Integrovaná výrobková politika I P P. Co to je a kvůli čemu?  Iniciativa EU s cílem formulovat obecnou výrobkově orientovanou environmentální politiku;

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Aplikace vybraných metod použitelných pro stanovení cen dle principu tržního odstupu Vlastimil Roun.
Advertisements

Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Ekolabeling.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Konkurenční.
Kvalita administrativních procesů. TQM Podniková strategie Přínos kvality procesů Systém a důsledné uplatňování Odpovědnost zaměstnanců Modelování procesů.
 VY_32_INOVACE_16_10  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
Barbora Votavová, Vendula Šimanová
Jednotný informační systém o životním prostředí (JISŽP)
Ekodesign. Ekodesign Strategie ekodesignu Ing. Vladimír Dobeš, M.Sc. 9. listopadu 2011 Kurz Manažer udržitelné spotřeby a výroby v rámci projektu Budování.
DUM 6 VY_32_INOVACE_ a)Velká Británie, Nizozemí, Lucembursko, Francie, Itálie, Německo b)Belgie, Nizozemí, Lucembursko, Francie, Itálie, Německo.
A) Determinanty nabídky
Základy marketingu šestá přednáška
Evaluace inovací Prof. Ing. Jiří Dvořák, DrSc. Vysoká škola manažerské informatiky a ekonomiky.
VY_32_INOVACE_ Nabídka a poptávka.
Ekolabeling a ekologicky šetrné výrobky
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
Cena a cenová politika. množství peněz, které musíme na trhu zaplatit za výrobek nebo službu a je to jediný nástroj z 4P, který přináší příjmymnožství.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Zadání případové studie
 Práce patří mezi výrobní faktory. Na trhu v roli poptávajícího vystupují firmy a v roli nabízejícího domácnosti. Pro většinu domácností představují.
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Možnosti podniků v péči o životní prostředí
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Účetní systémy ve světě.. Účetní systémy se navzájem odlišují: Vymezením okruhu uživatelů účetních výkazů Mírou regulace účetnictví Vztahem mezi účetnictvím.
Cena má vliv na zisk, CF, konkurenceschopnost výrobce.
Osnova k právní úpravě odpadového hospodářství
CENA Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. CENA CENA je hodnota zboží nebo služby většinou je vyjádřena peněžní částkou, kterou je potřeba při získání.
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Měření sociálního vyloučení a empirické poznatky
VY_32_INOVACE_ Mikroekonomie.
Ekonomika pivovarského průmyslu
Historický vývoj EU Petra Henychová.
IEEP IREAS Ekologická daňová reforma – mýtus a realita Optimální fiskální politika nebo efektivní environmentální politika: politický oxymorón? Univerzita.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
EKOINKUBÁTOR PODNIKOVÁ EKONOMIKA ENVIRONMENTÁLNÍ MANAGEMENT Ing. Eva Štěpánková ESF MU Katedra podnikového hospodářství
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Charakteristika a podmínky dokonalé konkurence
1. téma Úvod do daňové teorie.
Trh práce a politika zaměstnanosti Přednáška 8 Sociální výhody v nezaměstnanosti ve vybraných zemích EU.
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
VY_32_INOVACE_Fi_III_22 Název Státní vlajky zemí EU Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Trh a tržní mechanismus PREZENTACE. Trh Trh a tržní ekonomika cenový systém soukromé vlastnictví konkurence.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Zahraniční obchod Význam, formy a členění. Obsah výkladu Význam zahraničního obchodu Formy zahraničního obchodu Členění zahraničního obchodu Otázky a.
Ing. Petr Klímaanalýza umístění skladu1 Analýza umístění skladů.
Evropa - obyvatelstvo, EU Tercie Řešení úkol.
Ing. Daniel Trnka, Oddělení kvality regulace Úřad vlády ČR Zvyšování kvality regulace 9. mezinárodní konference o informatické podpoře personálních procesů.
Energetická politika Mgr. Oldřich Hájek. Specifika energetické politiky Hybridní povaha politiky Hybridní povaha politiky Ve smlouvě o EU i o EHS není.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Hospodářský cyklus Pavel Seknička.
Dokonalé a nedokonalé trhy TNH 1 – 3. seminář
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
ENVIRONMENTÁLNÍ MANAGEMENT
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Úvod, základní principy a cíle
Hospodářský cyklus TNH 2 (S-3)
Příklad (investiční projekt)
Marketingové strategie
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
VY_32_INOVACE_07_Zeměpis_8.ročník 15_Evropská unie, NATO
Marketing Základy a postupy..
Cenové strategie.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Integrovaná výrobková politika I P P

Co to je a kvůli čemu?  Iniciativa EU s cílem formulovat obecnou výrobkově orientovanou environmentální politiku;  Prvotním účelem je snížení envi dopadů produktů v průběhu jejich životních cyklů;  Politické nástroje mají „ozelenit“ jak stranu poptávky, tak stranu nabídky;

Kde to je?  Vůdčími státy jsou Švédsko, Dánsko a Nizozemí (1990)  Zpoždění mají Francie, Itálie, Španělsko, Portugalsko, Řecko a Irsko

Rozhodující body pro IPP:  Silně ovlivňující ekologický dopad výrobků během jejich životního cyklu  Nabízející potenciál pro zlepšení  Využívající tržních sil v nejvyšší možné míře –Ekodesign –Volba informovaného spotřebitele –Spravedlivé ceny výrobků

Základní principy IPP:  Administrativní nástroje  Informační nástroje (např EŠV)  Ekonomické nástroje  Využít tržních sil (předpoklad správných cen)  Stimulace inovací a technologického rozvoje (dematerializace)

Systém zpětného odběru vyřazených automobilů – Švédsko (1975)  Cílem bylo vytvořit zpětnou vazbu mezi výrobkem a výrobcem automobilů  Rozšířená odpovědnost za výrobky a služby (EPR)  Výrobce/dovozce musí zaplatit poplatek na zneškodnění výrobku, který je součástí nákupní ceny  Spotřebitel odevzdá vyřazený automobil do řádného sběrného místa a získá zpět část poplatku  Odstranění a nakládání s vrakem je dotováno z poplatků

Zpětná vazba pro výrobce  Čím problematičtější je zpracování vraku, tím je prodejní cena auta vyšší  Snaží se zpracovat design tak, aby byly náklady co nejmenší