Vítejte na marketingu. Management a další uživatelé informací Marketingové prostředí Marketingový informační systém Interní databáze Shromažďování a třídění.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítač při sběru informací. CATI Computer Assisted Telephone Interviewing - (telefonické dotazování za pomoci počítače)  CATI studio  Speciálně vyškolení.
Advertisements

Regionální kontaktní organizace – kontakty pro Evropský výzkumný prostor jsou součástí sítě regionálních a oborových kontaktních organizací NINET, které.
METODY A TECHNIKY VÝZKUMU
M ARKETINGOVÝ VÝZKUM VE SLUŽBÁCH - Začlenění do MIS - Zdroje dat - Využitelné typy výzkumů.
MARKETINGOVÝ VÝZKUM.
Marketingový výzkum.
DOTAZOVÁNÍ v rámci kvantitativních i kvalitativních výzkumů
B. Workshop Josefa Vojty: Neuromarketing, FMK C ÍLE Můj: přesvědčit vás, že všichni respondenti nemusejí lhát Tohoto modulu: Seznámení se a osvojení.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
Projekt empirického výzkumu
MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A8 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Představení projektu Seminář k projektu Vliv změn světa práce na kvalitu života Ing. Lenka Svobodová VÚBP Praha, 25. září 2006.
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
Postup výzkumného šetření v projektové fázi I. V projektové části směřují výzkumné práce k přípravě výzkumného šetření pro získání empirických informací.
P5 MARKETINGOVÝ INF. SYSTEM A VÝZKUM TRHU MIS - je cesta, jak se firma dovídá o vlivech působící na její okolí, o měnících se požadavcích zákazníků, nových.
Sociologický výzkum.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
Marketingový výzkum Vítězslav Malý TF smad 2007/08.
SOCIOLOGIE Sociologický výzkum. 1 Sociologický empirický výzkum, je nástrojem, umožňujícím řešit určitý problém.
1 Tento projekt je spolufinancován Evropským Sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Představení výzkumného projektu CZ / /0203 POSTAVENÍ.
Marketingový výzkum.
Metody sociálního výzkumu 2. Ročník LS 2010 Jabok, ETF 2. výukový blok.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
1 Institucionalizace výzkumů veřejného mínění. 2 USA – 30. léta minulého století USA – 30. léta minulého století Evropa – po 2. světové válce Evropa –
Spotřebitelský výzkum
Nástroje monitorování faktorů rozvoje regionu na příkladu MSK – Regional Entrepreneurship Monitor Jiří Mezuláník Vysoká škola podnikání, a.s.
KVALITATIVNÍ VÝZKUM.
1 Metody a techniky výzkumu veřejného mínění Kombinované studium - II. cyklus LS 2007/08 Eliška Jungová, IKSŽ, FSV UK.
VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ
VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_06.
Marketingový výzkum. podstatou je systematické plánování, podstatou je systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování shromažďování, analýza.
1 Marketingový informační systém. 2  Systém všech procedur vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací nezbytných pro kvalitnější.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
Skupinové interview (Focus group)
Přehled výzkumných metod
MIS = marketingový informační systém
B.
TECHNIKY SBĚRU DAT KVANTITATIVNÍ KVALITATIVNÍ VÝZKUM VÝZKUM
Výzkum veřejného mínění a jeho realizace
Průzkum trhu.
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
Metody sociálního výzkumu Kombinované studium ZS 2009.
PŘÍPADOVÁ STUDIE - zaměřuje se na podrobný popis a rozbor jednoho nebo několika málo případů. - výzkumná otázka: Jaké jsou charakteristiky daného případu.
Případová studie Seminář 2014.
Zápatí prezentace1 Analýzy vnitřního prostředí Marketingový výzkum 3. přednáška MVVS.
Struktura bakalářské práce
Marketing sportu obecná část
Vítejte na marketingu. Management a další uživatelé informací Marketingové prostředí Marketingový informační systém Interní databáze Shromažďování a třídění.
Typy výzkumu  Kvantitativní  Kvalitativní  Smíšený  První zkoumá kolik lidí si co myslí atd …  Druhý co přesně si lidé myslí  Třetí je kombinací.
Marketingové informace a marketingový výzkum. Marketingový informační systém sběr informací třídění informací analyzování informací distribuce informací.
Metodologie pedagogiky. Základy vědeckého výzkumu. Základy pedagogiky, KS – I. ročník.
Výzkum veřejného mínění
Marketingový informační systém
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
MARKETING Přednáška P
PORTFOLIO PEDAGOGA – DATA Z RYCHLÉHO ŠETŘENÍ NIDV 2016 Mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogů , Praha Tomáš Machalík.
Proces a metody marketingového výzkumu
Výzkum veřejného mínění
Sociologický výzkum II.
Osm dobrých rad, jak dělat doktorský výzkum
MARKETING Přednáška P
Metody pedagogiky.
Transkript prezentace:

Vítejte na marketingu

Management a další uživatelé informací Marketingové prostředí Marketingový informační systém Interní databáze Shromažďování a třídění marketingových informací Zpracování marketingových informací Marketingový výzkum Definování informačních potřeb Předání a využívání informací

Fáze marketingového výzkumu Definování problému a cílů výzkumu Příprava plánu výzkumu, návrh metodiky Realizace výzkumu – shromažďování a analýza dat Vypracování zprávy a prezentace výsledků

Typy výzkumů Výzkum v terénu (fiel research) x výzkum od stolu (desk research) Primární výzkum x sekundární výzkum Longitudinální výzkum x ad hoc výzkum Základní výzkum x aplikovaný výzkum Z obecně metodologického hlediska rozlišujeme: popisný (deskriptivní), kauzální (diagnostický) a předpovědní (prognostický) výzkum Kvantitativní výzkum x kvalitativní výzkum

Metody výběrového šetření Výběr reprezentativní prostý náhodný vícestupňový pravděpodobnostní oblastní - stratifikovaný Výběr kvazireprezentativní kvótní výběr typů anketa – „samovýběr“ Výběr nereprezentativnímalé výběry monografické šetření experiment

Základní techniky kvalitativního výzkumu založené na metodě dotazování Individuální hloubkové rozhovory (modifikace – mystery shopping) Skupinové rozhovory (focus group) Psychologická extrapolace - projektivní techniky - asociativní postupy - speciální škálovací postupy - přiřazovací techniky

Základní techniky kvantitativního výzkumu založené na metodě dotazování Písemné dotazování Osobní rozhovor (interview) Telefonické dotazování

Typy a druhy otázek Kritérium členěníTyp otázkyDruh otázky Cíl, pro který je otázka určena obsahová o faktech o vědomostech o mínění, postojích … funkcionální funk.-psychologické kontaktní filtrační kontrolní Možnost výběru otevřenázpravidla se nečlení uzavřená alternativní selektivní baterie otázek škálové otázky polootevřenázpravidla se nečlení

Použité zdroje Armstrong, G., Kotler, P. Marketing Marketing – distanční studijní opora Svobodová, H., Mynářová, L., Kačer, R. Informace pro marketing