Počítačová 3D grafika Daniel Beznoskov
Úvod Počítačová 3D grafika je označení práci s trojrozměrnými objekty. Převod 3D objektů do 2D zobrazení se nazývá renderování. Nejznámějším využitím je tvorba filmů nebo počítačových her.
Historie Termín "počítačová grafika" poprvé použil William Fetter. Prvním zobrazením byla animace s názvem Budoucí svět. Výzkum probíhal na mnoha místech převážně v USA. Nejvýznamnější roli v tomto oboru sehrála Univerzita v Utahu.
Modelování Modelování je proces tvarování a vytváření 3D modelu, reprezentován několika způsoby. Modely mohou být vytvořeny: 1.Na počítači člověkem pomocí modelovacího nástroje. 2.Podle dat získaných měřicím přístrojem z reálného světa. 3.Na základě počítačové simulace. Konvice z Utahu, nejslavnější 3D model
Texturování Textura je obrázek, kterým je „obaleno“ těleso. Pomocí textur je možné dosáhnout velmi dobrých výsledků. Každý bod na povrchu tělesa má kromě souřadnic X, Y, Z ještě 2 souřadnice U a V. Proces umísťování textury na povrch tělesa se nazývá „UV mapování“.
Renderování Renderování převádí model na obrázek, pomoci simulací light transport, nebo non-photorealistic renderováním. Dvě základní operace v renderování jsou: 1. Transport (doprava) 2. Scattering (rozptyl) Tyto kroky vykonává počítačový 3D grafický software, nebo 3D grafické rozhraní (3D Graphics API). 3D projekce nám dovoluje trojrozměrný obrázek vidět dvourozměrně.
Příklady
POČÍTAČOVÁ 3D GRAFIKA DĚKUJI ZA POZORNOST