Úloha 1 Měření úrovně zvuku pomocí zvukového senzoru na vstupu mikroprocesoru Projekt CZ.1.07/1.1.16/01.0030 Bc. Jaroslav Zika 2014.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Prezentační manažer Kapitola 2.0 (První prezentace)
Advertisements

Prezentační manažer Kapitola 9.3 (Automatický chod - časování)
Prezentační manažer Kapitola 8.0 (Rozšířené efekty)
Návod na programování v NXT- G
Styly, záhlaví a zápatí, oddíly
Magický GarageBand.
VY_32_INOVACE_59_Zoner_Callisto4_I. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
X EXEL.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_13.
HARDWARE PC Uvnitř počítače.
Prezentační manažer Kapitola 3.0 (Úvodní práce v programu)
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/2.
Styly písma - vytvoření vlastního stylu, zápatí a záhlaví stránek
PowerPoint. PowerPoint Co je to PowerPoint? Program PowerPoint slouží k tvorbě prezentace. Pracuje se zde s tzv. snímky. Každý snímek tvoří jednu obrazovku.
OS Windows 7 I. Úprava a nastavení PC Práce se složkami a soubory
postup tvorby prezentace
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Hromadná korespondence
TEXTOVÝ EDITOR.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
TVORBA VÝUKOVÉ PREZENTACE III. Mgr. René Szotkowski TENTO MATERIÁL VZNIKL ZA FINANČNÍ PODPORY EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_09.
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vytvoření tabulek a grafů na V této prezentaci krok za krokem ukážeme, jak exportovat data do Excelu či do jiného programu. A dále.
Cykly Cykly umožňují provádět určitou část kódu opakovaně až do nastaveného počtu cyklování nebo splnění podmínky. Cykly umožňují provádět určitou část.
Informační a komunikační technologie 1.3 Nastavení počítače Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Učební obor: Kadeřník, Kuchař-číšník.
LabVIEW Konstrukce programu
Univerzita třetího věku kurz Pokročilý Tabulkový procesor 2.
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 3. Tabulkové procesory Učební obor: Kadeřník, Kuchař-číšník Ročník: 2.
OPERAČNÍ SYSTÉMY.
Vstupně-výstupní porty
ACCESS DOTAZY Ing. Jana Horáková IKT MS Office
Digitální učební materiál
KURZ ZÁKLADY PRÁCE S POČÍTAČEM 1 Úvod do práce ve Windows Autor: Mgr. Aleš Kozák.
KURZ ZÁKLADY PRÁCE S POČÍTAČEM 1 Základní nastavení systému
Úloha č. 4 Ovládání motoru pomocí detekce zvuku a ultrazvuku Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014.
Úloha 4 Ovládání motoru pomocí detekce zvuku a ultrazvuku Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014.
Úloha 4 Detekce pohybu s vykonáním mechanické energie pomocí mikropočítače Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013.
Úloha 1 Měření vzdálenosti pomocí ultrazvuku na vstupu mikropočítače Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013.
Úloha 3 Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014 Využití zvukového modulu NXT na základě pohybu - Pozdrav.
Úloha 2 Zabezpečení prostoru pomocí detekce zvuku. Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014.
Úloha 1 Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014 Dotykový senzor na vstupu mikrokontroléru NXT.
Úloha 2 Rozpoznání vzdálenosti pomocí ultrazvuku na vstupu mikropočítače Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Vzorová úloha 5 Ultrazvukový senzor, tlačítko a motor řízený mikropočítačem Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013.
Úloha 5 Ultrazvukový senzor, tlačítko a motor řízený mikropočítačem Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc iFiles – správce a prohlížeč dokumentů Co se všechno naučíme???
Algoritmizace a programování Algoritmy 4 – Vývojové diagramy (cykly)
Ovládací panely Šablona 32 VY_32_INOVACE_1_7_Windows-ovládací panely.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Návod na programování v NXT- G část.
Paleta programování. Paleta programování obsahuje všechny programovací příkazy. Každý programovací příkaz určuje, jak se bude robot chovat či reagovat.
Název školy: Autor: Název: Číslo projektu: Název projektu: SŠ spojů a informatiky Tábor Tomáš Jansa VY_32_INOVACE_OV8 CZ.1.07/1.5.00/ Moderní škola.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 7 – aplikace informačních technologií Autor: Bc. Pavel Šiktanc Tvorba prezentace na iPadu Co se.
Základy úpravy digitální fotografie Seznámení s program Zoner PhotoStudio.
CorelDRAW – prostředí programu (12). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
PowerPoint Program na vytváření prezentací Pozadí snímků  Pravým tlačítkem klikneme do snímku a otevřeme Formát pozadí.
Název školy: Autor: Název: Číslo projektu: Název projektu: SŠ spojů a informatiky Tábor Tomáš Jansa VY_32_INOVACE_OV11 CZ.1.07/1.5.00/ Moderní škola.
Programování mikropočítačů Práce s PLC Foxtrot. PLC Foxtrot na učebně Pří PLC Foxtrot Tlačítkové panely pro ovládání digitálních vstupů Sedmisegmentovka.
Téma : ArchiCAD skladba keramického stropu Vypracoval: Ing. Wasserbauer Radek.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
ZONER CALLISTO Ovládání programu
Inicializace portů mikrokontroléru
Název školy: Autor: Název: Číslo projektu: Název projektu:
Návrh přípravku pro měření pomocí programu EAGLE
Hardware jednočipových počítačů I
Vytváření dokumentace algoritmů
Zoner Callisto Pracovní prostředí editoru
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
Transkript prezentace:

Úloha 1 Měření úrovně zvuku pomocí zvukového senzoru na vstupu mikroprocesoru Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014

Sestavit zařízení, které bude reagovat na úrovni zvuku v okolí senzoru V případě zvukového signálu vypíše program na displeji mikrokontroléru NXT libovolnou informaci Zadání úlohy Úlohu lze použít např. jako hlídač úrovně signálu, v oblastech měření úrovně hluku nebo prahu slyšitelnosti. Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014

Postup - Navrhnout algoritmus pro uvedenou úlohu - Sestavit zařízení z komponent podle zadání (mikropočítač NXT, zvukový senzor) - V PC vytvořit program pro mikropočítač NXT - Otestovat systém, zapsat hodnoty do tabulky - Provést změny nastavení – konfigurace Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014

Použité díly Vstupní zařízení: Zvukový senzor Výstupní zařízení Displej mikropočítače

Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014 Algoritmus Start Zvukový senzor Vyhodnocení úrovně signálu Zobrazení na displeji

Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014 Postup realizace Připojíme senzor k mikropočítači

Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014 Postup realizace - program Spustíme vývojové prostředí LEGO MINDSTORMS Education NXT Programming V záložce File vybereme možnost New a vytvoříme nový projekt

Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014 Postup realizace - program V pravé části programu se nachází nástrojová lišta s programovými komponenty Nástrojová lišta obsahuje tři záložky, zvolíme prostřední – Kompletní zobrazení

Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014 Seznámení s prvkem - smyčka Smyčka je část kódu, který se opakuje, pokud je splněna podmínka Smyčka se nachází v záložce Flow pod tlačítkem s názvem Loop Flow Loop

Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014 Klikneme-li levým tlačítkem myši na programovatelný prvek, vyvoláme nabídku vlastností Control – Nastaví podmínku, kdy se má smyčka opakovat  Forever – Běží do nekonečna  Sensor – Běží pokud je na určitém sensoru daná hodnota  Time – Běží po určitý čas  Count – Běží po určitý počet opakování  Logic – Běží pokud má proměnná danou hodnotu Seznámení s prvkem - smyčka

Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014 Postup realizace - program Pro čtení dat ze senzoru opakovaně použijeme smyčku Z panelu nástrojů vložíme komponent Smyčka do vlákna programu Flow Loop

Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014 Seznámení s prvkem – senzor zvuku SensorSound sensor Senzorový prvek umožnuje číst data ze sensoru Zvukový sensor se nachází v záložce Sensor pod tlačítkem s názvem Sound sensor

Seznámení s prvkem - zvuk Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014 Klikneme-li levým tlačítkem myši na programovatelný prvek, vyvoláme nabídku vlastností Port: vybrání, ke kterému vstupnímu portu je senzor připojen. Compare: slouží k nastavení úrovně zvuku pro porovnávání s hodnotou snímanou senzorem. Stejnou funkci má i volba znamének větší a menší.

Seznámení s prvkem - switch Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014 Pomocí prvku Switch můžeme větvit program (vytvářet podmínky) Prvek Switch se nachází v záložce Flow pod tlačítkem s názvem Switch Horní část prvku je aktivována pokud je podmínka splněna Dolní číst prvku je aktivována pokud podmínka splněna není

Seznámení s prvkem - switch Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014 Control - V této oblasti lze určit zda se bude rozhodování switch řídit hodnotami které předem zadáte nebo výstupem ze senzoru Senzor – Zde lze nastavit z jakého senzoru bude brát switch data pro rozhodování

Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014 Postup realizace – program Do vytvořené smyčky vložíme prvek switch Prvek switch nastavíme aby se rozhodoval podle dat ze zvukového senzoru

Seznámení s prvkem - display Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014 Chceme-li zobrazovat hodnotu, kterou přečteme ze senzoru, použijeme prvek Display Tento prvek se nachází v záložce Action pod tlačítkem s názvem Display ActionDisplay

Klikneme levým tlačítkem myši na programovatelný prvek a vyvoláme nabídku vlastností Action – Text – Nastaví display pro zobrazování textu Clear – Nastaví, zda se má celá obrazovka překreslit Text – Nastaví text, který se má zobrazit Position – Nastaví pozici textu Seznámení s prvkem - display Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014

Seznámení s prvkem - wait Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014 Chceme-li počkat určitou dobu, nebo počkat na data ze senzoru, použijeme prvek Wait Tento prvek se nachází v záložce Flow pod tlačítkem s názvem Wait

Seznámení s prvkem – wait Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014 Klikneme levým tlačítkem myši na programovatelný prvek a vyvoláme nabídku vlastností Control – Nastaví druh čekání (čas nebo senzor) Until – Nastaví, jak dlouho má prvek čekat (ve vteřinách)

Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014 Postup realizace - program Do prvku switch vložíme do horní větve (podmínka je splněna) display, který bude zobrazovat upozornění na hluk. Za Display vložíme prvek Wait nastavený na 1 sekundu Za prvek Wait vložíme další prvek Display který necháme prázdný a nastavíme ho na vymazání displaye

Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014 Postup realizace - program Program nahrajeme do mikrokontroleru a spustíme ho. Při vyšším hluku se nám zobrazuje upozornění na hluk

Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014 Výstup programu Provedeme měření událostí ve svém okolí (Projíždějící auta, hlasitá televize, práce v dílně) Výsledky zapíšeme do tabulky

Děkuji za pozornost Po provedení úlohy ukliďte pracoviště a zkontrolujte, zda máte všechny zapůjčené součástky. Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014

Použité zdroje a literatura Ostatní zdroje jsou autora Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014