T3 Osobnost vedoucího. Management = umění ? = věda ? Manažerem se člověk rodí ? stává na základě praxe ? naučí být ve škole ?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
Advertisements

Manažerské kompetence
Úvod do problematiky managementu
Může být ve škole …demokracie? Týden vědy 2007 Doc. PhDr. Milan Pol, CSc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D. Ústav pedagogických věd FF MU.
Manažerská moudrost © Outward Bound – Česká cesta Outward Bound – Česká cesta, s.r.o.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
V e d e n í l i d í.
Tereza Podaná Lucie Řeřábková
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Z praktických zkušeností mnoha manažerů vyplývá, že vedoucí neuplatňuje ve všech situacích a ke všem podřízeným stejný styl řízení. Vlastní výběr a účinné.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Osobnost manažera a styly řízení
MANAGEMENT - Pojetí managementu
„P U L Z“ PROJEKT UČENÍ LIBERECKÉ ZÁCHRANKY připravil: Mgr. Kristýna Fejfarová – specialista pro kvalitu a rozvoj PNP.
Adéla Masopustová Alena Seifrtová Lukáš Hůla
PROFIL MANAŽERA.
MANAGEMENT Mgr. Petra Neumannová.
T1 Východiska. Řízení širší pojem než management chápeme jako vztah mezi prvkem, který řídí (řídící subjekt) a prvkem, který je řízen (řízený objekt)
Strategický leadership
MANAŽERSKÉ DOVEDNOSTI PRO STŘEDNÍ MANAGEMENT
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_03_MANAŽER_P2.
4. Motivace 4.1 motivační koncepce 4.2 ovlivňování 4.3 dokumentace
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_07.
Jak řídit a vést lidi Březinová Ludmila
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_04_STYLY.
KONFERENCE Vzdělávání v období snižování nákladů Eva ŽILAYOVÁ Hotel Josef, Praha 5. května 2004 CO ŠKOLIT.
Praktický seminář pro vedoucí pracovníky. Zásady osobního rozvoje, které změní váš život. Dozvíte se, jak zdokonalit sebe a svoje vztahy s lidmi, jak.
(emoční nebo emocionální kvocient)
1 Manager nebo leader? -Management je pozice -Leadership je volba (rozhodnutí) -Potřebujeme management i leadership -Management a leadership je všude kolem.
Adaptační kurz - PHF VŠE - r ADAPTACE na VŠ (E) nemusí být jen LEGRACE Škola Život mimo.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Adaptační kurz FPH VŠE1 ADAPTACE na VŠ (E) nemusí být jen LEGRACE Škola Život mimo.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ÚVOD DO PSYCHOLOGIE Milana Reichlová.
Adaptační kurz-PHF VŠE-25/8/20031 ADAPTACE na VŠ (E) nemusí být jen LEGRACE   Škola  Život mimo 
MANAGEMENT - Pojetí managementu
1 Týmová práce TYMP 2/ C5 Styly vedení lidí. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1133Ročník:2. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Personální činnosti Téma:
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Umění být manažerem Semestrální práce k předmětu MAB Petra Lenková 2009/2010.
Styl vedení, komunikace, týmová práce
Management - Motivování
Manager nebo leader? Management je pozice
Styly vedení.
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Management v NO Význam pojmu management: řízení (označení funkce) řídící pracovníci vědní disciplína, předmět studia.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ T.G. MASARYKA 4 Ekonomika podniku.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Seminář k doktorskému studijnímu programu Zlín.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 Anotace.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMarketingový.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
PROFESE UČITELE Radek Šír.
VOLBA STYLU ROZHODOVÁNÍ
Management. Management Management Způsoby a metody řízení podnikatelských i nepodnikatelských celků tak, aby dosahovaly určených cílů Společenská věda.
Management - Ovlivňování
Manažer ve firmě. Manažer ve firmě Osobnost manažera Vrozené vlastnosti Získané dovednosti Temperament Inteligence Potřeba řídit činnost jiných lidí.
Digitální učební materiál
Management - Motivování
Manažerské kompetence
Transkript prezentace:

T3 Osobnost vedoucího

Management = umění ? = věda ? Manažerem se člověk rodí ? stává na základě praxe ? naučí být ve škole ?

Předpoklady pro řídící práci - odborné znalosti o - objektu řízení - managementu - praktické dovednosti - sociální zralost - charakterové vlastnosti - charisma (lídr, vůdce) -

STYL ŘÍZENÍ autokratický participativní liberální

E = f ( Q x A ) E …. efektivnost řídícího aktu Q …. kvalita manažerského rozhodnutí A …. míra akceptovatelnosti

SEBEŘÍZENÍ sebepoznání seberozvoj sebehodnocení ŘÍZENÍ VLASTNÍHO ČASU

Vedoucí je člověk, který sám nepracuje, ale řídí práci jiných