2. Úloha marketingu ve firmě

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zákony trhu Zákon poptávky a nabídky
Advertisements

Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Rovnovážná cena je cena, při níž je trh v rovnováze Při rovnovážné ceně nedochází k tlakům na její zvýšení (převis poptávky) ani k tlakům na její snížení.
Úvod do marketingu.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Marketingový mix 4 P.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Cenová strategie Jiří Pixa.
A) Determinanty nabídky
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_15_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla.
Koncepce marketingového řízení
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Řízení marketingu a aktivity v malém a středním podnikání „Každý malý podnik má jen jeden druh zboží – sebe sama, což může nabídnout kdokoliv jinde, jediné.
úvod pojetí a obsah marketingu
P13 MARKETING MĚST A OBCÍ Demokratická společnost by měla dát lidem příležitost spolupodílet se na rozhodnutích týkajících se jejích obce, města, regionu.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
MARKETING.
1.Obsah marketingového řízení
Projekt na 3MA382 Karel Koliš & Jan Vyhlídka.  Prostředí: ◦ IT firma tvořící webové stránky ◦ 1. rozsáhlý projekt  Komplexní webové řešení ◦ Zahrnuje.
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Struktura přednášky Monopolní cenová tvorba. Monopolistická konkurence
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Marketingové strategie- Výrobkové strategie
Vítejte na MARKETINGU.
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
Vítejte na MARKETINGU. Údaje Vyučující: Klára Doležalová Katedra podnikového hospodářství Č. dveří 634 Tel.:
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ PODNIKÁNÍ Všechno v mém životě souvisí AC Education.
Marketing Základy a postupy..
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
Základy marketingu. Údaje Vyučující: Klára Kašparová Katedra podnikového hospodářství Č. dveří 634 Tel.:
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Marketingové řízení pojišťoven.
Marketingový plán Jak marketingově plánovat Příprava podkladůSestavení plánu Realizace plánu Cíle podniku Marketingové strategie Pozice produktu Marketingový.
Definice marketingu. Definic marketingu existuje celá řada, nejčastěji používány jsou následující čtyři:  Marketing je sociální a manažerský proces,
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MARKETING 1. Význam marketingu Podílí se na vývoji a zdokonalování výrobků a služeb Ovlivňuje distribuční a cenovou politiku Je těsně spjat s propagací.
Yekaterina Vanina Yelena Vanina Arina Kositskikh Maxim Kim.
Ing. Veronika Dostálková MBA SAMOSTATNÉ OPAKOVÁNÍ Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
(c) Robert Němec, 2006 Zapomeňte na prodej a vytvořte marketingovou strategii Robert Němec.
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
Marketingový plán podniku
MARKETING Přednáška P
Digitální učební materiál
Název společnosti Obchodní plán.
Úloha marketingu v řízení organizace
Marketingový systém řízení
Úvodní seminář Národní hospodářství
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
ŘÍZENÍ OBCHODU Katedra managementu Ing. Patricia Jakešová
Úvodní seminář Národní hospodářství
Společnost Adventure Works Plán prodeje na rok 2008
OBCHODNÍ ČINNOST A JEJÍ PSYCHOLOGICKÁ HLEDISKA
ZÁKLADY EKONOMIE Nabídka 3. přednáška
Vítejte na MARKETINGU.
Prezentace obchodního plánu
Marketing Základy a postupy..
Podnikatelské koncepce
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

2. Úloha marketingu ve firmě Otázky: Co je marketingová koncepce Čím se zabývá manažer marketingu Co je market. strategické plánování Co je cílový marketing Jaký je rozdíl mezi marketingovou strategií, marketingovým plánem a marketingovým programem

Marketingová koncepce Obr. 2 - 1

Změna úlohy marketingu 5 stupňů: - jednoduchý obchod - výrobní období - prodejní období - období marketingu - marketingová společnost

Rozdíly v názorech Obr. 2 - 2

Úloha řízení v marketingu - marketingové plánování - realizace plánů - kontrola plánů

Obr. 2 -3

Marketingové plánování strategie - cílový trh - marketingový mix – 4P

Formy marketingu Cílový marketing Hromadný marketing Mass marketers

Marketingový mix = 4P

Obr 2 - 6 Obr. 2 - 6

Obr. 2 - 7 Obr. 2 - 7

Marketingový plán Obr. 2 - 3

Marketingový plán obsahuje - komu bude marketingový mix nabízen a jak dlouho - jaké zdroje bude firma potřebovat - jaké budou očekávané výsledky

Marketingový program Obr. 2 - 8

Marketingová množina Obr. 2 - 9

1. Co patří do každého ze 4 P 2. Jaký je rozdíl mezi hromadným a cílovým marketingem (uveďte příklad z oboru)

Dodatek I Zákon poptávky

A - 1

A - 2

A - 3

A - 4

A - 8

A - 9

A - 10

Úkoly: 1. Rozhodněte o elasticitě poptávky u pánské obuvi a pánské společenské obuvi. Jaká je elasticita dámské obuvi? 2. Je – li poptávka po žiletkách nepružná ve všech částech křivky měla by se zvýšit cena či snížit. Proč ano a proč ne? 3. Proč manažer marketingu dá přednost prodeji zboží, které nemá blízký substitut?