Počítačová 3D grafika Daniel Beznoskov. Úvod Počítačová 3D grafika je označení práci s trojrozměrnými objekty. Převod 3D objektů do 2D zobrazení se nazývá.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA v zábavním průmyslu
Advertisements

Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Úvod do Teorie her. Vztah mezi reálným světem a teorií her není úplně ideální. Není úplně jasné, jak přesně postavit herněteoretický model a jak potom.
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA HELENA MYNAŘÍKOVÁ.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vývoj počítačové grafiky
Softwarový systém DYNAST
Ú VOD DO MULTIMÉDIÍ Vypracovaly: Tereza Peřinová, Iva Hovorková.
Počítačová grafika - úvod
Vektorová a bitmapová grafika
Počítačová 3D grafika Daniel Beznoskov, 1IT A.
3D GRAFIKA ÚVOD DO 3D & Základy zobrazování
Vývoj počítačové grafiky
Počítačová grafika, prezentace
Když tři rozměry nestačí...
Počítačová 3D grafika Daniel Beznoskov, 1IT A.
Počítačová grafika 18. Marcel Svrčina.
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen v projektu Pořadové.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Počítačová grafika.
počítačová grafika I –bez teorie to nejde
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_057 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_060 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Zobrazení v jednotkové kružnici Vlastnosti goniometrických funkcí
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dagmar Vítková. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_128_IT5 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Počítačová grafika Výpočetní technika.
Počítačová grafika a prezentace
Databázové modelování
Diplomová práce Valašské muzeum v přírodě - virtuálně vedoucí: doc. Ing. Petr Rapant CSc. kontakt: konzultant VMP : Jaroslav Polášek.
1 Prezentace - Úvod Ing, Jiří Hejhal. 2 Moudrost Nestačí jenom být dobrý. Musí se to dát vědět.
Utility pro zpracování grafiky JPEG Resampler Aplikace pro resamplování JPEG souborů Různá nastavení (rozlišení, rozměry, velikost souboru atd.)
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
POČÍTAČOVÉ HRY CVIČENÍ 9. Shadery Z „Shading“ = „stínování“ Logika vykreslování Vertex data >> obraz Implementováno na GPU PHA cvičení 9 2.
14. června 2004Michal Ševčenko Architektura softwarového systému DYNAST Michal Ševčenko VIC ČVUT.
3D modelář – základy práce se scénou a zobrazením VY_32_INOVACE_Design1r0114Mgr. Jiří Mlnařík.
Renderování vlasů. Kajiya – Kay model Rok 1989, článěk [1] Renderování srsti a krátkých vlasů 3D texely s parametry Texel je bod textury. V [1] se pojmem.
Základní pojmy a principy
Počítačová grafika, prezentace
Počítačová podpora konstruování
Autor: Vedoucí práce: Lenka Žaludová Mgr. Miloš Prokýšek.
Aplikace vývojových technik Augmented Reality hra Bronislav Ryba, Štěpán Mračko.
ZÁKLADY GEOINFORMATIKY
Rastrová grafika (bitmapová) Obrázek poskládaný z pixelů Televize, monitory, fotoaparáty Kvalitu ovlivňuje barevná hloubka a rozlišení Barevná hloubka.
Grafika Vytvořil Filip Grela.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Metody vytváření biomechanického modelů
Počítačová podpora konstruování
Geografické informační systémy pojetí, definice, součásti
3D MODELOVÁNÍ - teorie „HIGH TECHNOLOGY – další vzdělávání v 3D technologii“, registrační číslo projektu CZ.1.07/3.2.10/ Ing. Jiří Bukvald.
Vektorová grafika (11). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: David Holubec NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_INF Vzdělávací oblast: informatika Ročník: 9. Číslo projektu:
České vysoké učení technické v Praze Fakulta dopravní Ústav dopravní telematiky Geografické informační systémy Doc. Ing. Pavel Hrubeš, Ph.D.
Vývoj počítačové grafiky
Datové formáty grafiky
3D REKONSTRUKCE ZANIKLÉ KRAJINY: PŘÍKLAD SÍDLA SKOKY
Virtuální model tokamaku golem s reálným fyzikálním jádrem
Jméno autora Ing. Ladislav Novák Datum vytvoření duben 2013 Ročník 6.
Vytvoření 3D modelu hračky – Game Boy v programu Cinema 4D
Vytvoření 3D modelu hračky – Game Boy v programu Cinema 4D
Geografické informační systémy
Informatika – Grafika.
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Počítačová grafika.
Počítačová grafika.
Transkript prezentace:

Počítačová 3D grafika Daniel Beznoskov

Úvod Počítačová 3D grafika je označení práci s trojrozměrnými objekty. Převod 3D objektů do 2D zobrazení se nazývá renderování. Nejznámějším využitím je tvorba filmů nebo počítačových her.

Historie Termín "počítačová grafika" poprvé použil William Fetter. Prvním zobrazením byla animace s názvem Budoucí svět. Výzkum probíhal na mnoha místech převážně v USA. Nejvýznamnější roli v tomto oboru sehrála Univerzita v Utahu.

Modelování Modelování je proces tvarování a vytváření 3D modelu, reprezentován několika způsoby. Modely mohou být vytvořeny: 1.Na počítači člověkem pomocí modelovacího nástroje. 2.Podle dat získaných měřicím přístrojem z reálného světa. 3.Na základě počítačové simulace. Konvice z Utahu, nejslavnější 3D model

Texturování Textura je obrázek, kterým je „obaleno“ těleso. Pomocí textur je možné dosáhnout velmi dobrých výsledků. Každý bod na povrchu tělesa má kromě souřadnic X, Y, Z ještě 2 souřadnice U a V. Proces umísťování textury na povrch tělesa se nazývá „UV mapování“.

Renderování Renderování převádí model na obrázek, pomoci simulací light transport, nebo non-photorealistic renderováním. Dvě základní operace v renderování jsou: 1. Transport (doprava) 2. Scattering (rozptyl) Tyto kroky vykonává počítačový 3D grafický software, nebo 3D grafické rozhraní (3D Graphics API). 3D projekce nám dovoluje trojrozměrný obrázek vidět dvourozměrně.

Příklady

POČÍTAČOVÁ 3D GRAFIKA DĚKUJI ZA POZORNOST