Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/34.0488 Autor: Mgr. Michal Mynář.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Advertisements

Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Co je to divadlo, kde se hraje, zpívá a tančí?
VY_ 32_INOVACE_Čj.Žá.18.
CZ.1.07/1.4.00/ , Dobrá šance pro děti
Romantismus v hudbě skladatelů z českých zemí
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv10/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Historie české populární hudby Autor:
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č.22I Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO.
O Název Romantismus v Čechách O Šablona CZ.1.07/1.4.00/ O Poř.číslo HV 5 O Autor šablony Mgr. Zuzana Vyhnálková DiS O Datum
ČESKÝ HUDEBNÍ ROMANTISMUS
Karel Jaromír Erben Kytice.
HUDEBNĚ – DRAMATICKÉ ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
kapitoly z dějin hudby zábavné rock and roll
Název Folková hudba Šablona CZ.1.07/1.4.00/    Poř.číslo HV 7
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
Číslo: : VY_32_INOVACE_18_09 (20) Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název:
Co je to kánon a fuga? Hudební výchova
Hudba 20.století, DODEKAFONIE
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
kapitoly z dějin hudby zábavné jazz – Éra swingu
Převody jednotek objemu
Převody jednotek délky
Periodizace nonartificiální hudby
Polovodičová dioda Fyzika Autor: Mgr. Lenka Rohanová
Muzikál Autor: Mgr. Pavlína Králíková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Co je to akord? Hudební výchova
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
lidová píseň Hudební výchova
Další součástky s jedním přechodem PN Autor: Mgr. Lenka Rohanová Fyzika Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Lom světla Fyzika Autor: Mgr. Lenka Rohanová
O skladatelských technikách Autor: Mgr. Pavlína Králíková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Sociologie a společenské vědy Autor: Mgr. Pavel Semerák Občanský a společenskovědní základ Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Co je to stupnice a tónina?
Autor: Mgr. Lenka Rohanová
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.1.7 K.J.Erben Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo projektu:
Šablona 32 VY_32_INOVACE_10_24 _Karel Jaromír Erben.
Karel Jaromír Erben Kytice. ( )  český spisovatel  narodil se v Podkrkonoší  matka pocházela z učitelské rodiny, otec byl švec  vystudoval.
Nejvýznamnější pražská divadla období národního obrození a romantismu NO – 1770–1848 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Michal.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Leon Hahn NÁZEV:VY_32_INOVACE_08:Hudební výchova 9.ročník TÉMA: Český hudební klasicismus.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Anotace Prezentace seznámí žáky se vznikem a vývojem melodramu a scénické hudby. Dozvědí se, kteří čeští hudební skladatelé se o rozvoj této oblasti umění.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Carl ORFF ICT 2 – Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
VY_12_INOVACE_C7.02 Autor: Mgr. Nováková Jana
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Co je to kantáta a oratorium?
HUDEBNÍ VÝCHOVA HUDBA NA JEVIŠTI
VY_32_INOVACE_59_romantismus Autor projektu: Mgr. Renata Holanová
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 7. ROČNÍK
Hudba a slovo Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_18_HUDBA A SLOVO Téma: HUDEBNÍ NAUKA.
Název školy: Základní škola Netvořice
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ŠABLONA III/2 Karel Jaromír Erben, literatura 8. roč. Mgr. L
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Vy_32_INOVACE_74_Balady a romance II
BALADY A ROMANCE VY_12_INOVACE_Rů_I_22
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 číslo projektu
Název školy: Základní škola Netvořice
Transkript prezentace:

Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář

 básník napíše báseň  skladatel ji zhudební – vznikne píseň  kde má své místo melodram – recitovaná báseň doprovázená hudbou?  melodram vznikl tak trochu omylem  francouzský spisovatel J. J. Rousseau se domníval, že francouzština není vhodná pro zpěv – prosazoval tedy recitaci doprovázenou hudbou Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů 2

 prvních uměleckých úspěchů dosáhl však až český skladatel J. A. Benda koncem 18. století  další etapa vývoje melodramu je na konci 19. století – neobvyklá forma přitahovala umělce  Z. Fibich vytvořil řadu koncertních melodramů na texty Erbenovy Kytice – Vodník, Polednice, Štědrý den  Z. Fibich a básník J. Vrchlický vytvořili celou trilogii scénických melodramů Smrt Hippodamie  J.B.Foerster použil báseň J. Nerudy v melodramu Romance štědrovečerní Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů 3

 objevuje se i ve světové hudbě  A. Schoenberg – Pierot Lunaire  své místo má až do současnosti i u nás  O. Jeremiáš – Romance o Karlu IV.  Josef Baštýř - Lech Nierostek: Tak i tak  melodram zůstane specialitou a lahůdkou pro milovníky vážné hudby i poezie – určitě se vyplatí to s melodramem „zkusit” Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů 4

 koncertní melodram – je určen k poslechu a není ztvárněn divadelními prostředky  můžeme se s ním setkat v koncertních sálech, ale i v televizním a rozhlasovém zpracování  scénický melodram – vzniká jako divadelní představení s kulisami i kostýmy – je to velmi náročný útvar (úryvek ze Smíru Tantalova zde)zde  melodram coby součást jiného hudebního útvaru – nejčastěji opery Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů 5

 i mezi rockovými kapelami se objevili experimentátoři, kteří melodram vyzkoušeli  skupina Jethro Tull ve svém projektu The Passions Play má jednu bláznivou snovou skladbu o zajíci, který ztratil brýle  poslechnout si ji na závěr můžeme zdezde Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů 6

1. ZENKL, Luděk. ABC hudební nauky. 8. vyd. Praha: Editio Bärenreiter, 2003, 199 s. ISBN Všechny objekty použité k vytvoření prezentace jsou součástí SW Microsoft Office nebo jsou vlastní originální tvorbou autora. Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů