Objektové programování. objekty Svět okolo nás je složený z objektů Svět okolo nás je složený z objektů Tyto objekty mají své typické vlastnosti Tyto.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Prezentační manažer Kapitola 8.0 (Rozšířené efekty)
Advertisements

Rychlejší ovládání počítače
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martin Dlouhý. Vytvořeno dne Nový začátek (New start) CZ.1.07/1.4.00/
SCHRÁNKA, PRAVOPIS, VKLÁDÁNÍ OBRÁZKŮ
Pomůcka pro tvorbu prezentací závěrečné a diplomové práce
Identifikátor materiálu: EU
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Vzhled prezentace - šablony
Databáze Sestavy.
Export dat, vytvoření tabulek a grafů na
Záložky, křížové odkazy, hypertextové odkazy
Veronika Lexová. - Obrázek slouží k pestřejšímu vzhledu dokumentu. Dále aby zobrazoval nějaký děj nějaké věci (např: na internetových stránkách fotky.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Ilona Sadílková Materiál: VY_32_INOVACE_ICT34.12 Téma: Zkratky pro Windows.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
VY_32_INOVACE_In 6.,7.17 PowerPoint – snímky
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
VYPRACOVALA: MGR. HANA TOFLOVÁ DNE: ICT2/1/3/13 WORD - tabulky.
14. Textový editor ( VKLÁDÁNÍ dalších objektů do textu…)
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Třídění a řazení dat Studijní obor: Sociální činnost Ročník: 2.
Excel – editace ( formát ) buněk
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
VY_32_INOVACE_53_MS_Word_ II. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Hromadná korespondence, makro
VY_32_INOVACE_55_MS_Word_IV. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Označení vzdělávacího materiálu (kód): VY_32_INOVACE_TE_3 Název školy: Základní škola Velké Opatovice, okres Blansko Název programu: Operační program Vzdělávání.
TEXTOVÝ EDITOR.
TEXTOVÝ EDITOR (vkládání dalších objektů do textu a jejich vlastnosti, textové tabulky, šablony,) Lol.
Access Formuláře, cvičení
Úprava grafických objektů –obrázků ve Wordu 2010.
Vkládání kreslených útvarů
Jak vybarvit objekt v MICROSOFT POWERPOINT? 1Autor: Honza Mareš.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola Chrastava, náměstí 1. máje 228, okres Liberec.
Tlačítka akcí. Do prezentací můžeme vkládat tzv. tlačítka akcí.
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Jak vložit tabulku Excel do Wordu
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Tvorba prezentace Rozložení snímků Vkládání obrázků do snímků
ProgeCAD Modifikace prvků.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Podmíněné příkazy jednoduché bVbVbVbVytvořené jednoduché tabulky bJbJbJbJednoduché opravy údajů bPbPbPbPodmíněné zadávání údajů.
TISKOVÉ SESTAVY Michaela Žítková, 4. Y. Úkol: Vytvoření seznamu studentů pro hromadný výlet Úvod Program WinBase Postup při vytváření Závěr.
Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika Ročník:7. Datum vytvoření:Duben.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Microsoft PowerPoint Tabulky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Zahradník.
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/7.
Mgr. Karel FischerÚprava prezentace1 Změna použité šablony Ke změně šablony mohu použít jednu ze tří možností: a)Formát \ návrh snímku b)V panelu nástrojů.
Zoner Callisto V této prezentaci najdete různé návody a rady jak pracovat s programem Zoner Calisto.
Nastavení prezentace.
Hromadná korespondence 2 Word Předmět: Informační a komunikační technologie Autor: Milan Franek.
T EXTOVÝ EDITOR ( VKLÁDÁNÍ DALŠÍCH OBJEKTŮ DO TEXTU A JEJICH VLASTNOSTI, TEXTOVÉ TABULKY, ŠABLONY, JEJICH VYUŽITÍ A TVORBA )
Název:VY_32_INOVACE_ICT_7B_10B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:7. Tematický okruh,
 Program pro tvorbu tabulek.  Síť buněk, do kterých můžeme vkládat libovolné údaje  Podstatou jsou vzorce, pomocí kterých provádíme v buňce operace.
Význam relací Typy relací Vytvoření relace Nastavení relace Podtypy relace Referenční integrita.
Tabulkový procesor Práce s listy, adresace buňky, definice řady Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Růžena Hynková. Dostupné z.
Grafická úprava sestavy Access (15). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
MNOŽINY RNDr. Jiří Kocourek. Množina: skupina (souhrn, soubor) nějakých objektů.
VY_32_ INOVACE_IKR5 - 4– POWERPOINT – PRÁCE S TEXTEM Název školy:
Co se všechno naučíme??? MS Word - číslování
Správa dat, operace s adresáři, vytvoření složky
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Zoner Callisto křivky, nástroje alternativního panelu
Vzorce, vkládání vzorce, kopírování vzorce
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
KOPÍROVÁNÍ obrázku a textu z webu DO WORDU VY_32_INOVACE_15
MNOŽINY RNDr. Jiří Kocourek.
Tvorba webových stránek na google – Sites (6.)
ProgeCAD Modifikace prvků.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Transkript prezentace:

Objektové programování

objekty Svět okolo nás je složený z objektů Svět okolo nás je složený z objektů Tyto objekty mají své typické vlastnosti Tyto objekty mají své typické vlastnosti Podobné objekty zařadíme do skupin, které nazveme TŘÍDY Podobné objekty zařadíme do skupin, které nazveme TŘÍDY

Třídy Objekty ve třídě mají společné Objekty ve třídě mají společné –Vlastnosti –Schopnosti (příkazy, na které dokážou reagovat) Objekty patřící k nějaké třídě, nazýváme též INSTANCE dané třídy Objekty patřící k nějaké třídě, nazýváme též INSTANCE dané třídy

Příklady Třída PLAZI Třída PLAZI –patří sem plaziví živočichové –konkrétní plaz je OBJEKT (INSTANCE) dané třídy –každý plaz má své specifické VLASTNOSTI, kterými se může ale nemusí lišit od jiných (barvou, velikostí,..) –třída PLAZI definuje určité PŘÍKAZY, které dokáže vykonat každý objekt (přijmi potravu, naklaď vejce,…)

V programu Baltie4 V programu Baltie4 Třída BALTÍCI - barva Baltíka (oblečení) - očí, - poloha, - nasměrování atď....v seznamu označené listem VLASTNOSTI OBJEKTŮ Vlastnosti objektov OBJEKTY (INSTANCE) třídy PŘÍKAZY OBJEKTŮM -popojdi -vyčaruj -couvni řekni …v seznamu označené fialovým čtyřúhelníkem

Možnosti příkazů Vložit příkaz z nabídky Vložit příkaz z nabídky Vložit do programu příkaz Vložit do programu příkaz –Z vyrolované nabídky vybrat zvolený příkaz Doplnit závorky:

Příkazy vícenásobné Možnosti zadávání vícenásobných příkazů Možnosti zadávání vícenásobných příkazů

Jestliže chceme totéž s využitím ikony Klikneme na příkaz pravým tlačítkem myši a vybereme volbu „převést na rozšířený příkaz“ Zkuste převést na rozšířený příkaz „otočení“ Baltíka a vkládejte postupně čísla 1,2,3,4

Vlastnosti Baltíka 1.zapísaným aspoň čiastočne textovým zápisom: alebo takto s využitím ikony - Vložíme prvek „Baltík č…“ Z nabídky vlastností vybereme např – barvu čepice Použijeme nový příkaz „=„ Dále vložíme příkaz „barva objektu“ A vybereme zvolenou barvu. Lze např. využít i této možnosti: barvě pokožky červeného Baltíka přiřadíme barvu, kterou má právě nastavenou fialový Baltík Jako barvu oblečení POZOR – MUSÍME SMAZAT TEČKU ZA VLASTNOSTÍ

ÚKOL VYTVOŘ program, kde bude chodit více různobarevných Baltíků VYTVOŘ program, kde bude chodit více různobarevných Baltíků Každému změň barvu nějaké části: Každému změň barvu nějaké části: Color barva ColorOfCapbarva čepice ColorOfCapStar barva hvězdy na čepici ColorOfCoat barva kabátu ColorOfEyeball barva oční bulvy ColorOfEyebrow barva obočí ColorOfIris barva oční duhovky ColorOfSkin barva pokožky