Housle.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hudební tělesa VY_32_INOVACE_03_Hudební tělesa.
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_ Hudební nástroje TÉMA: smyčcové.
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Hudební nástroje Vypracovala: Nikola Doleželová
HV-1 Hudební výchova DUM č. 4 Prima – kvarta osmiletého studia
KOMORNÍ SMYČCOVÝ ORCHESTR
SVĚT HUDEBNÍCH NÁSTROJŮ
PORCELÁN A KERAMIKA.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Hudební nástroje ve vážné hudbě
Kytara Tomáš Kahl.
Cimbál Václav Konvalinka.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Fagot Eva Michalisková.
Rozdělení hudebních nástrojů
HV-1 Hudební výchova DUM č. 5 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu.
Bukovinová Barbora, sekunda
Strunné nástroje Veronika Bukvicová.
STAVBA DŘEVA, VLASTNOSTI, VADY
Modul M5 Historické technologie výroby hudebních nástrojů Projekt OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost CZ.1.07/1.1.08/ Rozvoj klíčových.
Práce s textovými konektory
Eneolit - úvod Název školy
Stříbro.
Vrtání a opravy suků – vrtáky
postup výroby dřevěných schodů
Cimbál Vojtěch Vyorálek.
Klarinet Kozubíková Rosalie.
Eva Ventrubová Sekunda
BASKYTARA Elias Decastelo.
Housle Martin Otýpka sekunda.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
PČ_040_Knoflíkový obrázek
Ane ž ka Šebková Stříbro Ag (lat. Argentum) Stříbro  Je ušlechtilý kov bílé barvy, používaný člověkem již od starověku.kov starověku  Samotné stříbro.
V první části bych vás chtěl provést kytarovým světem. Uvidíte mnoho zajímavých kytar na různé styly hudby Druhů kytar je mnoho a jejich jmenování by.
Hudební výchova-5.ročník ZŠ „Otázky ke kritickému myšlení“
Bicí Žesťové Dřevěné dechové Dřevěné smyčcové Test Dřevěné drnkací
HUDEBNÍ NÁSTROJE NÁSTROJOVÉ SKUPINY
Vzdělávací oblast-obor-tém. okruh Umění a kultura, člověk a zdraví Hudební výchova - hudební nástroje Název materiálu Poznej hudební nástroj – zobcová.
„DRAWING“ EXPERIMENTÁLNÍ METODA TVORBY OJEDNOCENÝCH NANOVLÁKEN Ing
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Strunné nástroje Mgr. Jakub Tomala.
LÁTKY A TĚLESA.
HUDEBNÍ NÁSTROJE Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_863_2TR_HV Autor:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_527_Muzikanti, co děláte ? AUTOR: Mgr. Jarmila Šochová ROČNÍK,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_83_HOUSLE TEMA: HUDEBNÍ NÁSTROJE.
Smyčcové nástroje VUS Ondráš
Chordofony Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy uměleckých.
 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/17  Název materiálu: Strunné nástroje  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/15  Název materiálu: Strunné nástroje  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_27_01_HV6_Skála AUTOR : Mgr. Aleš Skála TÉMA : Když se sejdou housle s basou Základní škola.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr.Petra Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_9_28_Hudební nástroje - smyčcové Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_8 4 _ KONTRABAS TEMA: HUDEBNÍ NÁSTROJE.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Bedřiška Koželuhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6A_04 TÉMA: HUDEBNÍ.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Klimek Vojtěch Hluchák 5.B
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Zvuk a hudba.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Rozdělení hudebních nástrojů
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
Cimbál Denisa Zpěváková Sekunda
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_ Hudební nástroje TÉMA: smyčcové.
AUTOR: Mgr. Jitka Němcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_HV_15
AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_98_KVÍZ
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Transkript prezentace:

Housle

made in China

Housle jsou strunný smyčcový nástroj se čtyřmi strunami laděnými v čistých kvintách: g, d¹, a¹, e². Mají hlubokou tradici v evropské klasické hudbě, většina skladatelů jim věnovala důležitou část svého díla.

Struník s dolaďovačem

Ze všech stran

Smyčec Hlavní součástí smyčce jsou žíně napnuté mezi špičkou smyčce a tzv. žabkou. Žíně lze povolovat a napínat pomocí šroubu u žabky a čas od času se musí namazat kalafunou pro lepší tření se strunou. Výběr kalafuny a její množství nanesené na smyčec se řídí podle použitých strun a podle stylu hry, měkčí kalafuny jsou zpravidla tmavší, světlejší kalafuny bývají tvrdší. U nejlevnějších typů smyčců se koňské žíně nahrazují syntetickými vlákny, které však mají horší užitné vlastnosti. Dřevěná hůlka smyčce bývá obyčejně vyrobená z brazilového dřeva, kvalitnější dřevo na smyčce je fernambukové. Dražší smyčce bývají zpravidla vyrobeny technologií štípání dřeva přesně po letech, což zaručuje, že se nikdy nezačnou prohýbat směrem do strany. Na mistrovské smyčce se při výrobě a ozdobném vykládání žabky používají ušlechtilé a vzácné materiály, jako jsou perleť, stříbro, zlato, slonovina, želvovina atd.

A to je konec! 