Vzorová úloha 5 Ultrazvukový senzor, tlačítko a motor řízený mikropočítačem Projekt CZ.1.07/1.1.16/01.0030 Bc. Štěpán Janás 2013.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Řízení výtahu po AS-i sběrnici
Advertisements

Název úlohy: 3.11 Rychlost zvuku ve vzduchu
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Začínáme s LEGO MindStorms
minimalizace pomocí Karnaughovy mapy, hystereze
• Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Úloha č. 8: Logické obvody - využití
Manažerská grafika: Program č.3 Jaroslav LosSB 272.
zpracovaný v rámci projektu
Kontingenční tabulka (c) Ludmila Fridrichová 2008
Zoner Callisto.
UČÍME V PROSTORU Název předmětu: Název a ID tématu: Zpracoval(a): Stavba a programování mikropočítačů Programovatelné automaty (EL 55) (algoritmizace)
PC T CAN / R PROG T CAN Po připojení programátoru se na pracovní ploše zobrazí informace o novém hardwaru a spustí se “Průvodce novým nalezeným hardwarem”.
Styly písma - vytvoření vlastního stylu, zápatí a záhlaví stránek
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Informační systémy Modelování dynamiky objektového modelu. Koncepce modelu v programu MS Visio.
Algoritmizace.
VY_32_INOVACE_55_MS_Word_IV. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Návod na složení jména z písmenkových log
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Název úlohy: 2.11 Základy meteorologie
PROGRAMOVÁNÍ SYSTÉMEM
Moderní učitel.
Psaní do buňky Klikneme na buňku → označí se → → můžeme začít do buňky psát.
Metody geoinženýrství Ing. Miloš Cibulka, Ph.D. Brno, 2015 Cvičení č. 3 Vytvořeno s podporou projektu Průřezová inovace studijních programů Lesnické a.
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: květen.
Základní prvky internetového prohlížeče
David Rozlílek Me4B.  Co nám umožňují vstupně-výstupní porty…..?  U standardní verze 8051máme kdyzpozici kolik portů v/v……?  Jak se značí tyto porty.
Autor:Ing. Peter Podoba Předmět/vzdělávací oblast:Elektrotechnická zařízení Tematická oblast:Údržba elektrických zařízení Téma:PLC LOGO! Siemens - funkce.
Vytvořila firma: A-B Spektrum, počítačové a vzdělávací kurzy Navigace.
Název úlohy: 2.6 Povrchové napětí
Název úlohy: 7.18 Přechodný děj
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Microsoft PowerPoint Tabulky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Zahradník.
LabVIEW Konstrukce programu
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 3. Tabulkové procesory Učební obor: Kadeřník, Kuchař-číšník Ročník: 2.
Vstupně-výstupní porty
Programovatelné automaty CV rozlišení směru pohybu 17
COGAIN 2009 Možnosti řízení invalidního vozíku. Systém řízení vozíku  Rozdělen do několika částí  Část pohonu Motor pohonu Senzory ujeté vzdálenosti.
Úloha č. 4 Ovládání motoru pomocí detekce zvuku a ultrazvuku Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014.
Úloha 4 Ovládání motoru pomocí detekce zvuku a ultrazvuku Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014.
Úloha 1 Měření úrovně zvuku pomocí zvukového senzoru na vstupu mikroprocesoru Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014.
Úloha 4 Detekce pohybu s vykonáním mechanické energie pomocí mikropočítače Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013.
Úloha 1 Měření vzdálenosti pomocí ultrazvuku na vstupu mikropočítače Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013.
Úloha 3 Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014 Využití zvukového modulu NXT na základě pohybu - Pozdrav.
Úloha 2 Zabezpečení prostoru pomocí detekce zvuku. Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014.
Struktura měřícího řetězce
Úloha 1 Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014 Dotykový senzor na vstupu mikrokontroléru NXT.
Úloha 2 Rozpoznání vzdálenosti pomocí ultrazvuku na vstupu mikropočítače Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013.
Počítačové laboratoře bez tajemství aneb naučme se učit algoritmizaci a programování s využitím robotů CZ.1.07/1.3.12/ „Tento projekt je spolufinancován.
Úloha 5 Ultrazvukový senzor, tlačítko a motor řízený mikropočítačem Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Stmívací jednotka.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Roletová jednotka.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_30-04 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorRNDr.
Indukční varné desky. Indukční desky Typ *509 a *510 Konfigurace ploten Přístup do režimu konfigurace: 1.Odpojte varnou desku od zdroje napájení na dobu.
PLC Sekvenční logika. RS Klopný obvod (paměť)  Přivedením log. 0 na vstup S (set) se nastaví Q = 1  Q zůstane 1 i po změně vstupu S na log.1 (pamatuje.
Téma : ArchiCAD skladba keramického stropu Vypracoval: Ing. Wasserbauer Radek.
NÁZEV ŠKOLY:SOŠ Net Office, spol. s r.o. Orlová Lutyně
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
VY_32_INOVACE_ Co je snímač
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Otázky a úkoly VY_32_INOVACE_4_3_13_20 Vložení I.   Najdi záložku „vložení“. Vlož libovolný obrázek. Nastav jeho výšku na 5cm. Uprav ho tak, aby s ním.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Jak postupujeme při měření délky
Mapování přístupnosti a pražská Mapa přístupnosti
ArchiCAD nástroj Dveře
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

Vzorová úloha 5 Ultrazvukový senzor, tlačítko a motor řízený mikropočítačem Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013

Zadání úlohy Sestavit zařízení, které otevře dveře (pootočí motorem) po stisknutí tlačítka. V případě průchodu dveřmi, se na výstup mikropočítače NXT vyšle signál pro pootočení motoru zpět. Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013 Úlohu lze použít např. jako hlídač uzavřených jednosměrných vchodů v oblastech zabezpečení objektů.

Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás Navrhnout algoritmus pro uvedenou úlohu - Sestavit zařízení z komponent podle zadání (mikropočítač NXT, ultrazvukový senzor, tlačítko, motor) - Připojit senzory a motor k mikropočítači - Naprogramovat mikropočítač NXT - Otestovat systém, zapsat hodnoty do tabulky - Provést změny nastavení – konfigurace Postup

Vstupní zařízení: Ultrazvukový senzor Tlačítko Výstupní zařízení Motor Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013 Použité díly Obrázek 1 - vstupní a výstupní prvky, Autor: Štěpán Janás

Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013 Algoritmus Ultrazvukový senzor Pootočení motorem (Otevřít dveře) Start Detekce pohybu Pootočení motorem (Zavřít dveře) Tlačítko Detekce stisknutí tlačítka Obrázek 2 Diagram, Autor: Štěpán Janás

Připojíme senzor k mikropočítači na port 4, tlačítko na port 1 a motor na výstupní port B Zvolíme v menu položku NXT program 2x potvrdíme Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013 Postup realizace Obrázek 3 postup realizace, Manuál LEGO

V první buňce bude vložen „Zatoč vlevo 2“ Do 2.buňky vložíme „Dotyk“ Ve 3. buňce se nachází pohyb „Zpět vpravo 2“ Do předposledního políčka vybereme „Objekt“ Nakonec do poslední 5. buňky vložíme „Opakovat“ Spustíme program Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013 Postup realizace Obrázek 4 postup realizace, Manuál LEGO

Při zapnutí programu se motor pootočí ve směru zavřití dveří, senzor tlačítkačeka na zmáčknutí Při zmáčknutí se motor otočí ve směru otevření dveří a aktivuje se ultrazvuk, ten měří průchod za dveřmi a předává data do mikropočítače. Při detekci pohybu Mikropočítač převede hodnoty ze senzoru do potřebného tvaru a program se opakuje. Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013 Popis výstupu Obrázek 5 postup realizace, Manuál LEGO

Provedeme měření ve svém okolí (vstup do třídy, prostor v průchodu mezi lavicemi atd.) Zjistíme čas otevření a zavření „dveří“ Změříme max. šířku chodby pro zavírání dveří Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013 Popis výstupu Obrázek 6 Autor: Štěpán Janás

Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013 Algoritmus Ultrazvukový senzor Pootočení motorem (Otevřít dveře) Start Detekce pohybu Pootočení motorem (Zavřít dveře) Tlačítko Detekce stisknutí tlačítka Obrázek 2 Diagram, Autor: Štěpán Janás

Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013 Ú loha č. 5 Jm é no, př í jmen í : Jan NovákTř í da: 9Skupina:B Datum: Dnešní Tabulka: Do připraven é tabulky zapi š te výsledky sledov á n í stavu zař í zen í. Pořadí měření Měřený předmět čas chodu motoru Šířka chodbypoznámka 1 Zmáčknutí tlačítka cca 2s 20cm otevření dveří 2 průchod a následná reakce cca 2s 20cm zavření dveří 3 Zmáčknutí tlačítka cca 2,5s 30cm otevření dveří 4 průchod a následná reakce cca 2,5s 30cm zavření dveří Šířka chodby má vliv na délku otevírání dveří z důvodu rozměru dveří

Použité zdroje a literatura Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013 Obrázky str. 6, 7 Manulál LEGO® Mindstorms dostupné na: Ostatní tvorba je z dílny autora.