Osobní management – Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP Osnova 1.Model systému managementu 2.Dva přístupy k osobnímu managementu 3.Přístup v pojetí.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
Advertisements

Rozpoznání motivačního ladění a motivační profil jednotlivce
Management Ing. Jan Pivoňka.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Efektivnost řídící práce
TRÉNINK obecné principy úvodní sraz VD – Tři Studně.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
Česká legislativa sociálních služeb – hodnoty a etická dilemata
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
R ODINNÉ KOMPETENCE OBSAH Co jsou to kompetence Co jsou to rodinné kompetence Proč je rodičovství skvělá příležitost pro rozvoj určitých kompetencí.
Didaktické prostředky
 Jeho principy začala uplatňovat M. Thatcherová v reakci na zvyšující se tlak veřejnosti na politiky v 70. letech 20. století ve Velké Británii.  Veřejnost.
Taktická příprava Michal Lehnert.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Motivační dopis Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Jak vyjednávat o smlouvě a honoráři I. pro společnost JTP Roman Čiviš, A TREND.
„Talent 2020 aneb…“ TALENT – UNIVERZITA – PRAXE – ?
Technická, taktická a psychologická příprava
Personální management
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
Obsah: Proč 8. návyk Rámcové objasnění 8. návyku
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
Koncepce ošetřovatelství
Douglas McGregor (1906 – 1964).
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
KARIÉRNÍ SYSTÉM ŘEDITELŮ
Profesně pracovní způsobilost člověka a její edukační utváření
Teorie vzdělávání dospělých
Přednáška ESF MU 11. října 2012 Název přednášky
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
1 Cvičení č. 3 1.Uplatnění „zdravého rozumu“ v OM.
OM 1. přístup k OM Osnova Dva přístupy k osobnímu managementu Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP Úkoly a otázky pro samostudium.
Přístup k OM v pojetí posunu paradigmatu v managementu k principiálnímu vedení Osnova Připomenutí „co znamená posun paradigmatu v managementu k principiálnímu.
Manager nebo leader? Management je pozice
Systém managementu Osobní management
Osobní management – úvodní přednáška
Osnova Dva přístupy k osobnímu managementu Hodnoty
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
Vendula Slámová Markéta Otáhalová Jitka Wagenknechtová
Osobní management Cvičení a otázky.
1 Úloha vůdců, úloha vůdcovství -Poznat a dělat správné věci -Definovat vize -Ukazovat cestu, jak vizi realizovat.
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
Řízení a plánování kariéry
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty vojenského leadershipu Registrační.
Model struktury strategického managementu
KVALITNÍ OBCHODNÍK... není prodavač
Osobnost člověka SPOLEČENSKÁ VÝCHOVA 3
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Didaktické prostředky
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Projekt Impuls / Seminář
Projekt Impuls / Seminář
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Teorie vzdělávání dospělých
Sociální šetření versus etický kodex sociálního pracovníka
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
3. konzultace Systém managementu Osnova
První zkušenosti s evaluací
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
Rodičovství biologické a pěstounské
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Transkript prezentace:

Osobní management – Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP Osnova 1.Model systému managementu 2.Dva přístupy k osobnímu managementu 3.Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP Úkoly a otázky pro samostudium 1. modulu

2 Organizační M&V Skupinový M&V Individuální M&V

3 2. Osobní management (1) Dva přístupy k osobnímu managementu (OM) 1.Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP Specifické zaměření Základní úkol teorie a praxe na počátku 21. století Faktory výkonnosti ZP Obsah OM 2. Přístup v pojetí posunu paradigmatu k principiálního vedení Univerzální zaměření Člověk je součást vyšších systémů Požadavek respektování přírodních zákonů a mentálních principů „Etika osobnosti“ a „etika charakteru“ „Kontinuum zralosti“, „soukromé“ a „veřejné“ vítězství Důraz na osvojení sedmi návyků

4 2. Osobní management (2) Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP (1) Faktory ovlivňující výkonnost ZP Jednoznačnost vnímání působnosti ZP Schopnost ZP řídit sebe sama (OM) Ochota ZP inovovat svou působnost Ochota ZP vzdělávat sebe i své spolupracovníky Přijetí faktu, že výkonnost ZP není primárně spojena s kvantitou vykonané práce, ale s její kvalitou

5 2. Osobní management (3) Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP (2) Obsah OM podle přístupu v pojetí výkonnosti ZP 1.Proces sebepoznávání!! 2.Identifikování a nalezení pracovní pozice, v níž lze dosahovat největších přínosů 3.Naučení se sebe sama rozvíjet 4.Naučení se, jak a kdy měnit svou působnost 5.Příprava na to zůstat biologicky mladý a duševně aktivní po celou dobu profesní kariéry

6 Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP (3) Proces sebepoznávání (1) Otázka : „Kdo jsem?“ Odpověď není jednoduchá - proč?! Důsledky neznalosti odpovědi: Chybně směrované studium ZP vykonávají nevhodné pracovní funkce Základem pro poznání “kdo jsem”: přijetí faktu, že mnohé z toho “kdo jsme” je determinováno geneticky a výchovou zejména v raném věku Profesionální přístup: AOP versus APP 2. Osobní management (4)

7 Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP (2) Proces sebepoznávání (2) Metoda profilových analýz (1) Zkoumané klíčové faktory: Dominance Vliv na lidi Potřeba stability Ochota se přizpůsobit Komparace osobního a pracovního profilů Vyšší kompatibilita profilů – předpoklad pro úspěšný výkon funkce 2. Osobní management (5)

8 Volnost v projevu Kontakt s lidmi Oproštění od kontroly a detailů Hmatatelná odměna Motivy: Osobní profil kandidáta B.H. 2. Osobní management (6) Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP (3) Proces sebepoznávání (3) Metoda profilových analýz (2)

9 Využití odborných znalostí Práce v soukromí Precizní určení práce Motivy: Osobní profil kandidáta J.S. 2. Osobní management (7) Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP (4) Proces sebepoznávání (4) Metoda profilových analýz (3)

10 Profil J.S. Profil B.H.Profil soudce Profil notář Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP (5) Proces sebepoznávání (5) Metoda profilových analýz (4) - Porovnání AOP s APP 2. Osobní management (8) Profil J.S.Profil notáře

11 Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP (6) Proces sebepoznávání (6) Otázka: V čem jsou mé přednosti? Existující mýty: Lidé znají své přednosti a slabiny Výkonnost lze zvýšit jedině odstraněním slabin Metoda analýzy zpětné vazby: Prozradí, v čem spočívají naše přednosti, Ukáže činnosti, které nás připravují o plné využití našich schopností Ukáže, kde žádné přednosti nemáme Závěry, jimiž bychom se měli řídit: Soustředit se na své přednosti a nalézt si odpovídající povolání Pracovat výhradně na zdokonalování svých předností Identifikovat oblasti “intelektuální arogance” 2. Osobní management (9)

12 Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP (7) Proces sebepoznávání (7) Otázka: Jakým způsobem pracuji? Vhodný způsob práce je individuální - závisí na osobnosti a lze ho modifikovat nikoliv změnit! ZP dosahují dobrých výsledků, když pracují v souladu s jejich osobnostním vybavením! K zjištění “jak pracuji” – hledat odpovědi na otázky: Jsem čtenář nebo posluchač? Jakým způsobem se učím? Jaké jsou moje hodnoty? 2. Osobní management (10)

13 Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP (8) Proces sebepoznávání (8) Otázka: Kam patřím? Podle P. Druckera: Většina lidí neví kam patří cca do svých cca 25 let! Později by měli být ZP schopni dospět k poznání kam patří, resp. naopak nepatří - jak svou pracovní kariéru směrovat, čemu se v ní vyhnout Finální rozhodnutí nepřijímat na samém začátku profesní kariéry Úspěšné kariéry nejsou plánované - ideální být připraven na příležitosti Závěr: Vědět kam patřím, pomáhá průměrně způsobilým lidem dosahovat vynikající výkonnost!!! 2. Osobní management (11)

14 Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP (9) Proces sebepoznávání (9) Otázka: Co je, resp. může být mým přínosem? Odpověď na tuto otázku vede od vědomosti k aktivnímu jednání Správná otázka: "čím bych měl přispívat?“ V návaznosti odpovědět na dílčí otázky: Odpovídá to mým přednostem? Shoduje se to s tím, co chci sám dělat? Nacházím v tom motivaci? Kde a jak dosáhnu nějakých významných výsledků? Potřeba rovnováhy reakcí na 3 prvky: Co vyžaduje daná situace? Jak mohu k tomu, co je potřebné udělat max. přispět? Jak postupovat, abych něco skutečně změnil? 2. Osobního management (12)

15 Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP (10) Proces sebepoznávání (10) Otázka: Jsem schopen brát na sebe vztahovou odpovědnost? Většina lidí spolupracuje s jinými lidmi - z toho nutnost ZP vzít na sebe vztahovou odpovědnost! Přijmout vztahovou odpovědnost znamená: Porozumět lidem, naučit se využívat jejich přednosti, jejich pracovní metody a jejich hodnotovou orientaci! Identifikovat “kdo co potřebuje vědět?”, “na kom jsem závislý?” a “kdo je závislý na mně?”! Převzít odpovědnost za komunikaci - komunikovat se spolupracovníky vhodným způsobem, tj. s ohledem na jejich osobnost a způsobilost! 2. Osobní management (13)

16 2. Osobní management (14) Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP (11) Úkoly a otázky v rámci samostudia Otázky 1.Proč je žádoucí zvýšit výkonnost ZP a proč je jejich výkonnost doposud nízká? 2.Co je obsahem OM podle výkonnostního přístupu a co v rámci tohoto obsahu považujete osobně za prioritní a proč? 3.Co je podstatou profilových analýz a jaké jsou možnosti jejich využití? Úkoly 1.Pokuste se odpovědět si na jednotlivé otázky související s procesem sebepoznávání! 2.Zpracujte vlastní SWOT analýzu zaměřenou na Vaše budoucí profesní uplatnění!