Reklama
Cíle marketingu n poskytnout informace n zvýšit poptávku (stimulovat) n odlišit výrobek (diferencovat) n zdůraznit užitek a hodnotu výrobku To vše lze obsáhnout v jedné reklamě! To vše lze obsáhnout v jedné reklamě!
Reklama na internetu n n Reklama má za cíl: přesvědčit zákazníka ke koupi produktu. n n Takto široce vymezený pojem zahrnuje: www prezentace, reklamní elektronické dopisy - junk mails… n n V užším slova smyslu reklamou chápeme proužkovou reklamu - reklamní bannery ( statické i animované grafické obrázky)
Umístění reklamy n Na navštěvovaných stránkách : inzertní servery, digitální obchody,zpravodajské služby (známé servery Microsoftu, Netscapu, Digitalu, Hewlett Packardu…) n nejčastěji v levé části obrazovky - reklama je nejvíce na očích (i při různém rozlišení monitoru) n nutnost estetického začlenění (při přeplnění ztrácí uživatel zájem) n nejpoužívanější velikost: 468 * 60 pixelů
Reklamní servery n Neslouží k inzerci, ale k řízení reklamy n používání má 3 základní roviny: 1) administrace reklamních ploch 1) administrace reklamních ploch 2) poskytování reklamních bannerů 2) poskytování reklamních bannerů 3) prodej administrovaných reklamních ploch 3) prodej administrovaných reklamních ploch
Průběh v praxi n Správa serveru s hodnotným a navštěvovaným obsahem použije administrativní části k definování reklamních ploch a jejich parametrů.Vstoupí - li na stránku návštěvník, je reklamní server požádán o zaslání reklamního proužku.Uživatel shlédne stránku včetně reklamy.Na opačné straně je inzerent, který reklamní plochy kupuje.Pro něj je určena ta část reklamního serveru, která mu sdělí volné termíny a místa na reklamních plochách.Výhodou pro poskytovatele je nenáročnost správy - tu zajistí programový kód reklamního serveru.
Proužková reklama n Výběr se řídí typem pronájmu inzertní plochy n podle povahy reklamního serveru jsou: 1) procentní zobrazení - v určitém časovém intervalu je konkrétní reklama zobrazena v určitém procentu z celkového počtu načtení stránky 2) zobrazení na počet shlédnutí - je definován počet uživatelů, kteří mají šanci reklamu vidět 3) zobrazení na počet klepnutí - počet klepnutí určí minimální požadovaný počet uživatelů, kteří klepnou na reklamu
Příklady reklamních serverů: n n
Výhody reklamy n Obrovský počet potencionálních klientů po celém světě n oslovení globálního trhu za fixní náklady n velké množství současně oslovených klientů n permanentní nabídka n stejná šance pro všechny
Pro dnešek vše.Děkuji za pozornost.