Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Národní seminář k metodám evaluací aktivit v oblasti globálního rozvojového vzdělávání (GRV) Praha, 2010 Analýza monitoringu a evaluace globálního rozvojového.
Advertisements

Středisko podpory poradenských služeb
Praktické informace k programu Škola pro udržitelný život.
„NAŠE CESTA K VLASTNÍMU HODNOCENÍ“ Základní umělecká škola J.B.Foerstera JIČÍN.
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
METODY A TECHNIKY VÝZKUMU
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
Zlepšování jakosti.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Vize, Strategie, Cíle.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Komunikační dovednosti
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Benchmarking nepřetržitý a systematický proces porovnávání a měření produktů, procesů a metod vlastní organizace s těmi, kdo byli uznáni jako vhodní pro.
Projekt empirického výzkumu
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
Kvalitativní výzkum.
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
Adéla Masopustová Alena Seifrtová Lukáš Hůla
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
FÁZE A CYKLUS SUMP: Od myšlenky k praktickým řešením Petr Kurfürst, Centrum dopravního výzkumu, v.v.i. Praha, Kongresové centrum
 CONEO STRUKTURA PREZENTACE 1.Vymezení pojmu analýza tréninkových potřeb, přístup CONEO 1.Úrovně a metody ATP 2.Rozhraní zadavatel -dodavatel, vztahy.
Sociologický výzkum.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Tento projekt je financován z prostředků Evropské unie Hodnota partnerství SROP 3.3.
Personální management
Oprogram Vkonkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Inovace výuky veterinárních studijních programů v oblasti bezpečnosti.
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
P ROJEKTOVÉ PLÁNOVÁNÍ Druhá část presentace – týmová práce.
VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ
Vyjednávání I sebelepší mezilidské vztahy nebo manažerské techniky nás čas od času nedokážou ochránit před střetem různých názorů, myšlenek nebo přístupů.
Marketingový výzkum. podstatou je systematické plánování, podstatou je systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování shromažďování, analýza.
Tembuilding 3 Rychlé začátky pro víceoborové projektové týmy Řešení konfliktu Synchronizace strategií Obnovení důvěry Rychlé intervence Podpora týmu.
MODERAČNÍ TECHNIKY brainstorming brainwriting free-wheeling
Skupinové interview (Focus group)
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
1. Projektový management I. ÚVOD II. PROJEKT III. PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ IV. PROJEKTOVÝ TÝM Přednáška č. 1: Projektový management.
Komunikace s rodiči.
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.
Rozhodovací procesy.
Moderní personalistika DS 2009/
Případová studie Seminář 2014.
Struktura bakalářské práce
Styl vedení, komunikace, týmová práce
Kdy jej uskutečnit Závazek Teambuilding 1
Teambuilding - úvod Doc.PaedDr.Marie Blahutková Ph.D. Fakulta sportovních studií Katedra společenských věd ve sportu.
Kurz teambuilding worhkshop Hodnotící feedback. Řešení problému Definice cíle Analýza současného stavu příčin Možnosti řešení Výběr a realizace řešení.
aneb Assessment Centre a Development Centre
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
 Záměr napomoci úřadům na cestě za kvalitou  Propagace modelu CAF  Zjednodušení – zpříjemnění – zavádění modelu CAF  Předání dlouholetých zkušeností.
Systemický přístup Mgr. Věra Pucová. Základní charakteristika přístup orientovaný na změnu opak diagnostického přístupu typický přístup pro sociální práci.
Volný čas dětí a mládeže Průběh semináře PROČ? Smysl a cíl CO? Čeho si všímáme? JAK? Způsob zjišťování údajů Pozorování, sběr údajů REFERÁTY Požadavky.
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Podpora krajského akčního plánování
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Vytváření pracovních míst – jejich analýza a popis
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
DOBRÁ péče naplánování změn, vzájemná podpora, vzdělávání, informace
Úloha facilitace při budování partnerství
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Úvod do kvalitativního výzkumu
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková.
Transkript prezentace:

Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby Lekce teambuildingu Realizace výsledků

Posouzení potřeby V tomto kroku je důležité určit přesný původ problémů a otázek, které by se měly na lekci teambuildingu řešit: Definování cíle Výběr metody pro sběr a vyhodnocení dat Sběr dat Analýza informací Identifikace témat a otázek, které působí problémy

Definování cílů Určení cílů hodnocení(relevantní informace) Pomoc při plnění strategických cílů Příprava týmu na změnu Podle cíle se zaměřuje sběr dat (např. strategické informace) Nevyjasnění rolí na počátku práce Porozumění požadavkům investorů

Techniky pro hodnocení a sběr dat Rozhovory (face to face) Rozhovory v malých skupinkách (focus group) Dotazníky Písemná hodnocení Ohniskový rozhovor Jiné zdroje informací

Vytvoření diagnostického vztahu Úspěch hodnocení vyjadřuje vždycky vztah mezi hodnotitelem a mezi členy týmu Důvěra Efektivita Stanovení cílů a požadavků na hodnocení Vyvolání hodnotící diskuze

Základní pravidla – rozhovor, focus group Vždy mluví jen jeden Mluvte za sebe, používejte já Respektujte rozdílné úhly pohledu na věc a různé názory Zajistěte, aby se diskuze zúčastnili všichni Vyjádřete své názory otevřeně a upřímně Zachovejte důvěrnost názorů vyjádřených na této schůzce Zaměřte se na otázky, které by měly vyřešit, ne na jednotlivce Mluvte k věci a vyhněte se dlouhým příběhům Počkejte, dokud druhý nedomluví a nepřerušujte ostatní

Dotazník rozvoje týmu Dimenze výkonnosti týmu Společný smysluplný záměr Specifické cíle Jasné role Společný a spolupracující přístup Vzájemná zodpovědnost Vztahy s jinými skupinami Zaujetí Znalosti a učenlivost

Podávání zpětné vazby Jaké jsou hlavní problémy, které by se měly řešit při teambuildingu ? Jaká je pravá příčina těchto problémů ? Analýza rozhovorů Trsy odpovědí (kvalitativní studie) Analýza dotazníků Koncepční rámec posouzení (je snazší) Kategorizace dat, přesnost

Zpětná vazba Základní demografické údaje (počet respondentů, věk, pohlaví – reprezentativnost souboru Školitel nesmí v rámci interpretace sdělovat svoje dojmy (anonymita získaných údajů – citlivé) Pamatujte na to, jak bude manažer využívat zpětnou vazbu (např. aby si nebral věci příliš osobně) Školitel je od toho, aby vedoucímu pomohl s řešením problému (např. budování důvěry) Školitel může na základě získaných informací pomáhat vedoucímu (vždy začíná těmi nejakutnějšími)

Schůzka se zpětnou vazbou Dohodnutí se na silných a slabých stránkách týmu Určení hlavních problémů, které by se měly řešit Naplánování dalších kroků Diskuze

Navržení a vedení lekce teambuildingu Vždy respektujeme cíle, kterých bychom měli dosáhnout SMART S – Specifické M – Měřitelné A - Attainable (Dosažitelné) R – Results-oriented (Zaměřené na výsledek) T – Time- based (Založené na reálně dostupném čase)

Příklad: Problém: zvládání konfliktů a neshod Dohoda: členové týmu budou spolupracovat na řešení konfliktů a neshod Upřesnění:- ještě než zapojíte vedoucího týmu, promluvte si přímo s osobou, s níž máte neshodu nebo konflikt vyjádřete svůj názor na problém a poslechněte si názor druhého buďte ochotni uzavřít kompromis a pracovat na řešení přijatelném pro obě strany Nezapojujte do diskuze další členy týmu, kteří se konfliktu nebo neshody nezúčastní

Realizace výsledků Úspěšný teambuilding přináší dohody, rozhodnutí a další působení Shrnutí vedením Feedback týmu Mise, role a dohody Akční plány

Zpráva o teambuildingu Shrnutí vedením Feedback týmu (silné a slabé stránky) Mise a funkční role Dohody a odpovědnosti Akční plány a další kroky Zhodnocení teambildingu

Literatura: Payne, V. (2007). Teambuilding worskshop. Brno: Computer Press. 339 s.