Mgr. Kateřina Lojdová - nejčastější organizační forma výuky - učitel souběžně a přímo vyučuje větší skupinu žáků (třídu, skupinu,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Advertisements

Strukturované učení PROJEKT EU
Formy dějepisného vyučování Přednáška č. 7 ZS AR 2013/2014.
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Projekt ZŠ Staňkov. O projektu  Projekt pro žáky s poruchami učení  Dotace z ESF – ,- Kč  Doba trvání – 2 roky.
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
ROZVÍJEJÍCÍ AKTIVITY V PROCESU VÝUKY V PRAXI
Hodnocení práce Hodnocení práce je nástrojem zajišťujícím, aby požadavky, náročnost, složitost a podmínky práce se odrazily v diferenciaci odměny pracovníka.
Dne 9. prosince si učitelé I. a II. stupně i při vánočním shonu a přípravách na Vánoční jarmark udělali čas a zúčastnili se kurzu Alternativní formy.
VÝUKOVÁ METODA DEFINICE KRITÉRIA VOLBY
práce učitele pohledem učitele
Zvláštnosti ekonomických předmětů z hlediska jejich zařazení do rozvrhu hodin ©prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
Organizační rámec výuky ekonomických předmětů (vytváření organizačních struktur v podmínkách skupinového vyučování zaměřeného na problémové situace a na.
Typologie vyučovacích hodin v ekonomickém vzdělávání, použitá kritéria a závěry pro zvyšování kvality výuky © prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
Časté otázky související se vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami Mgr. Jiří Taufer, Ph.D.
UMĚNÍ UČIT SE Mgr. Michal Oblouk. UČENÍ  měli bychom: a)zjistit, jaký způsob učení nám nejvíce vyhovuje a používat ho b)uvědomit si, že je důležité procvičování.
Struktura výuky.
Výukové strategie a organizace výuky
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Využití zprostředkovaného učení ve výuce 1. třídy základní školy
Zdravá škola.
Kvalita praktické výuky a masové vzdělávání: zkušenosti PdF Vlastimil Švec & Tomáš Janík Edukační praxe v éře masového vzdělávání 6. listopadu 2013.
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
Využití počítače ve výuce zeměpisu Školení SIPVZ – úroveň S Školitel: Antonín Jalovec.
Principy interaktivního programu. Co je to interaktivní program? Jedná se o program, během kterého jsou třída i lektor v intenzivním kontaktu – nejedná.
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
Příprava na vyučovací hodinu a její vyhodnocení
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Každodenní chod školy S čím za kým. Struktura školy Vedení školy (ředitel, zástupci ředitele) Sekretářka (hospodářka) školy Vedoucí předmětových sekcí.
Koulová, Staufčíková „ Projekt je podnik žáka, činnost, za kterou převzal žák plně odpovědnost“.
Seminář k učitelské praxi 2 Mgr. Libuše VODOVÁ,Ph.D Katedra biologie PdF MU.
Pedagogická komunikace
Prostředí primární školy
Teorie a metodika výchovy Lekce 3: Alternativní školství
Školní pedagogika Jitka Č ervenková, Martina Ukropcová Žák ve škole.
Mgr. Kateřina Lojdová  odlišná organizační forma od hromadného vyučování  záměrně vytváří takové didaktické situace, v nichž žáci.
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
ORGANIZAČNÍ FORMY VÝUKY
Didaktika geografie.
Pedagogika II. Lekce 8: Poruchy učení a chování
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
Organizační formy vzdělávání Anotace: Výukový materiál je určen pro učitele jako osnova při výkladu učiva ORGANIZAČNÍ FORMY VZDĚLÁVÁNÍ. V prezentaci je.
SVĚTLANA HANUŠOVÁ NAĎA VOJTKOVÁ JIHLAVA Hlavní principy CLIL CLIL v zahraničí.
Projekt „ Vzdělávání dotykem“ CZ.1.07/1.3.00/ DIDAKTIKA ODBORNÝCH PŘEDMĚTŮ S ICT Autor: Mgr. Vendulka Vorlová.
Formy dějepisného vyučování Přednáška č. 7 ZS AR 2014/2015.
Projekt Rozvoj školských poradenských pracovišť v číslech Analýza měsíčních výkazů o činnosti školních psychologů/speciálních pedagogů a pracovníků Poradenské.
Školní řád. Žáci mají právo na ochranu před fyzickým a psychickým násilím a nedbalým zacházením na svobodu ve výběru kamarádů na volný čas a přiměřený.
Dokumentace školy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 12. prosince 2013 Mgr. Karel Bárta.
Organizace výuky a výukové strategie Školní pedagogika 2 Teorie vyučování (didaktika) 2015 Hana Filová, katedra prim. pedagogiky PdF MU.
ORGANIZAČNÍ FORMY VYUČOVÁNÍ
VY_32_ INOVACE_IKR5 - 2– NOVÁ PREZENTACE. Název školy:
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Organizační formy výuky
Psychometrické diagnostické Nástroje pro oblast školství
CLIL v ČR a v zahraničí Content and Language Integrated Learning
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Bezpečnost práce zážitkovou pedagogikou
Pedagogická komunikace 8. lekce: Proxemika
Neživá příroda ve výuce přírodopisu
Teorie a metodika výchovy Lekce 2: Alternativní školství
Teorie a metodika výchovy Lekce 3: Alternativní školství
Klíčová role zástupce ředitele při zkvalitňování pedagogického vedení školy Mgr. Tomáš Zatloukal ústřední školní inspektor Praha,
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Pedagogika II Mgr. Kateřina Lojdová
Vítejte milí žáci/studenti!
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Prvky edukačního procesu
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Mgr. Kateřina Lojdová

- nejčastější organizační forma výuky - učitel souběžně a přímo vyučuje větší skupinu žáků (třídu, skupinu, kolektiv), řídí učební činnost všech žáků najednou - probírána stejná látka, stejné úkoly ve stejném čase - uspořádání učebny je stanoveno zasedacím pořádkem, v popředí je místo pro učitele. - organizaci školního dne určuje rozvrh hodin

 Jaký má vliv na pedagogickou komunikaci zvolená organizační forma výuky?  Organizační forma by měla odpovídat povaze úkolu žáků. Ve škole často nemůžeme organizační formu změnit. Co změnit můžeme?  Jak se odlišuje pedagogická komunikace v hromadném, skupinovém a individuálním vyučování?

 1) Formulujte hlavní výhody a nevýhody pedagogické komunikace ve frontálním vyučování.  2) Jaké metody pedagogické práce jsou vhodné ve frontálním vyučování a jaké naopak vhodné nejsou?