Vojtěch Čuba. Co obecně jsou? jsou to kmenem tvořící mezistupně mezi kapraďorosty a krytosemennými rostlinami u nás se s nimi setkáváme hlavně v podobě.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SEMENNÉ ROSTLINY Lucie Vebrová IV.B 2010.
Advertisements

Rozmnožování rostlin Opylení, oplození
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.12 Anotace: Prezentace seznamuje s popisem nahosemenných rostlin, zástupci evropských jehličnanů. Vzdělávací oblast: Semenné rostliny.
Gnetophyta.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Bukovité a Břízovité.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nahosemenné rostliny Mgr. Jana Kalová
BiO Kategorie C,D 2014/15.
KVĚT Vznik přeměnou části stonku a listů K pohlavnímu rozmnožování
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
NázevVyšší rostliny – rostliny nahosemenné Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika AnotaceVýklad s fotografiemi, lze použít i jako.
Stavba rostlinného těla
Listy, květy a plody rostlin
Rostlinné orgány - květ
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Rozmnožují se pohlavně - semeny, ta jsou holá bez oplodí, oplození není závislé na vodě jako u výtrusných rostlin,rostliny mají pouze.
NAHOSEMENNÉ rostliny.
Oddělení: Semenné rostliny
TŘÍDA: Kapraďosemenné
ZŠ Benešov,Jiráskova 888 Nahosemenné rostliny Mgr. Jana Brázdová.
Co jsou nahosemenné rostliny?
SEMENNÉ ROSTLINY.
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Přírodopis VI..
M1: LESNICKÁ BOTANIKA NAHOSEMENNÉ DŘEVINY
Reprodukční orgány u semenných rostlin listového původu
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
ROZMNOŽOVÁNÍ ROSTLIN Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
SEMENNÉ ROSTLINY NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Část vyšší rostliny Lyginodendrophyta - Gnetophyta
Název rostliny: Papája obecná
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
 Z vajíček vznikají semena  Semena jsou nahá, nejsou v plodech  Neplodí (nevytvářejí plody)
Připravil JAN KOMÍNEK© 2016
Člověk a jeho svět 4. ročník
Části stromů Strom v ročních obdobích Význam zeleně pro člověka
Nahosemenné rostliny rostliny semenné
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Mgr. Barbora Pustovojtová Mgr. Josef Henzl Třída: Jehličnany.
Semenné rostliny 1.Rostliny dělíme na výtrusné a semenné. Jaký je mezi nimi rozdíl? Píšu!!!!!!!!
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._21.KVĚT TÉMA: KVĚT ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Autor: Mgr. Iveta Votápková Nahosemenné rostliny Pětilístek: plody
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_23_Přírodopis 7.ročník_Květ Téma: Květ CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: leden 2012.
Nahosemenné Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základním systémem ostnokožců.
BOTANIKA Procvičování pojmů
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY rozmnožují se semeny, která nejsou ukryta v plodu
Vyšší rostliny (Cormobionta)
Vyšší rostliny.
Čeleď Arekovité Štěpánková Tereza Votrubová Karolína Maršál Jakub.
List a květ.
zpracovaný v rámci projektu
DŘEVINY Zdroj: cs.wikipedia.org
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
Nahosemenné rostliny I
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Anotace Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
VY_32_INOVACE_11_Květy Šablona Identifikátor školy:
VY_32_INOVACE_04-47 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN (výklad)
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Semenné rostliny. Rodozměna – gametofyt versus sporofyt.
Generativní rostlinné orgány
Krytosemenné rostliny
JEHLIČNANY NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
SEMENNÉ ROSTLINY PŘÍRODOPIS 7.
Transkript prezentace:

Vojtěch Čuba

Co obecně jsou? jsou to kmenem tvořící mezistupně mezi kapraďorosty a krytosemennými rostlinami u nás se s nimi setkáváme hlavně v podobě dřevin za účelem rozmnožování se u těchto rostlin se poprvé vytvořil speciální orgán, semeno, které vzniká při dopadu pilového zrna na bliznu

Jehličnany jehličnaté rostliny jsou většinou jednodomé, jedna rostlina má samčí i samičí rozmnožovací orgány, nejčastěji ve tvaru šištic.jednodomésamčísamičírozmnožovací orgányšištic jejich semena jsou uložena buď volně v šiškách nebo jsou obalena dužnatým obalem připomínající pecku

Jinany Tato skupina vznikla koncem prvohor a postupně se rozšířila,ve třetihorách většina vymřela, je zastoupen pouze jediný druh. Často uváděno samostatně jako Ginkgophyta.

Cykasy Cykasy je třída nejméně 303 [1] druhů dvoudomých stromů dorůstajících výšky až 20 m, s velikými zpeřenými listy nahlou čenými na vrcholu kmene a středovými šiškami. Vzhledem připomínají palmy. Jsou považovány za živoucí fosílie. [1]listykmenešiškamipalmyživoucí fosílie

Liánovce Liánovcovité jsou převážně liány nebo malé stromky s velkými plochými listy. Samičí květy jsou uspořádány nad sebou do "klasů"a samčí jsou "jehnědy", semena s dužnatým obalem jsou poživatelná.liánystromkylistyklasůjehnědydužnatýmpoživatelná

DĚKUJI ZA POZORNOST