Španělská renesance.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
32_04_34 Renesance - shrnutí Anotace Renesance - shrnutí
Advertisements

William Shakespeare.
Název SŠ: Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.107/1.500/ Název projektu: Moderní škola Předmět:Český.
VY_32_INOVACE_ČJ.8.16_Miguel de Cervantes,prezentace Název šablony : Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Zaměření VM :Jazyk a jazyková komunikace.
KLASICISMUS.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Renesance a humanismus
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
FRÁŇA ŠRÁMEK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Renesance a humanismus
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Španělská renesanční literatura
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_03  Název materiálu: Drama  Tematická oblast: Estetika, 1. ročník  Anotace: Prezentace slouží k výkladu.
Renesance z francouzštiny renaissance = znovuzrození
OSVOBOZENÉ DIVADLO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_CJL_HR_3_05.
Název Miguel de Cervantes y Saavedra Předmět, ročník
Victor Hugo ( ).
Portréty literárních osobností světové literatury.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_41_8TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Portréty literárních osobností světové literatury.
Slovesná tvorba v době baroka 6. Divadlo svět J. S. Bach: Matoušovy pašije, Ježíš Nazaretský.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Portréty literárních osobností světové literatury
William Shakespeare (1564 – 1616).
Humanismus.
Soubor testů 3 Mgr. Ludmila Růžičková
Renesanční literatura ve Francii a ve Španělsku Mgr. Ludmila Růžičková Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/
Giovanni Boccaccio díla: Dekameron – cyklus 100 novel, eroticky zaměřené, 10 dní, 10 mladých lidí (3 muži a 7 žen). Fiesolské nymfy Milostné vidiny.
William Shakespeare.
Anglická renesanční literatura Mgr. Ludmila Růžičková
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Renesance – Itálie, Francie, Španělsko
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Anotace: Text je určen pro žáky 1. ročníku střední odborné školy a žákům nástavbového studia. Prezentace je určena k opakování literárního období renesance.
SVĚTOVÁ RENESANČNÍ LITERATURA ŠPANĚLSKOANGLIEHOLANDSKO Mgr. Michal Oblouk.
Literární žánry V této prezentaci se dozvíte, co je hlediskem pro dělení literatury na žánry, jak se dělí a podle čeho jednotlivé žánry poznáme.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_12_LITERATURA.
LITERÁRNÍ DRUHY DRAMA – DRAMATICKÉ ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ROMÁN Žánr velké epiky delší časový úsek Pozadí společenských událostí doby Druhy románu: společenský, dobrodružný, fantastický, sci-fi, milostný, psychologický,
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_14_LITERATURA.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_26-14 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_101 Téma hodiny: William Shakespeare Doporučeno pro: 8.
William Shakespeare 26. dubna 1564 − 23. dubna 1616 významný anglický básník a dramatik, klíčová postava moderního evropského dramatu Autorem materiálu.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_20_LITERATURA.
Významní představitelé renesanční literatury
Divadlo španělského zlatého věku 2
Středověká literatura - úvod
Vypracoval: Ondřej Dutka
FRANCOUZSKÁ RENESNACE
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vendulka.
Španělské divadlo zlatého věku 1
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
William Shakespeare 26. dubna 1564 − 23. dubna 1616
VY_12_INOVACE_RŮ_I_13 DRAMA 1/2
Klasicismus Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Literatura období renesance
Renesance Mgr. Hana Šenková.
Literatura v období renesance
RENESANCE A HUMANISMUS V EVROPSKÉ LITERATUŘE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
VY_32_INOVACE_Jir_I-21 Pavel Kohout Název projektu: OP VK
Transkript prezentace:

Španělská renesance

Charakteristika období Objevení Ameriky Námořní velmoc Silný katolicismus X renesanční bádání Literatura tohoto období = rozkvět 15. – 17. století „Zlatý věk španělského písemnictví“

Romány Vznik nových románových typů 1. Rytířský román 2. Pikareskní román

Rytířský román Zpracování středověké rytířské epiky Složka dějová Napínavost textu Smělý rytíř ve fantastickém světě – obři, nestvůry Velká popularita Amadis

Pikareskní román Picaro = šibal Dobrodružný román Šibal – ideál lidské podnikavosti, chytrosti, vynalézavosti Podvůdky, krádeže Prochází službou u pánů – projev celé společnosti ve Španělsku

Miguel de CEVANTES y SAAVEDRA Prozaik, básník, dramatik Rodina zchudlého šlechtice Armáda – bitva proti Turkům – zranění Otrok v Alžíru Vykoupení – svatba – vězení Konec života trávil v Madridu

Důmyslný rytíř Don Quijote de la Mancha Dvoudílný renesanční román – satira na rytířské romány Hidalgo Don Quijote Rocinanta Dulcinea z Tobosa Sancho Panza

Lope de Vega Divadelní teoretik, dramatik Voják – kněz DRAMA – odmítl dělení dramatu na komedii a tragédii Odmítl pravidlo tří jednot Španělská komedie – drama, v němž se mísila komika a tragika, veršované, tři akty Napsal cca 1800 her, 500 dochováno, dokázal napsat hru během jediného dne tematicky velmi rozmanitá díla Hry komedie pláště a dýky – dle oblečení – dynamický děj, intriky, citové a morální konflikty – čest, láska, žárlivost

Fuente Ovejuna Vrcholné drama Ovčí pramen Z národních dějin Učitel tance, Vzbouření v blázinci

Tirso de Molina Dramatik 400 her Zachováno přibližně 50 her Don Juan – Sevillský svůdce a kamenný most