Změna značky firmy a positioningu Dalimil Petrilák & Martin Pospiš.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Advertisements

13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
ACOMWARE s.r.o. Hvězdova 1689/2a, Praha 4 Tel.: facebook.com/acomware twitter.com/acomware.
Audit IT procesů ve FNOL
30. červen, 2006 Role Agentury pro regionální rozvoj v marketingu Moravskoslezského kraje Marek Prorok, PR a marketing, ARR.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Internetový obchod s tváří Setkání s Pavlem Zendulkou ze společnosti Armed Store s.r.o. Případová studie Armed Store1.
Prezentace společnosti ZAJDO Transport Logistics s.r.o.
Stipendijní informační portál - Business Strategie.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Vybrané metody analýzy
Firemní komunikace Obsah 1.Pojem firemní komunikace 2.Tvorba podnikové komunikace 3.Komunikace formou marketingových aktivit 4.Podniková kultura 5.Otázky.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Reklama a její význam pro podnikání Draženov Blížejov Studánka září 2010.
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Talent marketingových komunikací. O firmě / instituci co je hlavním předmětem činnosti Výroba a prodej přívlastkového moravského vína na jakých trzích.
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Plán a plnění strategie sociální firmy Ergones na roky
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
MARKETINGOVÝ MIX.
Regionální inovační struktura Karlovarského kraje Brno URBIS 2010.
Efektivní reklama na internetu Luboš Plotěný
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ PODNIKÁNÍ Všechno v mém životě souvisí AC Education.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
8. Marketing.
Struktura podnikatelského plánu
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
Cestovní ruch a INTERNET Jiří Pilnáček, Turistika.cz, s.r.o.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
SLŮNĚ – SVĚT JAZYKŮ MANUÁL ZAHRANIČNÍ JAZYKOVÉ KURZY.
Marketing I - seminární práce snímek 1/27 Seminární práce do Marketingu I.Antonín Mareš Tomáš Joukl Charakteristika společnosti Slůně-svět jazyků,
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Antonín Krejčí Zvyšování konkurenceschopnosti firem pomocí metod průmyslového inženýrství a inovace s podporou e-learningu Číslo projektu: CZ.1.07/3.2.05/
(změna loga a positioningu) Slůně – svět jazyků, s.r.o. Marketingový plán pro období (změna loga a positioningu) Slůně – svět jazyků, s.r.o.
Jazyková škola Slůně – Networking COFFEE CONNECT Martin Špát Tomáš Nesrsta.
KPV/PIS KPV/PIS  Jaroslav Plzák  Lukáš Choulík  Tomáš Kraus Websol s.r.o.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
MARKETING Ing. Radka Johnová Ph.D.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Marketingová analýza společnosti Pivovar Ferdinand s. r. o.
Vysoká škola technická a ekonomická
Marketingový plán podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Informační systém pro správu a vyřizování objednávek
Vysoká škole technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Autor bakalářské práce: Dominika Ješová
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Akcent tiskárna Vimperk s.r.o.
Vztahy se zákazníky.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Atraktivní zaměstnavatel
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
Marketingové strategie
Marketingový plán Richard Pokorný Tomáš Zdvořilý.
KPV/PIS Websol s.r.o. Jaroslav Plzák Lukáš Choulík Tomáš Kraus.
Trh a jeho fungování, zaměstnání, podnikání 1 – Trh
Transkript prezentace:

Změna značky firmy a positioningu Dalimil Petrilák & Martin Pospiš

2 Obsah prezentace Charakteristika společnosti Strategické cíle Situační analýza Nabídka Konkurenční výhoda Výsledky SWOT analýzy Analýza konkurence Marketingové cíle Zákazníci Marketingová strategie Marketingové aktivity Akční programy Rozpočet Systém měření a kontroly Dotazy

3 Charakteristika společnosti I. Slůně-svět jazyků, s.r.o. (původně Slůně s.r.o.) Vznik v roce 1998 Předmět podnikání: ovýuka cizích jazyků, opřekladatelská činnost, ozprostředkování obchodu a služeb, okoupě zboží za účelem jeho dalšího prodeje a prodej. Základní kapitál: ,- Kč Struktura vlastnictví: oIng. Petr Pasek - 61%, Ing. Lucie Vlková - 39% Celkový obrat v ČR (2005): ,- Kč Pobočky: oOstrava, Brno, Praha, Plzeň.

4 Charakteristika společnosti II. Slůně učí ve 36 městech v ČR a na Slovensku 15 interních zaměstnanců, 250 lektorů, 1000 překladatelů a tlumočníků Překlad a tlumočení 90 jazyků Nové internetové stránky s nabídkou on-line služeb (on-line testy, přihlášky do kurzů…) Sponzoringové aktivity: oSOS dětské vesničky, oMajáles VŠB-TU Ostrava, oInternacionální Federace Bobbingu, oZákladní škola sluchově postižených v Ostravě – Porubě, oplesy v Ostravě a Brně.

5 Strategické cíle Kontinuální růst a otevření dalších poboček v ČR, aby celkový počet dosáhl 7 Vyrovnání podílu jazykové výuky a překladů na poměr 50:50 (v současné době 75:25) Být vnímána jako renomovaná jazyková společnost, která je schopná zajistit komplexní jazykové služby na prvotřídní úrovni za dostupné ceny

6 Situační analýza I. Komplexní a kvalitní jazykové služby v oblasti jazykové výuky - jazyková výuka, jazykové kurzy, jazykový audit, překlady a tlumočení full service, snaha vyjít zákazníkovi maximálně vstříc každý klient je důležitý zavádění nových služeb, sledování trendů Motto: S námi „… žádný jazyk není cizí!“

7 Situační analýza II. Velmi konkurenční trh Jazyková výuka: oLokální (Ostrava 15 JŠ, Brno 30 JŠ, Praha 200 JŠ, Plzeň 15 JŠ) a celorepubliková konkurence oZmenšování se trhu oOrientace zákazníků (firem) na služby a komplexnost řešení Překlady a tlumočení: oCca 30. největší firma v ČR (zdroj: Kniha seznamů – Book of lists '07) oCelorepubliková konkurence oTrh je nasycený a stagnující

8 Nabídka zákaznicky orientovaná firma Jazyková škola oKurzy pro veřejnost oFiremní kurzy oKurzy na klíč oSpecializované kurzy – obchodní angličtina oLetní pobytové kurzy AJ oMezinárodní zkoušky Překladatelská agentura oPřeklady: běžné, soudně ověřené, v expresním termínu. oTlumočení: doprovodné, konsekutivní, simultánní, soudní, v zahraničí, konference na klíč. oDalší služby: korektury, tlumočení po telefonu, dabing, titulky, přepis a překlad textu z audio-/videokazet, CD.

9 Konkurenční výhoda Kvalita a komplexnost služeb Výhodný poměr kvalita/cena Vstřícný přístup Překlad do celkem 90 jazyků On-line databáze (on-line monitoring) On-line testy, přihlášky „za půlku peněz celého slona“

10 Výsledky SWOT analýzy StrengthsWeaknesses Kvalitní služby Cenová politika On-line zákaznická podpora Překlad exotických jazyků Současné logo Vnímání značky Udělené certifikáty OpportunitiesThreats Reference Externí spolupracovníci Prostor v oblasti internetu Silná konkurence Členství v AJŠČR Stagnace trhu výuky jazyků

11 Analýza konkurence Lokální konkurence (Glossa, Skřivánek…) oOblast jazykové výuky Celorepubliková konkurence (Skřivánek, Aspena…) oPřeklady, tlumočení Výhody oproti konkurenci: oNabídka jazyků oZákaznická podpora oLevnější konkurence nenabízí srovnatelné služby, cenově vyšší neposkytuje výrazně lepší Nevýhody: oCertifikace

12 Marketingové cíle Změna loga (nutné zachování kontinuity) tak, aby vyjadřovalo: oserióznost, otradici, oflexibilitu, okvalitu, olidskost, ooriginalitu. Rozšíření portfolia zejména pro firemní klientelu, vytvoření alternativy pro služby již poskytované konkurencí (lokalizace webů, SW, copywriting, DTP) Zlepšení viditelnosti na internetu Změna motta Zlepšení vnímání značky

13 Zákazníci Targeting: oFiremní klientela jak v roli konečného spotřebitele, tak v roli dodavatele oZahraniční investoři (Japonsko, Korea,…) Positioning: oSlužby, které významným způsobem ovlivní vnímání firemní značky našich klientů veřejností oSlužby, které profilují Slůně i jako subdodavatele specializovaných řešení

14 Marketingová strategie I. Vytvoření nového loga interním zaměstnancem nebo na objednávku od externího dodavatele oPožadavek: ponechat původní název Propagace nového loga v používaných prostředcích: owww.slune.cz, ointernetové vyhledávače, opartnerské internetové stránky ( oZlaté stránky, otisk + letáky, ocedule před pobočkami, osponzoring, odirect-mailing (vícejazyčný), osobní schůzky.

15 Marketingová strategie II. Vznik nových poboček (Hradec Králové, Olomouc, Ústí nad Labem) Nové motto: „Jistota v džungli jazyků.“

16 Marketingová strategie III. Nové služby: oPřeklady webových projektů Zaměření na firemní klientelu Inzerce na internetových portálech Ceny v rozmezí 500 – 8000,- Kč, v závislosti na rozsahu překladu, jazyku Navázání spolupráce s webdesignovými společnostmi: –COPYWRITING Celorepubliková působnost oSoftwarová lokalizace Specializovaná firemní klientela Tisk + internet, direct-mailing (hlavně elektronicky) Ceny v závislosti na rozsahu a odborném zaměření Spolupráce se SW společnostmi Celorepubliková působnost

17 Logo – Marketingová strategie IV.

18 Marketingové aktivity Náklady na marketingovou komunikaci: o2005: cca ,- Kč o2006: cca ,- Kč 2007: Propagace nového loga (motta) + zdůraznit růst společnosti, rozšiřování výukových prostor Prostředky na udržovací reklamu, dodatečné náklady na propagaci nových služeb v tisku (odborné časopisy), na internetových portálech (Google AdWords, Centrum.cz) Náklady na certifikaci, licence (ISO 9001:2000, Cambridge ESOL Examinations, Goethe Institut)

19 Akční programy Aktivita Cíl aktivity Zodpovědná osoba ZačátekKonec Plánovaný rozpočet Návrh nového loga Změna vnímání značky Marketingové oddělení ,- Nové služby Rozšíření portfolia Překladatelská agentura ,- Reklama v tisku Zaujmout zákazníky Marketingové oddělení ,- Internetová reklama Zaujmout zákazníky Marketingové oddělení ,- Propagační materiály Zaujmout zákazníky Marketingové oddělení ,- Certifikace Záruka kvality JŠ, PA ,- Celkem ,-

20 Rozpočet PoložkaCena v Kč Návrh nového loga10 000,- Nové služby75 000,- Reklama v tisku ,- Internetová reklama ,- Propagační materiály20 000,- Certifikace20 000,- Udržovací reklama ,- Celkem ,-

21 Systém měření a kontroly Vyhodnocování výsledků průběžně během kampaně za měsíce červenec – prosinec 2007 (1x za měsíc) Vypracování závěrečné práce o průběhu kampaně v lednu 2008 Kritéria hodnocení: ocelkový obrat, oobrat divize Překladatelská agentura, otržby za nové služby, ovztah podílu obratů jazykové výuky a překladů, oreference klientů.

22 Dotazy Děkujeme za pozornost!