Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba cen.
Advertisements

Hodnocení konkurenčního postavení produktu. 2 Agregační hodnocení konkurenčního postavení KS = a * TZ + b * EZ + c * MZ PT = a*TP + b*EP + c*MP PT KS.
Tvorba cen v maloobchodě
Stanovení ceny v marketingu
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Účetní subsystémy dle primárních uživatelských potřeb
Cena v pojetí marketingu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_204.
VY_32_INOVACE_EKO_15 CENA I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: typy cen, stanovení.
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Cenová strategie Eduard Andráši.
P9 CENA JAKO NÁSTROJ MM Cena - je vyjádřením „hodnoty“ zboží nebo služby. Cena je jediným prvkem marketingového mixu, který vytváří firmě příjmy. Všechny.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A18 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníúnor 2013.
Cenová strategie Jiří Pixa.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_MARKETINGOVÝ.
Koncepce marketingového řízení
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Nabídka Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Životní cyklus výrobku
Konkurence Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Produkt.
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
úvod pojetí a obsah marketingu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
VSRR Bc., III. ročník Praha 2008
Kontokorentní úvěr Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
MARKETING.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
MALOOBCHOD 1. Maloobchod – podstata, vývoj, úloha
Cena má vliv na zisk, CF, konkurenceschopnost výrobce.
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 9.
Celkový a mezní produkt
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace Proč výzkum trhu? „Kdo zná svého zákazníka, ten mu umí nabídnout zboží,
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
8. Marketing.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
Případová studie Klasik teoretická východiska
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovliv ň ující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Cena hotelových služeb.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Trh a tržní systém Trh směna místo, kde se dochází ke střetu poptávky a nabídky oblast ekonomiky, ve které dochází k výměně činností mezi.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
CENA …a umění. Cena umění a kulturního dědictví Vstupné  Vstup volný  Vstupné dobrovolné  Vstupné podle ceníku Členské a abonentní karty Speciální.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Cenová politika 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
MARKETING Přednáška P
Stanovení ceny v marketingu
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU
Marketingový systém řízení
Proč výzkum trhu? L 8 Ing. Jiří Šnajdar
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Cenové strategie.
MARKETING Přednáška P
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková, Petra Hubková 10. března 2008

Marketing je společenský a manažerský proces, jehož prostřednictvím uspokojují jednotlivci i skupiny své potřeby a přání v procesu výroby a směny výrobků, či jiných hodnot. předem prodané zboží způsob, jak sladit to, co potřebuje a chce vnější svět, s posláním, zdroji a cíli organizace

Základní ukazatele marketingu Produkt Místo Lidé Cena

Cena Je jedním z nejdůležitějších faktorů, které ovlivňují úspěch podniku na trhu. Cena je citlivý nástroj, kterým výrobce nebo prodejce realizuje zisk a který zároveň sděluje výrobci, prodejci a také zákazníkovi určitou informaci

Faktory ovlivňující cenu Externí faktory Interní faktory

Externí faktory Charakter trhu a charakter poptávky na něm Právní činitele Mezinárodní ekonomické podmínky Společenské činitele

Interní faktory Náklady Kvalita zboží Umístění podniku Marketingové cíle Cenová politika podniku Ostatní faktory marketingového mixu

Vlastnosti dobré ceny průhlednost jednoduchost atraktivita ziskovost osobitost

Strategie stanovení ceny zisk maximalizace zisku tržní podíl růst objemu prodeje návratnost investic špičková kvalita výrobku jiné důvody

Metody stanovení ceny Nákladově orientovaná metoda Metoda orientovaná na konkurenci Metoda „sbírání smetany Metoda podle hodnoty vnímané zákazníkem Metoda orientovaná na poptávku Konkurzní a smluvní cena Bod zvratu

Přizpůsobení ceny Přepravní náklady Cenové úlevy Rozlišovací ceny Dumpingové ceny Psychologický přístup k tvorbě ceny

Použité zdroje TOMAN, Miloš. Škola obchodníka I - Cena [online]. c2007, [cit.2008-03-07] <http://www.intuitivnimarketing.cz/view.php?nazevclanku=skola-obchodnika-i-cena&cisloclanku=2007080046>. VLACH, Robert. Stanovení ceny [online]. c2008, [cit.2008-03-07] http://navolnenoze.cz/zpravy/stanoveni-ceny/.