11. Přednáška - Elektronické podnikání (E – Business)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd Baví vás práce s lidmi, chcete rozhodovat o nových projektech a řídit jejich realizaci? Chcete-li být.
Advertisements

Aplikace služeb pro zvýšení konkurenceschopnosti, vlastnosti a služby na podporu prodeje výrobků Vratislav KOZÁK
Podnikové informační systémy úvod
Snímek 1 Efekty podnikové informatiky J. Pour Katedra IT VŠE ČSSI, Praha, 15/12/2006.
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Balance Score Card (BSC) v řízení dodavatelských systémů
Aleš Chudý ředitel divize IW Microsoft Slovakia.
BI, e-commerce Ing. Jiří Šilhán. Úroveň informatiky.
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
CK – činnosti touroperátora
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
e-business, e-commerce
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Informační systémy podnikové systémy CRM
Význam informací v podnikání
SAP Ing. Jiří Šilhán.
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
PŘÍKLAD * SOUČÁST POMŮCKY
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Platební systém eBanky 2 Co je to Platební systém eBanky? Po platbě dobírkou nejrozšířenější platební systém na českém internetu Doposud jej aktivovalo.
Základy marketingu šestá přednáška
Význam informací a dat a znalostí
MARKETINGOVÝ MIX.
TYPOLOGIE V OBLASTI E- BUSINESS. E-business – veškeré formy elektronické komunikace a obchodování, kdy jsou využívány internet, intranet, extranet E-comerce.
Informační systémy TPS,MIS, SIS.
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
E - byznys 1.Obchodní činnost zaznamenává v poslední době v České republice značných proměn. 2.Relativní převis nabídky zboží s variabilní poptávkou. 3.V.
Marketingové prostředí
úvod pojetí a obsah marketingu
Základní principy řešení a využití ERP aplikací
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
MALOOBCHOD 1. Maloobchod – podstata, vývoj, úloha
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
1 14.Postakviziční integrace-jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Kateřina Čepeláková, E-72 Šk.rok:2009/2010.
12. Přednáška – Formy elektronického obchodování Ing. Jiří Zmatlík, Ph.D. ČVUT, Fakulta elektrotechnická Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd.
8. Marketing.
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
13.přednáška – Elektronické zásobování Ing. Jiří Zmatlík, Ph.D. ČVUT, Fakulta elektrotechnická Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd.
TRH (tržní mechanismus)
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza marketingového mixu firmy Agrotec a. s. Bakalářská práce Zuzana Schwarzová.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 1: Charakteristika MSP.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
E-government - moderní podoba veřejné správy v České republice.
DISTRIBUČNÍ LOGISTIKA  Z hlediska výrobního podniku představuje spojovací článek mezi výrobou a zákazníkem,  Zahrnuje veškeré skladové a dopravní pohyby.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
Služby Enterprise Europe Network s důrazem na design 1. prosince 2015Ing. Petr Hladík, Ph.D.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Malé a střední podnikání
Informační systémy podnikové systémy CRM
Výzvy digitální ekonomiky pro společnost
Vyhýbání se daňovým povinnostem v digitální ekonomice
Transkript prezentace:

11. Přednáška - Elektronické podnikání (E – Business) Ing. Jiří Zmatlík, Ph.D. Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd ČVUT, Fakulta elektrotechnická

Elektronické podnikání škála produktů, aplikací a služeb společným jmenovatelem je využití elektronických komunikačních kanálů a infrastruktury internetu pro realizaci procedur a obchodních operací

Cíl rekapitulace principů aplikací funkce a možnosti, které se nabízejí

Charakteristika současné doby globalizace (ekonomická a informační) podmínkou ekonomické globalizace je globalizace informační globálním informačním prostředím je internet

Ekonomická globalizace vyvíjí tlak na globalizaci informační rozvoj informační infrastruktury celosvětově podstatný prvek – podniky s otevřenou informatikou informatika otevřená svým obchodním partnerům

Společnost je závislá na informačních technologiích informační technologie jsou závislé na politické situaci 80. léta konec studené války - vývoz amerických technologií do komunistických států došlo k vytvoření celosvětového trhu informačních technologií – proces demokratizace technologií

Demokratizace technologií informační technologie umožnily lidem na celém světě se připojit do sítě a vyměňovat si zprávy, znalosti, peníze, hudbu, filmy toto platí také pro podniky, organizace, zákazníky, dodavatele a pro všechny obchodní partnery

Klíčový faktor úspěšnosti na trhu obchodní a technologická otevřenost podniku vůči okolí roste objem informací a informačních služeb poskytovaných zákazníkům nástup složek www – zákazníci se mohou napojit do interních systémů výrobce a získat informace

Klíčový faktor úspěšnosti na trhu poskytnutí informací přímo zákazníkům změnilo očekávání zákazníků a požadavky na dodavatele výrobci snižují náklady zákazníci očekávají vyšší úroveň zákaznických služeb

Rozvoj internetu a komunikačních technologií v ekonomice zákazníci sdílejí mnoho informačních potřeb s jinými zákazníky zákazníci mohou porovnávat odpovědi na své problémy podniky uspějí jestliže poskytují více informací žádaných zákazníky vyšší úroveň služeb pro zákazníka mají také přínosy i pro dodavatele

Rozvoj internetu a komunikačních technologií v ekonomice větší spolupráce dodavatel – zákazník – poskytnutí lepších služeb, nižší náklady, znalostní potenciál pro vývoj nových a kvalitnějších produktů vztahy podniků mají méně jasné hranice, partnerství a konkurence jsou bez obrysů, informatika zajišťuje nové služby zákazníkům

Rozvoj internetu a komunikačních technologií v ekonomice nové druhy partnerství s dodavateli, zákazníky a s konkurenty – 21. století, konkurence a partneři se mohou objevovat nepředvídatelně.

Rozvoj internetu a komunikačních technologií v ekonomice ekonomika 21. století – adresovat trhy prostřednictvím různých cest nebo komunikačních kanálů tradiční dodavatelský řetězec výrobce – distributor – dealer – zákazník je pod tlakem

Rozvoj internetu a komunikačních technologií v ekonomice zákazníci nechtějí zprostředkovatele samotné podniky v dodavatelském řetězci musí přidávat hodnotu, jinak budou vytlačeny

Rozvoj internetu a komunikačních technologií v ekonomice povaha konkurence vede k formování sdružení pro vývoj specifických produktů a služeb, firmy se zapojují do činnosti konsorcií, které vyvíjejí standardy a specifikace

Konsorcia Interactive Financial Exchange Forum Open Travel Aliance mezi sebou firmy soutěží, ale společně vyvíjejí odvětvové standardy specifikace standardů pro výměnu dat

Elektronické podnikání e- business způsob realizace vztahů obchodních partnerů

Elektronické podnikání - pokračování oblast informatiky, souhrn a podpora procesů a vztahů mezi obchodními partnery, spolupracovníky, koncovými zákazníky uskutečňovaných elektronickými médii elektronická výměna informací, produktů, služeb a prováděných finančních transakcí

Efekty elektronického podnikání zvýšení výnosů nabídkou nových výrobků a služeb (automatická tvorba cen, trvale dostupné, služby) využití nových komunikačních kanálů a proniknutí na nové trhy

Efekty elektronického podnikání - pokračování lepší a efektivnější kontakty se zákazníky i obchodními partnery snížení nákladů na prodej a marketing

Efekty elektronického obchodování lepší využití zdrojů (vyšší obrátka zásob,snížení skladovacích a prodejních prostor) vyšší kvalita obchodu – kvalitnější služby, plánování poptávky, řízení objednávek, řízení kvalitnější dodavatelského řetězce

Efekty elektronického obchodování základní obchodní operace (nákup, prodej) pomocí elektronického obchodování se realizují další aktivity – průzkumy spokojenosti zákazníků, shromažďování údajů, plánování výroby, řízení sortimentu zboží

Pro další vymezení elektronického podnikání je nutné určit vztahy, do nichž subjekty vstupují druhy aplikací e-businessu a jejich základní odlišnosti

Tři hlavní vztahy vstupující do e-businessu podniky, firmy “B” – Business koncový zákazník, spotřebitel – “C” – consumer státní správa, státní orgány a instituce – “G” – goverment

Státní správa e- goverment – popisuje základní právní a společenský rámec využití elektronických médií v kontaktu s podnikáním a občanem využití médií při poskytování informací administrativní úkony komunikace uvnitř státní správy

Business – to Business (B2B) obchodní vztahy elektronicky realizující se mezi 2 podniky výměna strukturovaných dat (objednávky, faktory, potvrzení)

Business – to Customer (B2C) obchodní vztahy mezi podnikem a konečným spotřebitelem realizované webovskými aplikacemi a obchody na internetu

Aplikace e-businessu a jejich vztahy Rozlišení vztahů mezi subjekty, je podstatným kritériem

Aplikace elektronického podnikání elektronický obchod (E- Commerce), primárně založen na vztahu B2C, vztah firmy a konečných spotřebitelů elektronické zásobování (E- Procurement), založen na vztahu B2B, mezi 2 firmami, vyměňují si elektronické dokumenty a data

Aplikace elektronického podnikání elektronické tržiště (e-Marketplace) vztahy B2B, B2C, B2G a vztahy mezi více obchodními partnery v prostředí speciálních internetových aplikací řízení dodavatelských řetězců a operativní plánování a rozvrhování výroby (SCM, APS)

Aplikace elektronického podnikání mezi obchodními partnery B2B, avšak mezi partnery v rámci celé provázané sítě

Rozlišení aplikací v rámci e-businessu firemní portál – místo pro všechny partnery organizace partneři v podobě dodavatelů, zákazníků, úřadů státní správy B2B – elektronické obchodování mezi 2 obchodními subjekty firmami je založeno na technologii “klasické výměny dat”

Rozlišení aplikací v rámci e-businessu EDI (Electronic Data Interchange) moderních ebxML technologiích a webových službách využití zmíněných technologií nese souhrnné označení B2B integrace

Elektronický obchod - E-Commerce obchodní aktivity posledních 10 let vymezit pojem e - commerce E-Commerce je součást E- Businessu a zahrnuje aktivity a služby podporující prodej produktů a služeb prostřednictvím elektronických médií konečným spotřebitelům

Elektronický obchod - E-Commerce elektronický marketing – prezentace nabídky a prodejní aktivity elektronický nákup (e- Purchasing) – vlastní nákup zboží, služeb konečným spotřebitelům

Elektronický obchod E-Commerce elektronický obchod je způsob obchodního styku realizovaný kompletně v prostředí internetu na www stránkách si zákazník vybírá zboží, může se jej koupit a okamžitě zaplatí - bez kontaktu zákazníka s prodejcem

Principy E- Commerce elektronický obchod je pro prodejce a spotřebitele velmi perspektivní nemůže nahradit klasické obchody a obchodní domy zachování klasických obchodů – sociální, psychologické důvody

Elektronický obchod (letenky oproti oděvům a obuvi) 70 % pohodlnější nákup 55 % lepší přehled o sortimentu 40 % komunikace přes internet je výhodnější než např. telefon, fax 40 % výhodnější cena (skladování, dealeři odpadají)

Maloobchodní prodej lze realizovat formou e-shop (elektronický obchod ) - organizace buduje celou strukturu elektronického obchodu sama e- mall ( elektronické obchodní centrum ), infrastrukturní funkce jsou dodávány třetí stranou (vyhledávání, garantovaná metoda plateb)

Maloobchodní prodej lze realizovat formou http://obchody.atlas.cz – příklad účast na elektronickém tržišti stavebním základem (aplikace elektronického obchodu) – aktivní webovské aplikace propojené s databázemi ERP systémů obchodní firmy

Elektronický obchod vstup do katalogu zboží a služeb – přehled nabízených produktů tematicky rozdělení do sortimentních skupin - možnost vyhledávání dle klíčových slov

Elektronický obchod - pokračování Postup v elektronickém obchodě umístěním do košíku s použitím průvodce s objednávkou, vybrat velikost, třídu na letence

Elektronický obchod - pokračování uložení zboží do virtuálního košíku – realizován webovou aplikací, lze přidávat nebo vracet objednávka a platba zahrnuje – výběr typu platby (na dobírku, kartou, bankovním převodem)

Elektronický obchod - pokračování určení dodacích podmínek (datum a místo dodání) kontrola a potvrzení objednávky zákazníkem případné storno před konečným uzavřením

Elektronický obchod - pokračování aktualizace dat o zákazníkovi – evidence zákazníků, evidence jejich objednávek prodej po internetu nemá zavírací hodinu významný způsob provázání e-Commerce s ostatními systéme ERP- Enterprise Resource Planning

Elektronický obchod - závěr Off line řešení – ve stanovený čas dojde k převzetí dat v e – Commerce aplikaci a jejich přínosu do systému ERP, kde proběhne aktualizace On line řešení – dochází k interakci obou částí okamžitě