Efektivní komunikace a vztahy v organizaci

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
P ODNIKATELSKÉ DOVEDNOSTI PRO ROZVOJ MSP A NNO V K RÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI Projekt CZ.1.07/3.2.10/ Společnost pro právní a ekonomické vzdělávání.
Advertisements

Genderový audit nástroj pro vyhodnocování prosazování genderové rovnosti na úrovni organizace orientován spíše na organizaci jako takovou než na dopady.
TALENTI V DHL SUPPLY CHAIN
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
ročního hodnocení personálu v Metrostav a.s.
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Efektivnost řídící práce
IS V EKONOMICKÝCH SUBJEKTECH Ing. Jiří Šilhán. IS IS – data+lidi+HW, prvky + relace mezi uživateli, které splňují nějaké cílové chování – tak aby byly.
Cesta ke kvalitě v praxi
Audit administrativních činností
Vybrané typy verbální komunikace Robin Šimek Ondřej Kašpar.
Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Fáze Vstup. Pavla Kotyzová
Konference Hodnocení pracovního výkonu JUDr
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
Definování prostředí pro provozování aplikace dosud jsme řešili projekt v obecné rovině aplikace bude ovšem provozována v konkrétním technickém a programovém.
Národní soustava kvalifikací Metodika naplňování NSK doplněné a upravené vydání Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Zásady pozorování a vyjednávání
 CONEO STRUKTURA PREZENTACE 1.Vymezení pojmu analýza tréninkových potřeb, přístup CONEO 1.Úrovně a metody ATP 2.Rozhraní zadavatel -dodavatel, vztahy.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Manažeři ČSOB Rozvoj kompetencí a využití potenciálu
Jak vyjednávat o smlouvě a honoráři I. pro společnost JTP Roman Čiviš, A TREND.
Možnosti hodnocení ředitelů škol
Podnikatelský institut PYRAMIDA s.r.o.
Firemní kultura - změna motivační strategie
Systémy pro podporu managementu 2
KOMPETENČNÍ MODEL DŮLEŽITÝ PRVEK ŘÍZENÍ LIDÍ
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
1 Zkušenosti s výukou dovedností z předmětů ELCP a IBT Simona Trávníčková
Obrana proti působení stresu a budování vlastního sebevědomí
Luděk Novák dubna 2006 Proč a jak řídit informační rizika ve veřejné správě.
KOMUNIKACE V PRAXI METODIKA. Vznik metodiky Čtyři moduly v rozsahu 40 hodin 20 hodin e-learningového studia 20 hodin prezenčního studia.
1 Měření efektů manažerských vzdělávacích a rozvojových aktivit Štěpán Galbavý Partner Inventa,s. r. o.
Zdravá škola.
Systém 360° zpětné vazby v Cabot Corp.
Psychologické aspekty hodnocení a zkoušení ve vzdělávání dospělých
Systémy pro podporu managementu 2 Inteligentní systémy pro podporu rozhodování 1 (DSS a znalostní systémy)
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
Definice a vlastnosti Typy sociálních institucí Hodnoty a normy
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
marketingové poradenství
Rozvoj a vedení týmu.
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.
Hodnocení pracovníků.
knowledge management, řízení znalostí, management znalostí
360° zpětná vazba Workshop
Assessment centrum.
aneb Assessment Centre a Development Centre
Personální plán pro podnikatelský plán
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
PRINCeGON – metodika řízení projektů Ministerstva vnitra
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Vliv týmové spolupráce na výsledky zdravotnických zařízení
Vytváření pracovních míst – jejich analýza a popis
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Nábor a výběr zaměstnanců
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Assessment centrum.
Ekonomika malých a středních podniků
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Osobnost supervizora Jitka Navrátilová
Komunikace.
Assessment centrum.
Transkript prezentace:

Efektivní komunikace a vztahy v organizaci 12. listopadu 2008

Program Komunikace v jazyce kompetencí Knowledge management Zvládání konfliktů Vyjednávání Komunikace a hodnocení pracovníků

Efektivní komunikace Jaké by měly být základní zásady efektivní komunikace v organizaci? Definujte v jazyce kompetencí a pozorovatelného chování pro následující případy: Kompetence Diverzita v nadnárodní firmě Kompetence Vliv a dopad v obchodní firmě

Manipulace 1. Vzbuzující pocit ignoranta („ty blbečku“) 3 hlavní typy: 1. Vzbuzující pocit ignoranta („ty blbečku“) 2. Vyvolávající úzkost („boj se“) 3. Vyvolávající pocit viny („styď se“)

Základy chování (budování vztahu) Zájem Respekt Řešení

Komunikační toky v organizaci Informační zdroje a jejich využití Komunikace s vnějším okolím a komunikace uvnitř Komunikace s pracovním týmem Firemní a informační strategie a jejich soulad Zabývá se jimi informační audit Vaněk, Z. Cíle a postup informačního auditu. http://www.dcit.cz/files/jakost/ISO_Cile_Auditu.pdf

Znalostní management: Data, informace, znalosti

Data Můžeme je smyslově registrovat Objektivní fakta (symboly), nezávisí na vědomí Kvantifikovatelné (rychlost, kapacita, náklady) Kvalita informačních procesů je nezávislá na množství disponibilních dat

Informace Informace: užitečná data odpovídající na otázky „kdo", „co", „kde", „když" Data se specifickým významem Vztažené k potřebám uživatele Specifický účel Subjektivní charakter Hodnota informace

Znalosti Aplikace dat a infrmací Informace v interakci se zkušeností Mentálními modely and procesy vztahy Hodnotami a principy Aplikované v akci Odpovídají na otázku „jak"

Znalostní strategie Strategie nakládání s informacemi (na úrovni jednotlice, týmu, organizace) Základní znalostní strategie Kodifikace (explicitní znalosti) Call centra, Accenture, databáze Personalizace (tacitní) (menší počet vyšší kreativita, př. Klinická centra)

Moudrost Akumulovaná životní moudrost Vhled Otázky, na něž není jednoduchá odpověď Obtížně uchopitelná slovy

Explicitní a tacitní znalost Explicitní – může být vyjádřena konkrétními výrazovými prostředky Přenositelná Vyjadřitelná pomocí dat

Explicitní a tacitní znalost Tacitní – (implicitní) vysoce osobní, nelze ji snadno vyjádřit Interakce explicitní znalosti, intuice, zkušenosti, schopností, mentálních modelů apod. Příklady Dimenze (jedinec-organizace)

Kde v prostředí VŠ vidíte příklady tacitních a explicitních znalostí?

Konverze Proces SECI=SECI Autoři: Nonaka and Takeuchi Socializace (tacitní na tacitní) Externalizace (tacitní na explicitní) Kombinace (explicitní na explicitní) Internalizace (explicitní na tacitní) Autoři: Nonaka and Takeuchi

Sdílení tacitní znalosti Vyprávění příběhů (analogie, symboly) Učňovství(dlouhotrvající, závazné) Komunity praxe

Specifika firemní komunikace Čím se komunikace ve firmě vyznačuje? Jak se dá firemní komunikace ovlivnit?

Specifika komunikace dle funkční úrovně Výkonné pozice Liniový management Vrcholový management ROZDÍLY Množství komunikace Míra obecnosti Zdvořilost Komunikační styly

Komunikace nadřízený - podřízený Filmová ukázka

Cvičení Ve váčku je 300 stříbrných. Každou noc si může každý z vás vzít, kolik chce. Zbylé mince se za noc rozmnoí dvakrát. Pokud je ve váčku 0 stříbrných nebo se dostaneme do záporu, hra končí.

Styly řešení konfliktu (Thomas, Killman) Soutěžení Spolupráce (integrace) Vyhýbání se (zanedbávání) Přizpůsobení (smíření se) Asertivní Kompromis (podílení se) Neasertivní Nekooperující Kooperující

Komunikace v náročných situacích Jak postupovat, když náš komunikační partner Je agresivní, útočný je pasivní, nezaangažovaný protestuje, je v odporu, je zablokovaný se snaží manipulovat AUDIOUKÁZKA

Jak podpořit komunikaci ve firmě? Burza nápadů. Dejte hlavy dohromady: Vytvořte návrh cvičení, které by bylo možno použít v rámci tréninku komunikace. Následně si je můžeme společně vyzkoušet.

Hodnotící pohovor © František Hroník

Příprava a začátek rozhovoru Poskytnutí zpětné vazby Zvládaní obtížných situací Formulace cílů Cíl: Vytvořit otevřenou atmosféru pro dávání zpětné vazby Příprava: - Plánujte včas - Zvolte vhodný okamžik a místo - Připravte si všechny materiály (formuláře, sada příkladových otázek) Začátek rozhovoru: - Přivítání („small talk“) - Dohoda o postupu (co je cílem, kolik času máme k dispozici, jak má vypadat výsledek)

Obsah hodnotícího a kompetenčního rozhovoru Hodnocení cílů Hodnocení kompetencí Rozvoj Dialog mezi zaměstnancem a nadřízeným Ohlédnutí se do minulého období Příprava a plánování na aktuální období Účinný hodnotící rozhovor obsahuje zpětnou vazbu a orientaci budoucnost a cíle.

Jak poskytovat zpětnou vazbu Příprava a začátek rozhovoru Poskytnutí zpětné vazby Zvládaní obtížných situací Formulace cílů Pravidla zpětné vazby: Používejte „já jazyk" s ukazovákem obráceným k sobě - nikoli "ty jsi…" či "mělo by se…„ Vyjádřete pocit - "líbí se mi, nelíbí se mi, jsem spokojený, nejsem spokojený…„ Konkrétní popis chování – nikoli hodnocení "to bylo špatně". Uveďte příklady, je-li to možné. Na závěr hodnoceného vybídněte "Jak to vidíte Vy?"

Stanovení nových cílů Příprava a začátek rozhovoru Poskytnutí zpětné vazby Zvládaní obtížných situací Formulace cílů Každý cíl je pozitivně formulován ve smyslu čeho dosáhnu, nikoli co nechci, co neudělám ("nebudu se vyjadřovat odbornou hantýrkou před zákazníkem"). Splnění dlouhodobých cílů rozdělte do dílčích etap. Každý cíl musí být SMART

Zvládání obtížných situací Příprava a začátek rozhovoru Poskytnutí zpětné vazby Zvládaní obtížných situací Formulace cílů Hodnocený nesouhlasí s hodnocením či zadanými cíli Hodnocený je pasivní, nezaangažovaný Hodnocený protestuje, je v odporu, je zablokovaný Hodnocený se snaží manipulovat 5 kroků zvládání komplikací a neshod Nevstupujte do protiargumentace nebo výčitek Akceptujte komplikaci Vyjasněte si rozdíly Formulujte společný zájem a potvrďte si jej Hledejte shodu krok po kroku

Díky za pozornost!