8. Marketing.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO MARKETINGU.
Advertisements

Tvorba cen v maloobchodě
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
MANAGEMENT A MARKETING ZS 10/11
Distribuční politika Petra Krajníková.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Marketingový mix 4 P.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
MARKETING Brigita Stloukalová. Nastudujte si sami: Šimková, E. Základy managementu a marketingu pro neziskové organizace. Kap. 8. Marketing v neziskové.
MARKETINGOVÝ MIX.
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
Marketingový mix Obsahuje čtyři taktické marketingové nástroje: produkt (Product), cenu (Price), distribuci (Distribution) a propagaci (Promotion).
Marketingový mix Petra Krajníková.
Koncepce marketingového řízení
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
úvod pojetí a obsah marketingu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Podnikatelské koncepce
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
122 - Katedra ekonomiky a řízení ve stavebnictví Teorie řízení.
Podnikatelský plán struktura plánu.
Jakub Špork 20. prosince O co dnes půjde?  Zbytky včerejší večeře (4P)  Marketing.
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MARKETINGOVÝ MIX.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Vítejte na MARKETINGU.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_POD_77 ROČNÍK: 3. VZDĚLÁVACÍ OBOR:PODNIKÁNÍ V HOTELNICTVÍ.
Základy marketingu Podniková ekonomika Marketing je… „…manažerská funkce zodpovědná za identifikaci, předvídání a uspokojování požadavků zákazníka.
Vítejte na Marketingu.
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Základy marketingu Podniková ekonomika
Marketingový mix v propagaci Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Marketing a marketingový.
7 Marketingový mix Výrobek Cena Distribuce Propagace.
Název školy: SŠEP Studénka. o. p. s. Autor: Ing. Libor Jedlička Název: VY_32_INOVACE_01_1.1_1.1.1 Téma: Podstata marketingu a internetu Datum ověření:
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Tvorba marketingového mixu
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Vítejte na Marketingu.
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Marketingová komunikace
Vítejte na MARKETINGU.
Marketing farmářských produktů
Cenové strategie.
Jakub Stránský Marketing.
Transkript prezentace:

8. Marketing

SPOTŘEBA JE HLAVNÍM DŮVODEM PROČ VYRÁBĚT Adam Smith, 1776

Co je to marketing Marketing zahrnuje všechny činnosti počínaje zjištěním, jaký výrobek nebo služba na trhu schází až po jejich prodej zákazníkům. Marketing je společenský a řídící proces, kterým jednotlivci a skupiny získávají to, co potřebují a požadují prostřednictvím tvorby, nabídky a směny výrobků a hodnot s ostatními. (Philip Kotler) Jednorázový prodej Udržení zákazníka

Analýza trhu nazývá se též segmentací Trh lze rozdělit na: 1. spotřebitelský a dále členit dle kritérií: - geografických - demografických - psychografických - chování 2. organizací a dále členit dle hledisek: - velikosti firmy - kritérií provozu - kritérií nákupu

Marketingový mix – „4P“ PRODUCT PRICE PLACE - nové výrobky, vyřazení výrobků, změny v balení, designu, aj. PRICE - cenová úroveň, slevy, bonusy, ceny konkurence, aj. PLACE - způsob prodeje, kde, jakou cestou dostat zboží k zákazníkovi PROMOTION (podpora prodeje) - reklama, podpora prodeje, public relations

Produkt sortiment výrobků image ochranná známka design obal záruky navazující služby

Price cenová politika, rozhodování o cenách, slevách, bonusech a dalšími výhodami cílem může být zajištění věrnosti zákazníka analýza trhu – poptávky, konkurence, cena není určována podle nákladů, ale snahou je snížit náklady, aby bylo možné prodávat za konkurenceschopné ceny V dopravě a telekomunikacích: - železniční doprava – kilometrická banka, zpáteční jízdenky, skupinové jízdenky, jízdenky SONE - integrované dopravní systémy - letecká doprava – nízkonákladové letecké společnosti - mobilní operátoři

Place – distribuce výrobku nacházení místa, kde bude zboží prodáno a cesty (způsobu), jak se na toto místo dostane musí vycházet z analýzy chování zákazníků To může být provedeno: - přímým prodejem uživateli (jednotlivci nebo podniku - prodejem přes velkoobchod - prodejem přes prodejce Moderním prostředkem pro prodej je internet.

Promotion, podpora prodeje Zahrnuje: reklamu sponzorství přímou komunikaci osobní prodej product placement - cílené umístění značkového výrobku za úplatu zájemci o propagaci podporu prodeje vztahy s veřejností image firmy – logo úroveň interní komunikace (podnikovou kulturu)

Program „4C“ Každému z uvedených 4P je možno přiřadit hledisko kupujícího, označené jako „4C“. Produktu – hodnotu z hlediska zákazníka (Customer Value) Ceně – náklady pro zákazníka (Cost to the Customer) Místu – pohodlí pro zákazníka (Convemence) Propagaci – komunikaci (Communication)

Životní cyklus výrobku ustálení ústup pronikání rozšiřování tržby zisk t

Strategický marketing Zahrnuje analýzy a vypracování: - faktorů vnitřních podmínek a stránek podniku, vnějších příležitostí a ohrožení (analýza SWOT) - faktorů konkurence - marketingových strategií, které vedou k dosažení podnikových cílů a následně jejich volbou - realizace a kontroly marketingového procesu - komplexní řízení marketingového procesu