Ekonomicko-organizační poradenství Plánování akce, implementace, ukončení poradenského procesu Švandová Eva.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba cen v maloobchodě
Advertisements

Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Analýza pracovního místa Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Struktura poradenského procesu
Kvalita administrativních procesů. TQM Podniková strategie Přínos kvality procesů Systém a důsledné uplatňování Odpovědnost zaměstnanců Modelování procesů.
Informační nástroje pro řízení po linii výkonu
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Financování stavební zakázky
Personální informační systém
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
Úvod do podnikových financí
Didaktické prostředky
Auditorské postupy Činnosti před uzavřením smlouvy
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Vliv konkrétních podmínek činnosti na řízení nákladů výkonu
Personální práce ( kap. 14)
Podniková ekonomika Personální činnost.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A6 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníříjen 2012.
Vybrané metody analýzy
2. téma 1MU305, 211 – Manažerské účetnictví I.
Předmět: Řízení podniku 1
Koncepce marketingového řízení
Marketing Návrh výrobku Vývoj, konstrukce Příprava výroby Zásobování Výroba Montáž, kompletace Prodej Poprodejní služby měření, zkoušky, testy konkurenčních.
Řízení lidských zdrojů v mezinárodním prostředí Seminář pro studenty VŠE listopad 2003 Alena Olšarová, HR & Development Manager.
Cena a cenová politika. množství peněz, které musíme na trhu zaplatit za výrobek nebo službu a je to jediný nástroj z 4P, který přináší příjmymnožství.
CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_62_INOVACE_01_15 Zpracoval(a):RNDr. Lucie Cabicarová.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
MANAŽERSKÉ ÚČETNICTVÍ
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :45 – 17:15 hod.
Jak chápeme kalkulační systém
Didaktický rozbor vybraných okruhů učiva Kurz DEP 507.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
patentový a známkový zástupce
Rozhodovací procesy.
Poradenství v obecném řízení
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
MANAŽERSKÉ ÚČETNICTVÍ
Vstupní fáze poradenského procesu Propagace poradenské organizace Poradenská smlouva.
Poradenský proces Plánování akce. Vypracování jednoho nebo více řešení diagnostikovaného problému Vypracování jednoho nebo více řešení diagnostikovaného.
aneb Assessment Centre a Development Centre
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
Personální plán pro podnikatelský plán
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Jaroslav Bazala Brno, 16. září 2015 Proč je důležité plánování a logistický audit ve výrobní firmě?
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT Novinky na rok 2010.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření podniku. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Vnitropodnikové účetnictví. Finanční účetnictví Normativně upraveno Sleduje aktiva, pasiva, náklady a výnosy účetní jednotky za celek Poskytuje souhrnné.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Didaktické prostředky
Struktura poradenského procesu
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Úloha marketingu v řízení organizace
Racionalizace logistických procesů ve vybrané společnosti
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Vliv konkrétních podmínek činnosti na řízení nákladů výkonu
Transkript prezentace:

Ekonomicko-organizační poradenství Plánování akce, implementace, ukončení poradenského procesu Švandová Eva

Odměňování poradce Smlouva s pevnou cenou – kalkulace na základě nákladů (klientovi není představována), jednorázové smlouva s cenou na základě nákladů – pevná částka (prémie ) plus náklady smlouva s cenou na základě výkonu – honoráře podmíněné výsledky tzv. kontingenční honorář

Ceny vybraných organizačních poradců - národní registr

Kalkulační metoda – podniková ekonomika firma musí stanovit pr ů m ě rnou míru zisku, kterou p ř i č te ke kalkulaci vlastních náklad ů = kalkulace ceny nového výrobku Výhoda - je zaru č ená míra zisku, jednoduchost, transparentnost Nevýhoda - neodráží reálnou situaci na trhu (nebere ohled na poptávku a konkurenci p ř í mý materi á l p ř í m é mzdy ostatn í p ř í m é n á klady výrobn í režie = vlastn í n á klady výroby správní režiesprávní režie zásobovací režiezásobovací režie = vlastní náklady výkonu odbytové nákladyodbytové náklady = úplné vlastní náklady výkonu ziskzisk =výrobní cena obchodní a odbytové p ř irážkyobchodní a odbytové p ř irážky = prodejní cena bez DPH DPHDPH Prodejní cena s DPH Prodejní cena s DPH

Plánování akce Vypracování jednoho nebo více řešení diagnostikovaného problému Volba z alternativních šetření Předložení návrhů klientovi Příprava na implementaci řešení Diagnostika X plánování akce → systematické vyhledávání faktů X inovace a tvořivost

Úloha klienta Důležité aktivnější zapojení klienta než v diagnostické fázi Důvody:  Jedná se o rozsáhlou činnost, klient musí být seznámený s přístupem a souhlasit s ním  Nutná mobilizace schopných lidí v podniku  Možnost zaměstnanců podílet se na projektování a plánování práce  Vytváří se angažovaný přístup nutný k implementaci  Možnost získání nových vědomostí zákazníkem

Orientace přípustných řešení

Zdroje zkušeností Předešlé zakázky Poradcovy záznamy a dokumentace o organizaci Odborná literatura Kolegové Zaměstnanci zadavatelské organizace

Tvůrčí myšlení Vzájemné propojení věcí a myšlenek dříve navzájem nesouvisejících Fáze tvůrčího myšlení:  Příprava  Úsilí  Inkubace  Proniknutí do podstaty  Vyhodnocení

Techniky tvůrčího myšlení Brainstorming Synektika Soupis atributů Nucené vztahy Morfologická analýza Laterální myšlení Seznamy

Překážky tvůrčího myšlení dobrovolné – úcta k autoritě přesvědčení existence jedné správné odpovědi konformita poskytnutí očekávané odpovědi nedostatek úsilí pochybovat o evidentním unáhlené hodnocení obavy ze zesměšnění

Vypracování a hodnocení alternativ problém – existence dvou alternativ → fázovaný přístup jedná se o klasický rozhodovací problém volba kritérií  úplnost  operacionalita  měřitelnost  neredundance  a minimálnírozsahu

Rozhodovací problém V1V2 K1 H11H12 K2 H21H22 K3 H31H32  všechny varianty odpovídají minimálním hodnotám kritérií je možné ohodnotit kritéria vahami

Předložení návrhu akce klientovi kombinace písemné a ústní prezentace nezahltit klienta objasnit rizika objasnit podmínky, které musí klient vytvořit a udržet nejen co, ale jak implementovat

Zde může úloha poradce skončit

Ovlivňování ovlivňovat??? ANO ve smyslu ═> zaktivizovat zákazníka v jeho vlastním zájmu - ne manipulovat v zájmu poradce prokázat technickou kvalifikovanost projevovat profesionální integritu při práci užívat logického argumentu (důrazné přesvědčování rozvíjet společné vize využívat účast a důvěru využívat odměn a trestů využívat nervozity a stresů

Implementace Pro zopakování: Jaké fáze předcházeli? Čtvrtá fáze poradenského procesu Implementace změn, které znamenají skutečné zlepšení Krajní situace:  K implementaci nedojde  Poradce nenajde řešení Kognitivní disonance

Role poradce při implementaci Zodpovědnost za implementaci – klient Při rostoucí komplexnosti problému je vhodná spolupráce poradce Poradce nemusí být pokud:  Jednoznačný problém  Klient chápe problém Klientovo vnímání poradce ve fázi implementace (nejen v této fázi) → další náklady – jak je minimalizovat?

Plánování a sledování implementace Časový plán Vymezení odpovědnosti Rychlá změna Stanovení metrik implementace Pružnost Sledování implementace Pravidelné hodnocení postupu implementace

Udržování a kontrola I bez přítomnosti poradce Nebezpečí recidivy Co má být kontrolováno a v jaký časový okamžik (třeba stanovení poradcem) Kontrola nejen skrz uzávěrky !

Ukončení Poslední fáze poradenského procesu Vymezeno poradenskou smlouvou Nutnost vyhodnotit zakázku  Přínos pro klienta  Poradenský proces Poradcovu práci hodnotí klient i poradce sám Závěrečná zpráva

Hodnocení přínosu Nové schopnosti Nové systémy a chování Nová výkonnost Schopnosti Systémy Výkonnost

Hodnocení procesu Projekt zakázky Kvantita a kvalita vstupů Použitý poradenský styl Řízení zakázky poradcem a klientem

Závěrečná zpráva Odkazy na předcházející zprávy Ucelený přehled vykonané práce Skutečný přínos Doporučení do budoucna

Děkuji za pozornost