Byzantská říše.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Křižánky Vítejte u nás.
Advertisements

Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivityInovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Situace ve starověkém Římě ve 4. a 5. století n. l.
Byzantská církev a kultura
Antické umění Starověké Řecko.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Antický Řím Malířství a mozaiky.
Antická kultura.
Odpověz: ANO NE 1) věrozvěsti šíří víru 2) 863 přišli bratři Konstantin a Metoděj na Velkou Moravu 3) Velká Morava přijala křesťanství z Franské říše a.
Secesní architektura ve Španělsku
Opakování Středověk se dělil na tři období – napiš která.
Autor: Mgr. Pavlína Vaculíková Autor: Mgr. Pavlína Vaculíková Základní škola Zlín, Komenského 78, příspěvková organizace Základní škola Zlín, Komenského.
KŘESŤANSKÁ ANTIKA, RANĚ KŘESŤANSKÉ UMĚNÍ
Etruskové.
Gotická kultura.
ŘÍMSKÁ KULTURA Mgr. Jitka Moskvová.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Dějepis Mgr. Milan Šimek
Charakteristika umělecké památky
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
Předrománské umění Kulturní okruhy: západní Evropa, východní Evropa
Křesťanská antika. Náboženství vzniklo kolem roku 30.n.l. v Palestině – víra chudých V Římě byli křesťané pronásledováni R EDIKT MILÁNSKÝ Konstantin.
Zánik západořímské říše
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Výtvarné umění.
Architektura Sochařství Malířství
Opakovací otázky BARBAŘI GERMÁNi ŘÍMANÉ AVAŘI KELTOVÉ HUNOVÉ
Raně středověké umění.
Registrační číslo projektu:
Středověká kultura Románský sloh
Bazilika svatého Marka
Antické Řecko Architektura.
Byzantská říše Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová.
KŘESŤANSTVÍ.
Základní rysy západoevropské, byzantské a islámské kultury
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 6. ročník ZŠ Předmět: Dějepis Autor: Mgr. Tomáš Bicek Základní.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:8. ročník - Člověk a společnost – Dějepis - Křesťanství autor VM:Ondřej Vojáček.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Egypt Střední a Nová říše.
ZS1BP_IVU1 Interpretace výtvarného umění 1 Mgr. Alice Stuchlíková katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno
Umělecké styly Aneta Silvestrová, Dora Procházková, Karolína Pavlová, eliška Rosická, Karolína richterová a Lucie Kopelentová.
Výtvarné umění starověkého Říma Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_HANA_MERVARTOVA_VYTVARNE_UMENI_STAROVEKEHO_RIMA_PR EZENTACE_18.
VY_32_INOVACE_D7.16 Autor: Mgr. Nováková Jana Datum vytvoření: prosinec 2012 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis.
ŘÍMSKÉ CÍSAŘSTVÍ. - období principátu začíná nástupem OCTAVIANA - republikánské úřady fungují pouze formálně, Řím se mění v monarchii - v roce 20 př.n.l.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.1.5 Křesťanská církev Název sady: Raný a vrcholný středověk.
BYZANTSKÉ UMĚNÍ. Stručná historie * po rozpadu římského impéria v 5. století(476) hl. město: Konstantinopol( město založeno císařem Konstantinem na místě.
Mgr. Jindřiška Řehořková VY_32_Inovace_7.1.4 Byzantská říše
Křesťanství – církevní dějiny
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_5-14_ Církev ve středověku Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Byzantské umění a jeho vliv na západní kulturu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Rozpad a zánik říše římské
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5A_05
Digitální učební materiál
STAROVĚKÝ ŘÍM - SOCHAŘSTVÍ
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
STAROVĚKÉ STÁTY - MEZOPOTÁMIE
RANÝ STŘEDOVĚK (5. stol – konec 12. stol.)
Diokletianus Constantinus
BYZANTSKÁ ŘÍŠE.
Byzanc Označení materiálu: VY_32_INOVACE_08_byzanc.ppt
Římské císařství - dominát
Byzantská říše.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
RANÝ STŘEDOVĚK (5. stol – konec 12. stol.)
VY_32_INOVACE_58 BYZANTSKÁ KULTURA. VY_32_INOVACE_58 BYZANTSKÁ KULTURA.
Římské císařství - dominát
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Transkript prezentace:

Byzantská říše

Byzantská říše - východořímská říše - název vznikl podle jména rybářské osady Byzantia Vznikla v r. 324 Založil ji římský císař Konstantin Původní název města byl Konstantinopolis

Architektura Používali všechny rozmanité typy římských chrámů a paláců Vznikla mohutná kupole nad středem chrámů (střecha) Užívání půdorysu chrámů ve tvaru pravidelného kříže se čtyřmi stejně dlouhými rameny (tzv. řecký kříž)

Architektura

Malířství Vznikly 2 techniky: 1) mozaika – zlato a barevné efekty 2) malovaný portrét – snaha o zachování věrné podoby zemřelého Vznikaly podobizny křesťanů (Krista, Panny Marie) --- ikony – malovaly se temperou na dřevěné destičky

Malířství – mozaika, ikona

Náboženství Vznik křesťanství – dochází k jeho rozštěpení na 1) západní (katolické) a na 2) východní (pravoslavné)

Západořímská říše Římské panství se rozpadlo do několika menších států, které se dostaly pod nadvládu „barbarů“ Město Řím se stává opuštěným a zanedbaným městem Antické památky slouží jako kamenolomy pro těžbu kvalitního kamene, sochařská díla jsou užívána jako levná surovina pro pálení vápna

Umění barbarské Měli svoje vlastní umění Šperky zdobené motivy rostlin a zvířat Výrazná stylizace – podřizovali se zákonům geometrie (vytvářely se geometrické obrazce: kroužky, linie, čtverečky, šachovnice)

šperky