Nástroje interpretace novomediálního díla I. Performance paměti Texty a projekty: ring.net/?page_id=778http://www.bo- ring.net/?page_id=778.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat kulturu?
Advertisements

Dana Sigmundová E-books jako zdroj odborných informací ÚK FSS MU, Ústřední knihovna FSS MU.
Elektrotechnika v hodinách anglického jazyka
Obsah předmětu Základní pojmy Umělecké styly
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
FIGURÁLNÍ KRESBA Figurální kresba Co je figurální kresba?
Americký umělec Michael Heizer (narozen 1944)
VY_52_INOVACE_DEK_60 Konceptuální umění Akční umění
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Referát č. 3 Počítač, jeho komponenty a periferní zařízení (principy fungování, digitální záznam informací, propojení počítače s dalšími (digitálními)
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Syrovátková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Informační kulturní portál
Nástroje interpretace NMD_2
Mgr. Martin Flašar Médium lat. medius = prostřední mediare = prostředkovat - „to, co se nachází uprostřed; zprostředkující činitel.
Nástroje interpretace novomediálního díla II Jaro 2014.
Archiv výtvarného umění Shromažďuje Zpracovává Zpřístupňuje dokumenty a informace o současném výtvarném umění.
Nástroje interpretace novomediálního díla II JS_14.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_35.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
JAY WRIGHT FORRESTER TERI LS 2015, S. Fialová, A. Zachariášová, N-96.
Jazyk filmu jako jazyk nových médií
Umění nových médií: umění a technika I PS_2012 Jana Horáková.
Název školy: Základní škola Okříšky Autor: Mgr. Zuzana Butorová Název : VY_32_INOVACE_29 Téma: Doprava ve Velké Británii Číslo projektu: CZ 1.O7/1.4.00/
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Petr Novák Název: VY_32_INOVACE_52_Inf8_9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Paměťová.
Art Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Angličtina: The USA Datum vytvoření Ročník 2.
Svět se mění – knihovna ne Knihovna je stabilní jistota v nestabilním světě Prof. PhDr. Tomáš Kubíček, Ph.D.
Rukopisný záznam ve virtuálním světě. Manuscriptorium pátým rokem. Štěpán Černohorský.
Název školy: ZŠ štětí, Ostrovní 300 Autor: Lenka Pizúrová Název materiálu: VY_32_INOVACE_AJ.8.08_welcome_to_london Název: Welcome to London Vzdělávací.
Anotace Didaktický učební materiál je slouží k opakování a prověření získaných poznatků o probraných autorech a literárních dílech. Test je určen pro.
Integrační trendy při tvorbě multimediálních výukových portálů pro medicínu a zdravotnictví V. Mihál, J. Potomková Lékařská fakulta Univerzity Palackého.
Anotace Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru M/01 PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu Informační a komunikační technologie, inovuje.
Software,hardware,data,biti a bajty.  Software je v informatice sada všech počítačových programů používaných v počítači, které provádějí nějakou činnost.
Muzea a galerie v digitálním světě Vlaďka Mazačová Alena Uxová Vlaďka Mazačová Alena Uxová Seminář Muzea a digitalizace, CITeM Brno
Percepce novomediálního díla (nejen) v galerijním prostoru
UM_NM_I_PS14.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vojtěch Kawan Název materiálu:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Vnitřek skříně počítače
Nástroje interpretace novomediálního díla II JS_2016
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Obraz a slovo Emblematika Ikonologie
Jazyk filmu jako jazyk nových médií
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Ukládání dat v paměti počítače
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace
Virtuální výtvarné světy a materiálovost ve výtvarném projevu mládeže.
Vědní obory zabývající se informacemi
Umění nových médií: umění a technika I PS_2016
DENÍK Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín
Jazyk filmu jako jazyk nových médií
Vnímání, pozornost, soustředěnost, paměť
UM_NM_I_PS14.
Margaret Mead Coming of Age in Samoa (1928)
Videoart.
Business intelligence shapes security
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_22_INOVACE_05_Mrakodrapy_v_New_Yorku_zh1 Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/
Kognitivní psychologie
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_22_INOVACE_03_Louvre_zh2 Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Zdena.
Informatika – Operační systémy
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_22_INOVACE_01_Versailes_zh2 Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Zdena.
Jazyk filmu jako jazyk nových médií
Človíček a jeho tělo zdraví.
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_22_INOVACE_10_A walk through Paris_hz2 Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Autor:
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_22_INOVACE_22_Aida_hz1 Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Zdena.
Transkript prezentace:

Nástroje interpretace novomediálního díla I

Performance paměti Texty a projekty: ring.net/?page_id=778http:// ring.net/?page_id= Years too late (různé verze) Vyjádření autorek projektu: ring.net/?page_id=68#fnref-68-1http:// ring.net/?page_id=68#fnref Barbora Klímová: Replaced:

Paměť a memy Ars Electronica 1996: Memesis PresentationYearFrom=1996http:// /en/archives/festival_archive/festival_overview.asp?i PresentationYearFrom=1996 Mem: replikující se jednotka kulturní informace (R.Dawkins).

Digitální paměť „Musíme přiznat, že totiž musí jít jednoznačně o likvidaci minulé tradice. Je možné, že nová síťová kultura přistupuje k tradici úplně jinak – nelikviduje ji, ale rozkládá na jednotlivé elementy a ty potom rozpouští, recykluje a využívá ve své hypertextové struktuře.“ P.Rankov. Informačná spoločnosť, 2006, s „…S možností měnit tělo a obraz je spojena také možnost vymazání jejich paměti.“ E.Kac. Art at the Biological Frontier.

Postmoderní doba a nostalgie Současná teorie paměti se pohybuje ve dvou extrémech: Vědomí amnézie současné společnosti Posedlost pamětí a mnemonikou

Inscenované vzpomínání Trisha Brown: Homemade, Talking Birds: Undercurrant, 2000 Grahan Harwood: Rehearsal of Memory (1995) earsal-of-memory/ earsal-of-memory/

Performance digitální paměti Telematický kolaborativní projekt Memory: Cellbytes, pe=teaching&txt_id=62&lng=enghttp:// pe=teaching&txt_id=62&lng=eng PPS Danse: Strata, Memoirs of Lover:

Paměť a trauma Larry Hodges: Virtual Vietnam, age=2http:// age=2 Norie Neumark: Shock in the Ear,

Tělesná paměť AlieNation.Co: Night Falls, 1997 Wayne McGregor: Random Dance Company: Dump Type: Memorandum ( ) EpYY&feature=relatedhttp:// EpYY&feature=related relatedhttp:// related EpYY&feature=relatedhttp:// EpYY&feature=related

Počítačová paměť a lidská amnézie Tony Dove a Michael MacKenzie: Archeology of Mother Tongue, 1993 (1.VR instalace zahrnující složitý příběh): Odkaz1: of-a-mother-tongue.htmlhttp:// of-a-mother-tongue.html Odkaz2: langlois.org/html/e/page.php?NumPage=226http:// langlois.org/html/e/page.php?NumPage=226 Odkaz3: Curious.com: Random Acts of Memory (1998): Odkaz 1: of-memory/ of-memory/ Tony Dove a Michael MacKenzie: Archeology of Mother Tongue, 1993 (1.VR instalace zahrnující složitý příběh): Odkaz1: of-a-mother-tongue.htmlhttp:// of-a-mother-tongue.html Odkaz2: langlois.org/html/e/page.php?NumPage=226http:// langlois.org/html/e/page.php?NumPage=226 Odkaz3: Curious.com: Random Acts of Memory (1998): Odkaz 1: of-memory/ of-memory/

Místa paměti Giulio Camillo ( ) : L´Idea del Theatro Frances A. Yates ( ) : The Art of Memory Ukázka: Yates/dp/ /ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid= &sr=1- 1#reader_ http:// Yates/dp/ /ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid= &sr=1- 1#reader_

Místa paměti Spisovatelé: Ted Hughes: Shakespeare and the Goddess of Complete Being. London : Faber & Faber, Charlota Caufield: The Book of Giulio Camillo, InteliBooks Publishers, Výtvarní umělci: Jean Dubuffet:Theatre De Memoire, unlimited edition print, 1977.

Místa paměti Skladatelé: John Buller: Proenca/Theatre of Memory, Sarah Walker. BBC Symphony Orchestra. Cond. Mark Elder B00009W8NZ. Odkaz: w110184http:// w Video art: Bill Viola: Theatre of Memory, Odkaz: Woody Vasulka: Art of Memory, Odkaz:

Místa paměti The World Memory Theatre, Oslava kulturní diversity: Robert Edgar: Memory Theatre 01 a další: Odkaz1: Odkaz2: Agens Hegedüs: Memory Theatre VR (1997): ZKM Karlsruhe: Odkaz1: Martin Wattenberg – Marek Walczak: Apartment (2001) net art Odkaz: George Legrady: An Anecdoted Archive from the Cold War (1994). Odkaz: George Legrady: Pockets Full of Memories (2001) a Pockets Full of Memories II (2003 – 2006). Odkaz: Emil Hrvatin: Drive in Camillo (2000) Odkaz:

Místa paměti Tetsuro Nagata: Art of Memory, Odkaz: tetsuro-nagata.htmlhttp:// tetsuro-nagata.html Daniel Libeskind: The Memory Machina Odkaz: es_mean_i_have_to_stop_hating_his_work.html es_mean_i_have_to_stop_hating_his_work.html Články věnované Poetice a politice paměti /obsahují odkazy na další díla/:

Paměť médií a cestování v čase Blast Theory: 10 Backwards (1999) Odkaz1: Odkaz2:

Média/místa paměti: závěr Může se zdát, že umění paměti dnes již nepotřebujeme. S pomocí různých technických aparátů neustále zdokonalujeme techniky zapamatování, které nahrazují (vnitřní) mnemotechnické pomůcky. Historie umění paměti je však pro nás velice důležitá, protože nám ukazuje, jakým způsobem se toto umění vyvíjelo až do současné podoby. Toto umění bychom dnes mohli přejmenovat – z umění paměti na umění myšlení… V kontextu nových médií chápaných jako extenze lidské mysli je metafora „míst paměti“ jedním z klíčových způsobů, jak funkce nových médií pochopit a dát jim smysl.