Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO_1195 Ročník: 3. Vzdělávací obor:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence
Advertisements

Produkční funkce v zemědělství, produkční teorie
Jak v praxi využít analýzu bodu zvratu?
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence.
Metoda standardních nákladů a výnosů a analýza odchylek
Číslo-název šablony klíčové aktivity
ROZHODOVACÍ ÚLOHY.
EduCom Projekt Educom Tento projekt je financován evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Tento materiál vznikl jako součást.
Základní veličiny efektivnosti podnikání
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _737 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Využití členění nákladů na variabilní a fixní pro řízení
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Ekonomická stránka činnosti podniku Vypracoval : Ing. Marcela Zlatníková Projekt Anglicky v odborných.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _740 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Mikroekonomie I Chování firmy v modelu dokonalé konkurence
Náklady.
Kalkulace nákladů.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odvození nabídkové křivky
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _617 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_254.
Základy ekonomie Seminář Spotřebitel nakupuje statky X a Y, přičemž MUX = MUY. Platí, že PX < PY. Plyne z toho, že racionální spotřebitel zvýší.
NÁSTROJE OPERATIVNÍHO CONTROLLINGU, TRUMFY VE VAŠICH RUKÁCH!
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_81.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_UCE127 Jméno autora:Ing. Alena Urešová Třída/ročník:3. a 4. r. Datum vytvoření: Výukový materiál zpracován.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_252.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
126FIP Bod zvratu 3. týden.
Mikroekonomie I Náklady, příjmy, zisk
Technologie a náklady Čtvrtý seminář.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Náklady, výnosy, hospodářský výsledek
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE_578 Ročník: 1. Vzdělávací obor: L/51 Podnikání Téma: Odpisy-souvislé příklady.
Označení materiálu:VY_32_INOVACE_EKO_1182 Ročník:3. Vzdělávací obor:Ekonomika Tematický okruh:Kalkulace Téma:Kalkulace dělením pomocí poměrových čísel.
VÝPOČTY TÝKAJÍCÍ SE PRÁVNÍCH FOREM PODNIKÁNÍ. Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO_1180 Ročník:1. Vzdělávací obor:Ekonomika podniku Tematický okruh:Právní.
Označení materiálu:VY_32_INOVACE_EKO_1183 Ročník:3. Vzdělávací obor:Ekonomika Tematický okruh:Kalkulace Téma:Kalkulace přirážková Jméno autora:Ing. Miroslava.
Nauka o podniku Bod zvratu.
DUM VY_32_INOVACE_EKO_ 1181 – řešení
KRITÉRIA ČLENĚNÍ PODNIKU
OSTATNÍ FORMY PODNIKÁNÍ
OBCHODNÍ SPOLEČNOSTI opakování
VEŘEJNÁ OBCHODNÍ SPOLEČNOST. Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO_1167 Ročník:1. Vzdělávací obor:Ekonomika podniku Tematický okruh:Právní formy podnikání.
Označení materiálu:VY_32_INOVACE_EKO_1194 Ročník:3. Vzdělávací obor:Ekonomika Tematický okruh:Náklady Téma:Náklady a změny objemu výroby Jméno autora:Ing.
Označení materiálu:VY_32_INOVACE_EKO_1181 Ročník:3. Vzdělávací obor:Ekonomika Tematický okruh:Kalkulace Téma:Kalkulační metody. Prosté dělení Jméno autora:Ing.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE_613 Ročník: 4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Výsledkové účty Jméno autora:
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO_1186 Ročník: 3. Vzdělávací obor:
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_POD_73 ROČNÍK: 3. VZDĚLÁVACÍ OBOR:PODNIKÁNÍ V HOTELNICTVÍ.
Označení materiálu:VY_32_INOVACE_EKO_1191 Ročník:3.3. Vzdělávací obor:Ekonomika Tematický okruh:Kalkulace Téma:Nákupní kalkulace Jméno autora:Ing. Miroslava.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_POD_75 ROČNÍK: 3. VZDĚLÁVACÍ OBOR:PODNIKÁNÍ V HOTELNICTVÍ.
Označení materiálu:VY_32_INOVACE_EKO_1190 Ročník:3. Vzdělávací obor:Ekonomika Tematický okruh:Kalkulace Téma:Podnikatelské kalkulace. Prodejní kalkulace.
INFORMAČNÍ ZDROJE FINANČNÍ ANALÝZY
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO_1197 Ročník: 3. Vzdělávací obor:
Označení materiálu:VY_32_INOVACE_EKO_1189 Ročník:3. Vzdělávací obor:Ekonomika Tematický okruh:Kalkulace Téma:Postupná a průběžná kalkulace - shrnutí Jméno.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO_1200 Ročník: 3. Vzdělávací obor:
Hospodářský výsledek firmy Stanovení zisku Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Karel Zíka. Dostupné z Metodického portálu.
Označení materiálu:VY_32_INOVACE_EKO_1188 Ročník:3. Vzdělávací obor:Ekonomika Tematický okruh:Kalkulace Téma:Kalkulace průběžná Jméno autora:Ing. Miroslava.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Téma 10: Podnikový zisk a dividendová politika 1. Tvorba zisku (výsledku hospodaření) 2. Bod zvratu a provozní páka 3. Zdanění zisku a rozdělení výsledku.
Základy firemních financí
Finanční management Téma č.4 Dnešek Finanční páka Provozní páka.
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: ICT ve výuce
Šablona III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_HOP_139
Název projektu: ICT ve výuce
Náklady CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Školní vědecký projekt
Transkript prezentace:

Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO_1195 Ročník: 3. Vzdělávací obor: Ekonomika Tematický okruh: Náklady Téma: Nákladové funkce, bod zvratu Jméno autora: Ing. Miroslava Novotná Vytvořeno dne: Únor 2013 Metodický popis, (anotace) Opakování nákladových funkcí a bodu zvratu – grafy, vzorce, příklady nákladů. Společná práce nebo zkoušení žáků. Po opakování individuální práce žáků s pracovním listem.

Nákladové funkce, bod zvratu Zopakujte si nákladové funkce, vysvětlete průběh křivek u celkových i jednotkových nákladů. Uveďte příklady nákladů fixních a proměnných. Zakreslete bod zvratu (bod kritické rentability) a proveďte popis tohoto nákresu.

Nákladové funkce, bod zvratu Zopakujte si nákladové funkce, vysvětlete průběh křivek, uveďte příklady nákladů. Typ nákladu Celkové náklady Jednotkové náklady Fixní náklady N Q Fixní náklady měnící se skokem

Nákladové funkce, bod zvratu Typ nákladu Celkové náklady Jednotkové náklady Variabilní náklady: a) proporcionální N Q b) progresivní c) degresivní

Nákladové funkce, bod zvratu Vyřešte tyto otázky v pracovním listu. 1. Jaký je vztah celkových nákladů a tržeb v bodu kritické rentability? 2. Vyjádřete tento vztah matematicky a stanovte bod zvratu. Předpoklad: veškerá produkce bude prodána. 3. Jak stanovíte výši objemu výroby, při kterém podnik dosáhne očekávané výše zisku? 4. Zakreslete bod zvratu. Popište.

Pracovní list – nákladové funkce, bod zvratu VY_32_INOVACE_EKO_1195 Třída: Jméno: Pracovní list – nákladové funkce, bod zvratu 1. ………………………………………………………………………………… 2. ……………………………………………………………………………….. ……………………………………………………....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... 3. .……………………………………………………………………………… 4. Nákres bodu zvratu: