Manager nebo leader? Management je pozice

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tři roky etické výchovy ve Veselí nad Moravou
Advertisements

Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Management Ing. Jan Pivoňka.
Efektivnost řídící práce
V e d e n í l i d í.
Tereza Podaná Lucie Řeřábková
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Podnikatelské organizace (firmy, podniky, popř. jejich dílčí části) tvoří součást sociálně ekonomické struktury společnosti. Z tohoto hlediska je pro.
Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Fáze Vstup. Pavla Kotyzová
Ing. Jan Doležal Odborná skupina pro predikci a optimalizaci projektů, VŠE SE MĚNÍ „Kdo nemyslí na budoucí, bude poděšen blízkým.“ (Konfucius)
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ Všechno v mém životě souvisí AC Education s.r.o. |
CHEMIE KOLEM NÁS Brno, GUMOTEX OBSAH 1.Představení firmy 2.Trh práce a očekávání zaměstnavatele 2.1 Vzdělanostní struktura 2.2 Hard a soft.
Etická výchova ve školách – projekt 2010 Začínáme u mladé generace.
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
Strategický leadership
Tento projekt je financován z prostředků Evropské unie Hodnota partnerství SROP 3.3.
4. Motivace 4.1 motivační koncepce 4.2 ovlivňování 4.3 dokumentace
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
1 Komunikační a prezentační dovednosti / C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
, PREZENTAČNÍ TECHNIKY Poznání sebe sama ve skupině (jak jednám při hromadné aktivitě)
Kompromis a konsenzus Vrchol umění jednat asertivně. PhDr. Pavel Motyčka, Ph. D. Etická výchova, o.p.s.
Praktické tipy pro budování interdisciplinárního týmu (nejen) v hospici Ladislav Kabelka DLBsH Rajhrad Subkatedra paliativní medicíny XII.BDPM, BVV
VÝCHODISKA PRO ROZVOJ VŮDCOVSTVÍ
Volba povolání.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Emoční inteligence součást sociální inteligence, schopnost a dovednost vnímat, poznávat a diferencovat vlastní i cizí pocity, emoce, afekty a nálady a.
1 Manager nebo leader? -Management je pozice -Leadership je volba (rozhodnutí) -Potřebujeme management i leadership -Management a leadership je všude kolem.
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.
„Řízení lidských zdrojů /HR/ je jedním z hlavních úkolů managera a nikdo to za něho nemůže udělat“ Roman Vacho© City Hotel Park Dolný Kubín.
Vůle.
Definice managementu.
MANAGEMENT - Pojetí managementu
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
1 Změna – naše příležitost k úspěchu Obsah: 1.Úvod 2.Srdce změny – změna chování lidí 3.Osm kroků procesu změny podle Kottera 4.Závěr 5.Otázky k zamyšlení.
Přístup k OM v pojetí posunu paradigmatu v managementu k principiálnímu vedení Osnova Připomenutí „co znamená posun paradigmatu v managementu k principiálnímu.
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
1 Týmová práce TYMP 2/ C5 Styly vedení lidí. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
T3 Osobnost vedoucího. Management = umění ? = věda ? Manažerem se člověk rodí ? stává na základě praxe ? naučí být ve škole ?
Styl vedení, komunikace, týmová práce
1 Komunikační a prezentační dovednosti / C2 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
Vůdcovství - leadership
1 Proč potřebujeme systém managementu ? Cesta k dosažení harmonického a úspěšného života. Modul 1 Ing. Miroslav Weber.
Skupinová dynamika.
1 Úloha vůdců, úloha vůdcovství -Poznat a dělat správné věci -Definovat vize -Ukazovat cestu, jak vizi realizovat.
Vůdcovství – leadership CVIČENÍ č.2
Vůdcovství Doc. PhDr. Jan Neuman, CSc. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního.
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová 1 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Osobní bezpečí. Sebepojetí Sebepojetí - znamená porozumět sám sobě, svému JÁ, svým náladám, chování Sebepojetí – zahrnuje sebepoznávání, sebehodnocení.
HARTMANN partnerem ve vzdělávání profesionálů ve zdravotnictví
MAP Místní akční plán rozvoje vzdělávání v SO ORP Šternberk
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Osobní management – modul č.4
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a
Ekonomika malých a středních podniků
VOLBA STYLU ROZHODOVÁNÍ
Vůdcovství - leadership
Sociální šetření versus etický kodex sociálního pracovníka
Asertivita.
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a
Proč potřebujeme systém managementu ?
Temperament, charakter, motivace
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Týmová hra Roman Šmiřák Jednatel
Modelový koncept hodiny výtvarné výchovy
Metodika podpory sociálního a emočního vývoje dětí předškolního věku
Transkript prezentace:

Manager nebo leader? Management je pozice Leadership je volba (rozhodnutí) Potřebujeme management i leadership Management a leadership je všude kolem nás, žijeme v tomto prostředí Jaké lídry potřebujeme? Kvalitní. Uvědomujeme si nedostatek kvalitních lídrů – příležitost pro Vás.

Leadership Manažerské Osobní nástroje a management komunikace Manager nebo leader? Leadership Manažerský systém jako proces Osobní management Manažerské nástroje a komunikace

Osobní management - příklady Osobní předpoklady pro týmovou práci: Trpělivost Vytrvalost Vynalézavost Tvořivost Empatie Analytické uvažování Umění přesvědčovat Pružnost Příjemné vystupování Nevhodné vlastnosti: Snaha zalíbit se Naivita Přílišná důvěřivost Tendence se hádat a být agresivní Nejistota

Osobní management - příklady Jsem tím, čím chci být: - já sám jsem odpovědný za to, co vidím - já sám si vybírám a určuji své pocity - já sám si vybírám své zážitky - já sám rozhoduji o výběru svých cílů - já sám rozhoduji o tom, zda je chci dosáhnout - já sám řídím a ovládám svůj vlastní čas a svůj vlastní život

Osobní management - příklady Asertivita Je schopnost se prosadit bez agrese aniž bychom na druhého útočili a aniž bychom od problému utíkali. Vychází z pozice sebeuznání a uznání druhého člověka. „Já jsem OK – ty jsi OK“

Manažerské nástroje a komunikace - příklady Týmová práce je schopnost pracovat společně směrem k jednomu cíli, schopnost zaměřit dovednosti jednotlivce na cíle organizace (týmu), je to palivo, které umožňuje obyčejným lidem dosahovat neobyčejných výsledků. Stanovování cílů – cíle SMART

Manažerské nástroje a komunikace - příklady Zásady vedení porady: Začínejte včas Ujistěte se, že všichni znají cíl a program porady Držte diskusi pod kontrolou Snažte se dodržovat časový harmonogram porady Řešte případné konflikty na místě Zapojte všechny účastníky Vždy dojděte k rozhodnutí Končete včas

Úloha vůdců, úloha vůdcovství Poznat a dělat správné věci Definovat vize Ukazovat cestu, jak vizi realizovat

Tradiční pojetí leadership Leadership vnímáme pouze v historickém kontextu Leadership se obvykle formuje prostřednictvím veřejného konsensu Charakter tradičního pojetí leadership je morálně i eticky relativní Pomíjivost tradičního pojetí leadership

Typy vůdců podle tradičního pojetí leadership Vůdce jako souhrn vlastností Vůdce jako držitel pozice či vlivu Vůdce jako „produkt“ daného kontextu Vůdce jako „mediální“ produkt Vůdce jako charismatická osobnost

Založeno na moci, známosti, charismatu, intelektu, loajalitě Tradiční leadership Založeno na moci, známosti, charismatu, intelektu, loajalitě

Otázky a úkoly Vysvětlete úlohu managementu a úlohu leadership Uveďte příklad Vašeho setkání s leaderem