2. Úloha marketingu ve firmě Otázky: Co je marketingová koncepce Čím se zabývá manažer marketingu Co je market. strategické plánování Co je cílový marketing Jaký je rozdíl mezi marketingovou strategií, marketingovým plánem a marketingovým programem
Marketingová koncepce Obr. 2 - 1
Změna úlohy marketingu 5 stupňů: - jednoduchý obchod - výrobní období - prodejní období - období marketingu - marketingová společnost
Rozdíly v názorech Obr. 2 - 2
Úloha řízení v marketingu - marketingové plánování - realizace plánů - kontrola plánů
Obr. 2 -3
Marketingové plánování strategie - cílový trh - marketingový mix – 4P
Formy marketingu Cílový marketing Hromadný marketing Mass marketers
Marketingový mix = 4P
Obr 2 - 6 Obr. 2 - 6
Obr. 2 - 7 Obr. 2 - 7
Marketingový plán Obr. 2 - 3
Marketingový plán obsahuje - komu bude marketingový mix nabízen a jak dlouho - jaké zdroje bude firma potřebovat - jaké budou očekávané výsledky
Marketingový program Obr. 2 - 8
Marketingová množina Obr. 2 - 9
1. Co patří do každého ze 4 P 2. Jaký je rozdíl mezi hromadným a cílovým marketingem (uveďte příklad z oboru)
Dodatek I Zákon poptávky
A - 1
A - 2
A - 3
A - 4
A - 8
A - 9
A - 10
Úkoly: 1. Rozhodněte o elasticitě poptávky u pánské obuvi a pánské společenské obuvi. Jaká je elasticita dámské obuvi? 2. Je – li poptávka po žiletkách nepružná ve všech částech křivky měla by se zvýšit cena či snížit. Proč ano a proč ne? 3. Proč manažer marketingu dá přednost prodeji zboží, které nemá blízký substitut?