 30 / 45 h½.s 16 / 4 h3.s 12h KB 3.s 85h3.s 10h4.s 35h3.s 25h Techniky KB 4.s 30h5.s 8h Techniky AA 5.s 15h6.s 30h Techniky MB 5.s 15h4.s 35h4.s 16h Autor děkuje dr. Trnkové za poskytnutá data
Bakalářská studia –harmonizace studijních programů nanejvýš vhodná Vyšší odborné zdravotní školy –srovnatelné vzdělání s fakultami bez možnosti navazujícího magisterského studia
Magisterské studium na LF v ČR Fakulta Počet oborů Biochemie Př./Sem./Prakt. Kl. biochemie Př./Sem./Prakt. 1. LF2 nemají 1 obor – s. 30/30/0 + 30/30/ s. 2 týdny + 30/30/0 1 obor – 1. s. 1 týden Olomouc1 nemají1 obor – 1. s. 0/15/0
Podle chemického charakteru látky nebo podle klinické indikace? Jak učit ? Od obecných postupů ke konkrétním metodám nebo naopak ?