ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.1020 NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Matematika Vytvořila: Ing. Silva Foltýnová Lichoběžník - opakování DUM číslo: 17 Lichoběžník - opakování Planimetrie – lichoběžník.
Advertisements

ARITMETICKÁ POSLOUPNOST II
Matematika Vytvořila: Ing. Silva Foltýnová Pravoúhlý trojúhelník - opakování DUM číslo: 11 Pravoúhlý trojúhelník - opakování.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:8. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Pythagorova věta autor.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_754.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_747.
Příklady na využití. Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_749.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:9. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Goniometrické funkce autor.
Matematika Vytvořila: Ing. Silva Foltýnová Pravoúhlý trojúhelník DUM číslo: 09 Pravoúhlý trojúhelník Planimetrie – Pravoúhlý.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:9. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Goniometrické funkce autor.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 10 Algebraické vzorce II
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 02 Nulový bod
ROVNICE a NEROVNICE 04 Soustavy rovnic I MěSOŠ Klobouky u Brna.
ROVNICE a NEROVNICE 01 Lineární rovnice I MěSOŠ Klobouky u Brna.
ČÍSELNÉ OBORY 18 Odmocniny I MěSOŠ Klobouky u Brna.
ROVNICE a NEROVNICE 12 Rovnice v součinovém tvaru MěSOŠ Klobouky u Brna.
ČÍSELNÉ OBORY 03 Prvočíslo a číslo složené MěSOŠ Klobouky u Brna.
ČÍSELNÉ OBORY 20 Intervaly MěSOŠ Klobouky u Brna.
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ROVNICE a NEROVNICE 03 Vyjádření neznámé MěSOŠ Klobouky u Brna.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 01 Hodnota výrazu MěSOŠ Klobouky u Brna.
ČÍSELNÉ OBORY 13 Reálná čísla I MěSOŠ Klobouky u Brna.
ROVNICE a NEROVNICE 05 Soustavy rovnic II MěSOŠ Klobouky u Brna.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ROVNICE a NEROVNICE 15 Exponenciální rovnice I MěSOŠ Klobouky u Brna.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 17 Mocniny III MěSOŠ Klobouky u Brna.
ČÍSELNÉ OBORY 04 Dělitel a násobek MěSOŠ Klobouky u Brna.
Algebraické vzorce III
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 09 Algebraické vzorce I
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ROVNICE a NEROVNICE 19 Goniometrické rovnice I MěSOŠ Klobouky u Brna.
ČÍSELNÉ OBORY 12 Procenta MěSOŠ Klobouky u Brna. ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 14 Lomené výrazy II MěSOŠ Klobouky u Brna.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ČÍSELNÉ OBORY 02 Přirozená čísla MěSOŠ Klobouky u Brna.
ROVNICE a NEROVNICE 08 Kvadratické rovnice II MěSOŠ Klobouky u Brna.
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 06 Dělení mnohočlenů MěSOŠ Klobouky u Brna.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
Povrch hranolu – příklady – 1
ROVNICE a NEROVNICE 20 Goniometrické rovnice II MěSOŠ Klobouky u Brna.
Pravoúhlý trojúhelník (procvičování)
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuŠkola pro 21. století Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ČÍSELNÉ OBORY 16 Mocniny I
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 13 Lomené výrazy I
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Tělesa –čtyřboký hranol
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 08 Vytýkání II
Transkript prezentace:

ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do škol ČÍSLO ŠABLONY:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR:Mgr. Vítězslav Kurz TEMATICKÁ OBLAST: Posloupnosti a finanční matematika NÁZEV DUMu:Užití aritmetické posloupnosti 2 POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu:09 KÓD DUMu:VY_32_INOVACE_2_1_09_KUR DATUM TVORBY: ANOTACE (ROČNÍK):Prezentace je určena pro použití v předmětu Seminář z matematiky, který je vyučován ve 3. a 4. ročníku. Je vytvořena k použití ve vyučovací hodině, je možno ji však použít i k samostudiu při přípravě k maturitě.

Užití aritmetické posloupnosti 2 Př.1: Délky stran pravoúhlého trojúhelníku jsou tři po sobě jdoucí členy aritmetické posloupnosti, délka delší odvěsny je 24 cm. Vypočítejte délky zbývajících stran trojúhelníku. Př.2: Část střechy domu má tvar lichoběžníku a je ji třeba pokrýt taškami. Víme, že do řady u hřebenu se vejde 85 tašek, do spodní řady při okapu 102 tašek. Přitom tašky budou srovnány do řad tak, že v každé následující řadě bude o jednu tašku více než v řadě předchozí. Kolik je třeba tašek na pokrytí části střechy? Př.3: Ocelové roury se skládají do vrstev tak, že roury každé horní vrstvy zapadají do mezer dolní vrstvy. Do kolika vrstev se složí 90 rour, jsou-li v nejvyšší vrstvě 2 roury? Kolik rour je v nejnižší vrstvě?

Příklad 1: Př.1: Délky stran pravoúhlého trojúhelníku jsou tři po sobě jdoucí členy aritmetické posloupnosti, délka delší odvěsny je 24 cm. Vypočítejte délky zbývajících stran trojúhelníku.

Příklad 1: Př.1: Délky stran pravoúhlého trojúhelníku jsou tři po sobě jdoucí členy aritmetické posloupnosti, délka delší odvěsny je 24 cm. Vypočítejte délky zbývajících stran trojúhelníku.

Příklad 1: Př.1: Délky stran pravoúhlého trojúhelníku jsou tři po sobě jdoucí členy aritmetické posloupnosti, délka delší odvěsny je 24 cm. Vypočítejte délky zbývajících stran trojúhelníku.

Příklad 1: Př.1: Délky stran pravoúhlého trojúhelníku jsou tři po sobě jdoucí členy aritmetické posloupnosti, délka delší odvěsny je 24 cm. Vypočítejte délky zbývajících stran trojúhelníku.

Příklad 1: Př.1: Délky stran pravoúhlého trojúhelníku jsou tři po sobě jdoucí členy aritmetické posloupnosti, délka delší odvěsny je 24 cm. Vypočítejte délky zbývajících stran trojúhelníku.

Příklad 1: Př.1: Délky stran pravoúhlého trojúhelníku jsou tři po sobě jdoucí členy aritmetické posloupnosti, délka delší odvěsny je 24 cm. Vypočítejte délky zbývajících stran trojúhelníku.

Příklad 1: Př.1: Délky stran pravoúhlého trojúhelníku jsou tři po sobě jdoucí členy aritmetické posloupnosti, délka delší odvěsny je 24 cm. Vypočítejte délky zbývajících stran trojúhelníku.

Příklad 1: Př.1: Délky stran pravoúhlého trojúhelníku jsou tři po sobě jdoucí členy aritmetické posloupnosti, délka delší odvěsny je 24 cm. Vypočítejte délky zbývajících stran trojúhelníku.

Příklad 1: Př.1: Délky stran pravoúhlého trojúhelníku jsou tři po sobě jdoucí členy aritmetické posloupnosti, délka delší odvěsny je 24 cm. Vypočítejte délky zbývajících stran trojúhelníku.

Příklad 1: Př.1: Délky stran pravoúhlého trojúhelníku jsou tři po sobě jdoucí členy aritmetické posloupnosti, délka delší odvěsny je 24 cm. Vypočítejte délky zbývajících stran trojúhelníku.

Příklad 1: Př.1: Délky stran pravoúhlého trojúhelníku jsou tři po sobě jdoucí členy aritmetické posloupnosti, délka delší odvěsny je 24 cm. Vypočítejte délky zbývajících stran trojúhelníku.

Příklad 2: Př.2: Část střechy domu má tvar lichoběžníku a je ji třeba pokrýt taškami. Víme, že do řady u hřebenu se vejde 85 tašek, do spodní řady při okapu 102 tašek. Přitom tašky budou srovnány do řad tak, že v každé následující řadě bude o jednu tašku více než v řadě předchozí. Kolik je třeba tašek na pokrytí části střechy?

Příklad 2: Př.2: Část střechy domu má tvar lichoběžníku a je ji třeba pokrýt taškami. Víme, že do řady u hřebenu se vejde 85 tašek, do spodní řady při okapu 102 tašek. Přitom tašky budou srovnány do řad tak, že v každé následující řadě bude o jednu tašku více než v řadě předchozí. Kolik je třeba tašek na pokrytí části střechy?

Příklad 2: Př.2: Část střechy domu má tvar lichoběžníku a je ji třeba pokrýt taškami. Víme, že do řady u hřebenu se vejde 85 tašek, do spodní řady při okapu 102 tašek. Přitom tašky budou srovnány do řad tak, že v každé následující řadě bude o jednu tašku více než v řadě předchozí. Kolik je třeba tašek na pokrytí části střechy?

Příklad 2: Př.2: Část střechy domu má tvar lichoběžníku a je ji třeba pokrýt taškami. Víme, že do řady u hřebenu se vejde 85 tašek, do spodní řady při okapu 102 tašek. Přitom tašky budou srovnány do řad tak, že v každé následující řadě bude o jednu tašku více než v řadě předchozí. Kolik je třeba tašek na pokrytí části střechy?

Příklad 2: Př.2: Část střechy domu má tvar lichoběžníku a je ji třeba pokrýt taškami. Víme, že do řady u hřebenu se vejde 85 tašek, do spodní řady při okapu 102 tašek. Přitom tašky budou srovnány do řad tak, že v každé následující řadě bude o jednu tašku více než v řadě předchozí. Kolik je třeba tašek na pokrytí části střechy?

Příklad 2: Př.2: Část střechy domu má tvar lichoběžníku a je ji třeba pokrýt taškami. Víme, že do řady u hřebenu se vejde 85 tašek, do spodní řady při okapu 102 tašek. Přitom tašky budou srovnány do řad tak, že v každé následující řadě bude o jednu tašku více než v řadě předchozí. Kolik je třeba tašek na pokrytí části střechy?

Příklad 2: Př.2: Část střechy domu má tvar lichoběžníku a je ji třeba pokrýt taškami. Víme, že do řady u hřebenu se vejde 85 tašek, do spodní řady při okapu 102 tašek. Přitom tašky budou srovnány do řad tak, že v každé následující řadě bude o jednu tašku více než v řadě předchozí. Kolik je třeba tašek na pokrytí části střechy?

Příklad 2: Př.2: Část střechy domu má tvar lichoběžníku a je ji třeba pokrýt taškami. Víme, že do řady u hřebenu se vejde 85 tašek, do spodní řady při okapu 102 tašek. Přitom tašky budou srovnány do řad tak, že v každé následující řadě bude o jednu tašku více než v řadě předchozí. Kolik je třeba tašek na pokrytí části střechy?

Příklad 3: Př.3: Ocelové roury se skládají do vrstev tak, že roury každé horní vrstvy zapadají do mezer dolní vrstvy. Do kolika vrstev se složí 90 rour, jsou-li v nejvyšší vrstvě 2 roury? Kolik rour je v nejnižší vrstvě?

Příklad 3: Př.3: Ocelové roury se skládají do vrstev tak, že roury každé horní vrstvy zapadají do mezer dolní vrstvy. Do kolika vrstev se složí 90 rour, jsou-li v nejvyšší vrstvě 2 roury? Kolik rour je v nejnižší vrstvě?

Příklad 3: Př.3: Ocelové roury se skládají do vrstev tak, že roury každé horní vrstvy zapadají do mezer dolní vrstvy. Do kolika vrstev se složí 90 rour, jsou-li v nejvyšší vrstvě 2 roury? Kolik rour je v nejnižší vrstvě?

Příklad 3: Př.3: Ocelové roury se skládají do vrstev tak, že roury každé horní vrstvy zapadají do mezer dolní vrstvy. Do kolika vrstev se složí 90 rour, jsou-li v nejvyšší vrstvě 2 roury? Kolik rour je v nejnižší vrstvě?

Příklad 3: Př.3: Ocelové roury se skládají do vrstev tak, že roury každé horní vrstvy zapadají do mezer dolní vrstvy. Do kolika vrstev se složí 90 rour, jsou-li v nejvyšší vrstvě 2 roury? Kolik rour je v nejnižší vrstvě?

Příklad 3: Př.3: Ocelové roury se skládají do vrstev tak, že roury každé horní vrstvy zapadají do mezer dolní vrstvy. Do kolika vrstev se složí 90 rour, jsou-li v nejvyšší vrstvě 2 roury? Kolik rour je v nejnižší vrstvě?

Příklad 3: Př.3: Ocelové roury se skládají do vrstev tak, že roury každé horní vrstvy zapadají do mezer dolní vrstvy. Do kolika vrstev se složí 90 rour, jsou-li v nejvyšší vrstvě 2 roury? Kolik rour je v nejnižší vrstvě?

Příklad 3: Př.3: Ocelové roury se skládají do vrstev tak, že roury každé horní vrstvy zapadají do mezer dolní vrstvy. Do kolika vrstev se složí 90 rour, jsou-li v nejvyšší vrstvě 2 roury? Kolik rour je v nejnižší vrstvě?

Příklad 3: Př.3: Ocelové roury se skládají do vrstev tak, že roury každé horní vrstvy zapadají do mezer dolní vrstvy. Do kolika vrstev se složí 90 rour, jsou-li v nejvyšší vrstvě 2 roury? Kolik rour je v nejnižší vrstvě?

Zdroje: Matematika pro gymnázia-Posloupnosti a řady, Prometheus, 1995