II.PŘ Strategie podniku a růst hodnoty podniku 1.Strategie českých podniků v EU 2. Světové trendy podnikových strategií 3. Strategické podmínky konkurenceschopnosti.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Akcie a akciové společnosti
Advertisements

Malé a střední podnikání Small and Medium Enterprise.
ANALÝZA CENNÝCH PAPÍRŮ
Jak podporovat malé a střední podniky při exportu Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Ostrava Export, jako významný pilíř ekonomického růstu.
Možné dopady strategie Evropa 2020 na malé na malé a střední podniky Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Praha Strategie EVROPA 2020 Nové.
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
Růst firmy. Příčiny a limity růstu firmy. Dynamický pohled na firmu
Cvičení ZS 2013 Skupina cR1PH Ing. Arnošt Klesla, Ph.D.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
7. přednáška Výkonnost podle tržních měřítek Tržní výkonnost je vyjádřena ziskovou výnosností z tržní hodnoty podniku. Hodnotí se podle údajů z kapitálového.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Trh kapitálu II.  Výnosová míra z kapitálu.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
VAŠE FIRMA JE LOĎ PLUJÍCÍ K VYTČENÉMU CÍLI, KTERÝM JE: n maximalizace tržní hodnoty firmy a n udržování platební schopnosti.
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
2.Marketingové prostředí
Kontokorentní úvěr Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Mikroekonomie I Typy firem v tržní ekonomice a jejich cíle
KONKURENČNÍ STRATEGIE A VSTUP NOVÝCH FIREM Zpracovaly: L. Petráčková, E. Cézová.
Investiční činnost.
Řízení finančních rizik
Prosperita organizace
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Ing. Josef Zrůst PEF MZLU v Brně Ústav managementu
Hodnocení pomocí metody EVA - základ
Analýza návratnosti investic/akvizic
Důvody vstupu na zahraniční trhy
8. přednáška Value Based Management (řízení hodnoty) – propojení cílů akcionářů s cíli managementu pro maximalizaci tvorby hodnoty pro vlastníky (shareholder.
Lenka Zahradníčková
Řízení a hodnocení banky
Řízení finančních rizik Jan Vlachý Vlachý, J.: Řízení finančních rizik; Eupress, Praha, 2006.
8. přednáška Value Based Management (řízení hodnoty) – propojení cílů akcionářů s cíli managementu pro maximalizaci tvorby hodnoty pro vlastníky (shareholder.
Ekonomicko – správní fakulta v Brně Katedra podnikového hospodářství KONKURENCESCHOPNOST PODNIKU VE VZTAHU K ROZVOJI MANAGEMENTU Ing. Viliam Záthurecký,
Vnější hospodářská politika1 VI.b NEDOKONALÁ KONKURENCE.
Management - Organizování
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Trh práce a politika zaměstnanosti
Finanční páka v podniku
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Podnik a výroba 8. – Obsah Základní ekonomické pojmy Podnik a výroba – úvod do problematiky Podniky v Evropě Obrat podniku Sociální a environmentální.
Podnikové finance Ing. Miroslav Sponer, Ph.D. - Základy financí.
Finanční řízení podniku 1. př
11 Osobní finance a investování. 2 Osobní finanční plánování Smyslem osobního finančního plánování je ujasnit si: budoucí osobní a rodinné.
NEDOKONALÁ KONKURENCE
Ing. František Řezáč, Ph.D. Mgr. Silvie Kafková Masarykova univerzita Správa aktiv pojišťovny, investiční činnost.
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovliv ň ující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady.
Základy firemních financí (teze seminářů - platí pro seminární skupiny 1,4,10,11) Ing. František Řezáč, Ph.D. Katedra financí ESF MU.
Př.MPO 2: strategie podniku a růst hodnoty podniku Strategie Růst výkonnosti podniku Růst hodnoty podniku.
Přednáška č. 1 Výkonnost podniku a hodnotové řízení podniku (Value Based Management). Způsoby měření a řízení výkonnosti.
Přednáška č. 5 Identifikace klíčových faktorů ovlivňujících výkonnost podniku.
EMM91 Ekonomicko-matematické metody č. 9 Prof. RNDr. Jaroslav Ramík, CSc.
Téma 2: Časová hodnota peněz a riziko ve finančním rozhodování 1. Časová hodnota peněz ve finančním rozhodování podniku 2. Riziko ve finančním rozhodování.
Téma 8. Náklady kapitálu. Kapitálová struktura a její optimalizace 1. Náklady kapitálu a jejich kvantifikace 2. Teorie optimalizace kapitálové struktury.
Možnosti sledování konkurenceschopnosti destinací turismu na úrovni regionů a míst Monika Palatková Výroční konference ATIC ČR Turistická informační centra.
Téma 7. Investiční rozhodování 1. Kapitálové rozpočty výdajů a očekávaných peněžních příjmů z investic 2. Hodnocení efektivnosti investičních projektů.
Hospodaření nepodnikateských organizací 1 Finance a řízení - rozpočty.
KEM / PEPL2 Modelování hodnoty podniku Jan Cedl 2015.
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Vnější hospodářská politika1 VI.b NEDOKONALÁ KONKURENCE.
MONDRAGON Cooperative Corporation (MCC) Příklad z dobré praxe - Best practice Červen 2015.
Finanční management Téma č.4 Dnešek Finanční páka Provozní páka.
Kombinované metody oceňování. Metody založené na analýze trhu
MPH_FMAN Finanční management jaro 2016
Ekonomika malých a středních podniků
Marketingový systém řízení
Příklad (investiční projekt)
Marketingové strategie
FINANČNÍ TRHY Úvod, současné trendy.
Vliv společné zemědělské politiky na finanční situaci v odvětví
Je nutné znát Střadatel: H = A[(1+i)n -1]:i
Transkript prezentace:

II.PŘ Strategie podniku a růst hodnoty podniku 1.Strategie českých podniků v EU 2. Světové trendy podnikových strategií 3. Strategické podmínky konkurenceschopnosti českých podniků 4. Znaky strategického řízení 5. Vznik konkurenční výhody 6.Vývoj cílů podniku

Strategie, výkonnost, hodnota podniku 2 aspekty strategie – globální - specifický

1.Strategie českých podniků v EU Komplexita trhu Přesun výrob PZI Změna struktury výroby

2. Světové trendy podnikových strategií. Globální konvergence Lokální diverzita

3 světová centra a jejich vliv globální progresivisté globální pragmatici

3. Strategické podmínky konkurenceschopnosti českých podniků Going concern princip Best practices

4. Znaky strategického řízení Definice strategie Znaky strategického řízení

Analýza makro a mikro prostředí: Makro – faktory politické, ekonomické,socio kulturní,technologické, environmentální Mikro – odvětví, konkurence M.E.Porter: Konkurenční výhoda, Praha, Victoria publ., 1994

Analýza vnitřních zdrojů a schopností: různorodost jedinečnost omezení konkurence neoddělitelnost ochrana unikátních zdrojů schopnosti podniku

4. Vznik konkurenční výhody Definice konkurenční výhody Externí zdroj Citlivost na změny Inovace

Trvalá konkurenční výhoda -Identifikovat -Věřit -Rozpoznat -Získat zdroje

Druhy konkurenčních výhod - nízké náklady - diferenciace výrobků - strategické hodiny

Pravidla tvorby konkurenční výhody

Firemní strategie x podnikatelská strategie

6.Vývoj cílů podniku a)Primární b)Druhořadé

Primární cíle: -maximalizace zisku -růst tržní ceny akcií -ROI,ROE,EPS

Příklad: 100 tis. akcií, 40 mil zisku, 100 tis akcií 20 mil zisku. Cíl- zisk na akcii ne celkový zisk

Úloha času Příklad: dva investiční projekty: 1.5let zisk na akcii 8 Kč /rok 2.3roky zisk na akcii 12 Kč/rok Úroková míra 10% 1.Projekt vynese 30,3 na akci 2.Projekt vynese 29,8 na akcii Cíl: růst ceny akcie ne zisk na akcii

Úloha rizika Příklad:dva projekty: 1.Projet má diskontní sazbu 11% 2.Projekt má diskontní sazbu 9% V diskontní sazbě zohledněno riziko PRAVIDLO: Čím větší riziko, tím větší musí být výnos

Způsob financování Dividenda – dividendová politika Reinvestovaný kapitál

Růst ceny akcií – zisk/akcie - tok výnosů - riziko - dluhy - dividendová politika

Maximalizace shareholders value

Malý podnik – velký význam v ekonomice V ČR – podíl na zaměstnanost MSP 62% - podíl na celk. počtu podniků 99,8 Odlišnosti – vlastník řídí, forma vlastnictví, forma řízení, přístup ke kapitálu

MVA, Market value added EVA, Economic value added

CVA- customer value added PVA- poeple value added