Seminář 6 Porovnání přístupů a základy úlohy kritika Témata: Hranice použiti přístupů v praxi (kriteria) Spojeni „sociální problém – přístup – film“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Aplikační téma Výchova k sexuálnímu zdraví a zdravému životnímu stylu definice “Sexuálního zdraví“ (Světová zdravotnická organizace Kadaň 1974) "Sexuální.
Advertisements

Úvod do Teorie her. Vztah mezi reálným světem a teorií her není úplně ideální. Není úplně jasné, jak přesně postavit herněteoretický model a jak potom.
Nacistická Propaganda
Svůj vs. jeho, její, jejich Fill in the blanks with the correct form of svůj or jeho/její/jejich, depending on whether the subject of the clause is the.
Jaroslava Sýkorová Milena Tomášková Karlovy Vary, 2014
Proč se už nemůžeme vídat? Why can't we be seeing each other any more?
CHUDOBA, ROVNOST, VZDĚLÁNÍ
Adolf Hitler Způsobil smrt milionů.
Finální seminář Rozbor filmů o Holocauste: význam pro pomáhající pracovníky Kontexty analýzy filmu Druhy cvičení a volba filmu.
Myšlenkové základy skautingu
Holocaust českých Židů a Romů
Paulo Coelho Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
E-Praha a interoperabilita. © 2006 KPMG Česká republika, s.r.o., the Czech member firm of KPMG International, a Swiss cooperative. All rights reserved.
ŽIVOT PO ČTYŘICÍTCE A DÁL … VĚTŠINA LIDÍ OBYČEJNĚ VŮBEC NEVÍ, CO S TÍM, KDYŽ JE JIM PŘES 40 A NAJEDNOU MAJÍ NEČEKANOU SVOBODU A VŠE STÁLE FUNGUJE AMERICKÉ.
DOMÁCÍ NÁSILÍ SEXUÁLNÍ NÁSILÍ OBCHOD S LIDMI
Hannah Arendtová Politická teorie
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Kontingenční tabulky.
IFA Česká republika 1 Definice stálé provozovny: zpráva Pracovní skupiny 10 OECD Lenka Fialková 13. prosince 2011.
ZLOČINY PROTI LIDSKOSTI
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
To mám zakázáno se i čas od času prospat? Am I not even allowed to sleep late once in a while?
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lada Němcová.1 Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ;
Indirect questions Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Kolik je hodin? What time is it?. Jak se tam dostanu? How do I get there?
“You didn't try to express anything; you just wanted to have fun, and somewhere back in your head you knew that you are bugging these idiots, you know,
Pracovní list - pro tisk Vloženo z stress.pptx Začátek.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_12_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_17_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
ZLOČINY PROTI LIDSKOSTI. genocida = vyvražďování celých národů za druhé světové války se to týkalo hlavně Židů a Romů ze strany nacistů.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_06_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 10. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Seminář 7 přístupy a pozice praktika Témata k diskusi: Typy spojení problémů a přístupů Volba povolání jako příklad aplikace různých přístupu ve filmech.
Plánování využiti filmu v praxi Typy k diskuzi Kontinuita kroků v vypracováni filmu Definováni úlohy filmu v vaši praxí Souvislost mezi stylistikou práce.
Klasifikace nemocí – ICD, ICF
Funkcionalistky přístup Proč podle počtu filmů a vlivu je nejmocnější přístup? Vývoj funkcionalistického přístupu: úloha jiných přístupů, efekt absorpce.
Procvičování světového romantismu PaedDr. Hana Vítová Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Mgr. Lenka Kulhavá NÁZEV: VY_32_INOVACE_ O 09 TEMA: Angličtina ČÍSLO PROJEKTU:
No, but I´ve visited India and it has been a great experience. Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková Have.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
„Bagatelní trestná činnost“ z pohledu Policie ČR
Zvířecí motivace ke hře Dagmar Stromšíková, 1. ročník, 2016.
Humanistický a existencionální přístup Mgr. Věra Pucová.
Zaslouží si lékařská posudková služba koncepční změnu?
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Nepřátelé pokroku, demokracie a ducha svobody
Jméno autora: Mgr. Jiří Kala Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
Seminář 10 Témata: filmy (knihy) o Holocaustu a přístupy
Zdá se,že to není možné ! IT SEEMS IMPOSIBLE !
Arnošt Lustig (1926 – 2011). Arnošt Lustig (1926 – 2011)
Média - jak s nimi a jak na ně?
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Sociální šetření versus etický kodex sociálního pracovníka
Seminář 5 Humanistický přístup: možnosti a omezení
Zdá se,že to není možné ! IT SEEMS IMPOSIBLE !
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Zdá se,že to není možné ! IT SEEMS IMPOSIBLE !
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Zdá se,že to není možné ! IT SEEMS IMPOSIBLE !
Zdá se,že to není možné ! GENERÁL DWIGHT D. EISENHOWER MĚL
Formální interpretace uměleckého díla
PRESENT PERFECT (PŘEDPŘÍTOMNÝ ČAS)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
VY_32_INOVACE_Spo_II_07 U4: What was happening?
Transkript prezentace:

Seminář 6 Porovnání přístupů a základy úlohy kritika Témata: Hranice použiti přístupů v praxi (kriteria) Spojeni „sociální problém – přístup – film“

Institucionální zneužívání jako problém nevhodný pro funkcionalistický přístup Schindlerův seznam Kolja

Institucionální zneužívání jako problém nevhodný pro funkcionalistický přístup Co omezuje vyjádření holocaustu v rámce funkcionalistického přístupu? Jaké metody používá režiséři na zdůraznění problému zneužívání? Proč této metody jsou riskantní podle pohledu sociálních vědce?

Klišé jako hlavní metoda Pozitivní postava je skoro ideální nebo stává se ideální (co má větší výkon pro vliv na diváky) Negativní postava se představuje jako sociopat či šílený či třeba k izolaci Zlo je ne-normalita, slušnost je norma Černě-bílý popis problému má základem protiklad Schindlera a Goethe Přežití jako hlavni cíl, fašismus jako katastrofa

Jaká klišé se použil Spielberg ve filmu Schindler’s list? Zlepšil podobu Schindlera a jeho pomocníka Zdůraznil podobu Amona Goethe „Zblbil“ podoby nacisty Představil vše židovské postavy jako oběti (včetně specifickému pojmu „oběť“ v filmu) Přidal další oběti (vice než ve skutečnosti)

Idealizace podoby Schindlera Skutečný Schindler chtěl vydělávat peníze korektně Filmová postava pracuje proti profitu

Idealizace podoby Schindlera Hra karty na život Heleny Hirschové, služebné Gothe: Schindler nabízel jako sazku 1 tisíc dolaru když zvítězí, a 2 když prohraje, a to udělají aby Helena zůstala na seznamu Podle svědků to byl úplně fiction

Idealizace podoby Schindlera Židy z Schindlerova seznamu řekli, že nabízeli peníze různým lidem, ale jen Schindler byl připraven vzít riziko. Normální obchod za tuto dobu se počítaje jako hrdinský čin

Amon Gothe: skuteční a filmový Proč Ralph Fiennes? Spielberg hledal sexuální atraktivního zločince (fašismus jako ideologie i na základu sexuálního přilákaní) Postava má klinické projevy krutosti, skoro vypadá jako sociopat a v rozpaku, skutečny měl dost chronických nemoci včetně cukrovky, a byl dokonce potrestán nacisty v roce 1944

Rozporná atraktivita postavy

Gothevá puška a postřelení vězňů Bydlil na jiní straně kopce od taboru a nemohl střílet Ve filmu to dělá pořad

Projevy rozpaku Neměl žádný romantický vztah k Heleně Hirschově

„Blbí“ nacisti Úryvek ve filmu, kdy tři důstojníci zkusí postřelit jednoho z židů, ale jejich pistoly nefungují

Zdůrazněni krutosti Holčička v červeném kabátu přežila ghetto a zůstala živá Mladý muž, nadaný muzikant, který pracoval pro Goethe a kterého ten postřelil ve filmu, taky zůstal živým

Obchod v krutou dobu Marcel Goldberg pracoval jako Itzhak Stern v účetní službě a bral podplatky od židů

Imre Kertész, maďarský spisovatel I regard as kitsch any representation of the Holocaust that is incapable of understanding or unwilling to understand the organic connection between our own deformed mode of life (whether in the private sphere or on the level of "civilization" as such) and the very possibility of the Holocaust. Here I have in mind those representations that seek to establish the Holocaust once and for all as something foreign to human nature; that seek to drive the Holocaust out of the realm of human experience

Kubrik o filmu: The thing is, Schindler's List is about success, the Holocaust was about failure

Alternativní přístupy: humanistický Přemyšlení o motivaci nacistů (Heinrich Böll- Vlak dojel přesně: vojáci jako viníci a zároveň oběti) Odlišování nacismu a lidi jako nacisty Obyčejný člověk a ba hříšník jako ten, kdo potřebuje obhajobu (oběť není neviňátko)

Příklady humanistického přístupu

Příběhy obyčejných lidi

Radikální přístup Fašismus jako extremní snaha dosáhnout normy a podle toho mít právo posuzovat jiné lidi (Hannah Arendtová, pocit viny): Obyčejný člověk v zoufalosti a pod tlakem veřejnosti a předpisů rozhoduje korespondovat úlohám v rozpaku Nestydím se toho, že jsem Němka, ale toho, že jsem člověkem

Radikální přístup

Revoluční přístup Jak instituce zneužívají děti? Co se musí změnit podle autorského názoru? Jaké umělecké metody používá De Sika na vyjádření svého názoru?

Filmy na ohodnoceni

Jaké klišé můžeme najit ve filmu Kolja? Můžeme porovnat stupeň klišé s projevem v tématu holocaustu? Co odlišuje postavu Louky od postavy Schindlera? Funguje nebo ne protiklad dobra a zla?