Marketing sportu obecná část

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
METODY A TECHNIKY VÝZKUMU
Advertisements

MARKETINGOVÝ VÝZKUM.
Marketingový výzkum.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Význam informací v podnikání
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A8 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Moderní způsob zjišťování postojů veřejnosti k veřejné hromadné dopravě osob Ing. Zdeněk Strádal.
Obchodní činnosti - Kapitola 8 1 VÝZKUM TRHU KAPITOLA 8 Pavlíčková.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
P5 MARKETINGOVÝ INF. SYSTEM A VÝZKUM TRHU MIS - je cesta, jak se firma dovídá o vlivech působící na její okolí, o měnících se požadavcích zákazníků, nových.
Sociologický výzkum.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Techniky marketingového výzkumu Ročník / obor.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Marketingový výzkum.
Význam informací a dat a znalostí
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
Spotřebitelský výzkum
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Marketingové prostředí
VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ
úvod pojetí a obsah marketingu
Marketingový informační systém MIS. MIS  systém činností, vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací, nezbytných pro kvalitnější.
VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Marketingový výzkum. podstatou je systematické plánování, podstatou je systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování shromažďování, analýza.
1 Marketingový informační systém. 2  Systém všech procedur vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací nezbytných pro kvalitnější.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový Informační systém Ročník / obor.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Skupinové interview (Focus group)
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
1 Tazatelé a dotazovací situace Jan Hartl. 2 CO a JAK?
MIS = marketingový informační systém
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Průzkum trhu.
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_01.
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace Proč výzkum trhu? „Kdo zná svého zákazníka, ten mu umí nabídnout zboží,
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_10.
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Marketingové informace a marketingový výzkum. Marketingový informační systém sběr informací třídění informací analyzování informací distribuce informací.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
MARKETING Přednáška P
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Proč výzkum trhu? L 8 Ing. Jiří Šnajdar
Ekonomika malých a středních podniků
MARKETING Přednáška P
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Marketing sportu obecná část Marketingový výzkum a informace

?Proč marketingový výzkum? Získávání informací Využívání informací Co chceme (potřebujeme) vědět?

Marketingová info soustava Abychom mohli dále řídit obchodní politiku firmy (organizace), musíme mít určité informace: Informace o firmě O širším marketingovém prostředí Vše efektivně zpracované MIS – marketingový informační systém, tj. systém postupů zaměřených na sběr, analýzu i vyhodnocování informací potřebných pro marketingové rozhodování Vyváženost, optimum Škodí nadbytek i přebytek

Shromažďování informací Smysl MIS – shromažďování info k využití Info slouží: k objevování nových obchodních příležitostí snižují podnikatelská rizika pomáhají při racionalizaci rozhodování a řízení jedná se o: kvalifikované podklady k rozhodování – podíl na trhu, info o cenách, reklamních kampaních, o konkurenci Podstatné pro rozhodování jsou info, které vedou k racionálnímu rozhodnutí s co nejmenším rizikem, v co nejkratším čase

Využití interních dat Vnitřní zdroje informací Účetnictví Statistická evidence Ekonomické rozbory organizace Hlášení prodejů Vnější marketingové prostředí Údaje o cílových trzích Konkurence (prostřednictvím dodavatelů, prodejců, klíčových zákazníků, internet, sledování) Makroprostředí

Marketingový výzkum Předpoklady o informacích: Relevantní Validní Spolehlivé Dostatečně rychlé Nákladově přijatelné

Marketingový výzkum Definice (Vysekalová, 2006) : Souhrn všech aktivit, které zkoumají jevy a vztahy na trhu a vlivy marketingových nástrojů na ně. Především se jedná o výzkum trhu, produktů, distribučních cest, cen, chování zákazníka a marketingových komunikací důležité je pochopení zákazníka, porozumění jeho potřebám a chování na trhu

Postup marketingového výzkumu 1. definování problému a cílů výzkumu, zpracování projektu 2. analýza situace, určení zdrojů informací 3. sběr informací (sekundární a primární údaje 4. analýza a interpretace informací 5. Závěrečná zpráva – řešení problému

Marketingový výzkum na internetu Význam internetu roste se zvyšujícím se zájmem o informační technologie. Výzkum prostřednictvím internetu – internet je prostředkem pro zjišťování dat Výzkum na internetu – zkoumání internetu jako komunikačního média, tj. návštěvnost jednotlivých stránek, počet uživatelů.

Marketingový výzkum na internetu Výhody: Rychlost, flexibilita, příznivá cena, úprava dotazníku, možnost zpracování výsledků v reálném čase, odpadají zeměpisné bariéry, možnost zasáhnutí velkého počtu respondentů, pohodlí Nevýhody: Omezení použití, omezení reprezentativnosti vzorku, nedůvěra veřejnosti i zadavatelů, situační ztráta anonymity, nemožnost osobního setkání

Metody marketingového výzkumu Pozorování Dotazování Experiment případně jejich kombinace Tab. str 83 Marketing a kol.

Dotazování Osobní dotazování Písemné dotazování Telefonické dotazování Dotazník

Osobní dotazování Přímý osobní kontakt s dotazovaných Rozhovor Výhody: výběr reprezentativního vzorku, vysoká návratnost dotazníků, možnost zjišťovat náročné problémy Nevýhody: větší časová i fin. Náročnost, možnost ovlivňování výsledků tazetelem

Písemné dotazování Respondent se rozhoduje zda a kdy dotazník vyplní Výhody: nízké náklady, menší org. Náročnost, vyloučení vlivu tazatele Nevýhody:nereprezentativnost získaných odpovědí, nízká návratnost, nelze řešit složitější problémy Důležité: Srozumitelná formulace otázek Jednoznačné formulace otázek Motivace k odpovědi – soutěže atp. Zaručení anonymity Krátký rozsah

Telefonické dotazování Dosah sítě, spolehlivost Domácnosti i firmy Výběr vzorku Časový rozvrh Instruktáž tazatelů Výhody: rychlost, nižší náklady nez osobní dotazování

Dotazník Sestavení dotazníku určuje kvalitu výzkumu Otázky: uzavřené, otevřené otázky uzavřené, alternativní uzavřené s otevřeným koncem otázky uzavřené s použitím škály

Experiment Vytvoření situace s určitými měřitelnými parametry, které jsou důležité pro projekt výzkumu Experimentální prodej Podmínky experimentu!!!!