Předpoklady cestovního ruchu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Objektivní faktory.
Realizační předpoklady
Cíle územního plánování Cílem územního plánování je vytvářet předpoklady pro výstavbu a pro udržitelný rozvoj území, spočívající ve vyváženém vztahu podmínek.
Služby -ekonomická činnost člověka, která poskytuje užitek -ve vyspělých zemích až 55% zaměstnaných.
21. dubna 2008 Výbor pro strategii a rozvoj STRATEGICKÝ PLÁN OBCE LIBČANY.
Jak vytvořit prezentaci – kraje ČR. Zdroje: Učebnice (+ atlas – všechny mapy) – to je základ Webové stránky kraje Webové stránky toho, co prezentujeme.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Jihočeský kraj.
Sídla.
Demografie je věda, která se zabývá:
Devátá Marta Devátá Monika
AMERIKA.
Obecně  Dělí se na objektivní a subjektivní  Objektivní – politické ekonomické demografické urbanizační ekologické Subjektivní –sociální skupina, znalost.
Charakteristika kraje
SLUŽBY Nevýrobní složka hospodářství. Nejdynamičtěji se rozvíjející sektor hospodářství (za 10 let vzrostl o 15% podíl na HDP na 55%). Maloobchod, peněžnictví,
SEVERNÍ EVROPA Více ZDE.
Lokalizační faktory (druhá část)
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Geografie cestovního ruchu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_97.
ROSTLINSTVO A ŽIVOČIŠSTVO AFRIKY
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Územní a hmotné podmínky rozvoje cestovního ruchu ČR - DSO Tato distanční studijní opora vznikla v roce 2005 z velké většiny jako praktický dílčí výstup.
Petra Jarábová Markéta Kanisová
Kraj Vysočina v centru ČR geografický střed Evropy – vrch
Cestovní ruch Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
CESTOVNÍ RUCH 2. Přednáška Vymezení, základní pojmy a podmínky CR
Management cestovního ruchu
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
CESTOVNÍ RUCH. Cestovní ruch mladé odvětví hospodářství mladé odvětví hospodářství návaznost dalších služeb - dopravy, ubytování a stravování, služby.
Cestovní ruch turismus, turistika, rekreace, rekreologie = cílené, záměrné cestování CR – možnost vycestování člověka a jeho setrvání mimo své bydliště,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Přírodní předpoklady cestovního ruchu
Předpoklady CR A. LOKALIZAČNÍ - - schopnost krajiny poskytovat hodnoty pro CR B. SELEKTIVNÍ - předpoklady společnosti pro zabezpečení a rozvoj CR C. REALIZAČNÍ.
Hlavní světové ekosystémy (biomy)
Ondřej Beran, 8.J. ?  Geografie cestovního ruchu je věda hraniční a syntetická  Intenzita cestovního ruchu roste  Rekreační oblasti – významná střediska.
Selektivní předpoklady URBANIZACE - městský způsob života X tendence návratu k přírodě, + služby, finance, volný čas, vzdělání, dosah CA a CK, dopravní.
Materiálně technické předpoklady
CESTOVNÍ RUCH Předpoklady cestovního ruchu Rozmístění cestovního ruchu
CESTOVNÍ RUCH.
Krajina a životní prostředí
REGIONÁLNÍ ANALÝZA CESTOVNÍ RUCH
CESTOVNÍ RUCH.
Dostupnost objektů cestovního ruchu k síti cyklistických tras (na příkladu Olomouckého kraje v prostředí GeoMedií) Milan JINDÁČEK Vedoucí bakalářské práce:
Základní data Rozloha kraje –7 561 km² Srovnání krajů - ???
Biosféra.
Tržní prostředí.
Geografie cestovního ruchu
Základní škola Lednice Břeclavská 510. Cestovní ruch v ČR.
Základy zeměpisu cestovního ruchu
Mgr. Jan Charousek Liberec Charakteristika cestovního ruchu Cestovní ruch patří mezi významné ekonomické a sociální jevy současné společnosti. Začátek.
Projekt 2 -Studie vybrané destinace v cestovním ruchu se zaměřením na sportovní aktivity 1)Rozdělení studentů do dvou až tříčlenných týmů 2)Výběr destinace.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název:
OSTATNÍ FORMY CESTOVNÍHO RUCHU
Soukromá hotelová škola Bukaschool s. r. o. Most Kmochova 1823, Most DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Služby Patří do TERCIÉRU, III. sektoru hospodářství + KVARTÉR (nevýrobní součást hospodářství. Čím větší podíl na celém hospodářství státu služby mají,
Cestovní ruch. Co to je? Všechny druhy činnosti člověka, za účelem rekreace, mimo jeho bydliště Významná složka ekonomiky Druhy cestovního ruchu: krátkodobý.
Geopolitika a geostrategie Úvod do kurzu Definice pojmů apod.
Cestovní ruch I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Postavení CR v hospodářství
ZÁKLADY CESTOVNÍHO RUCHU
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
Demografie je věda, která se zabývá:
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Transkript prezentace:

Předpoklady cestovního ruchu Podmínky či faktory, které ovlivňují existenci a rozvoj CR, jejich obecné zákonitosti a uplatnění v konkrétních oblastech

Umožňují umístění aktivit CR do určité oblasti Umožňují umístění aktivit CR do určité oblasti. Jejich příznivé hodnoty určují místo, kde se CR může rozvíjet

Přírodní předpoklady souvisejí s rozmanitostí přírodního prostředí Přírodní předpoklady souvisejí s rozmanitostí přírodního prostředí. Nejvýznamnější oblasti CR mají více než jeden příznivý faktor povrch: nejlepší předpoklady území s větší členitostí (výškové rozdíly, výhledy, pískovcová města, sopečné jevy, krasové jevy…) podnebí: klimatické předpoklady jsou dány především polohou v některém z podnebných pásů (rovníkový, subrovníkový, tropický, subtropický, mírný, subpolární, polární) povrchové vody: přímořský CR, jezera, přehradní nádrže, vodní toky, rybníky podzemní vody: minerální nebo termální prameny (vznik lázní) rostlinstvo a živočišstvo: rozmanitost vegetace (tropické lesy, kaktusy…), přítomnost velkých savců a ryb

Kulturní předpoklady vyplývají z výsledků tvořivé činnosti člověka a souvisejí s historickým vývojem území Architektonické památky (hrady, zámky, kláštery, kostely…), muzea a galerie (Louvre, Prado v Madridu, Ermitáž v Sankt-Peterburgu), archeologické lokality (Akropole, Pompeje, Údolí Králů v Egyptě, Machu Picchu v Peru), technické památky (Eiffelova věž, Schwarzenberský kanál), parky (Lednice), památky lidové architektury (Rožnov pod Radhoštěm), jádra historických měst (Český Krumlov)

Způsobilost dané oblasti či země podílet se na CR aktivně i pasivně (přijímat účastníky CR a stávat se jimi.) Umožňují vybrat (selekce) ty obyvatele nebo ty oblasti s nejlepšími předpoklady pro CR

Objektivní předpoklady – zahrnují celý soubor faktorů, ovlivňujících CR v dané oblasti politická a bezpečnostní situace (nevhodné pro CR jsou oblasti s ohnisky neklidu – Súdán, Kongo, Alžírsko, Afghanistán, Irák, Somálsko…) ekonomická a životní úroveň hustota zalidnění, věková struktura další faktory: stav životního prostředí, živelné katastrofy (zemětřesení, povodně), stávky v dopravě atd…

Subjektivní předpoklady – ovlivňují rozhodování lidí o účasti na CR sociologické: příslušnost k sociální (studenti a důchodci dostatek volného času, aktivně pracující – načerpání nových sil) a profesní skupině (nejčastěji cestují duševně pracující osoby s vyšším vzděláním a vyššími příjmy), rodinné poměry (početnost rodiny, vlastnictví auta, chaty…) ostatní:módnost střediska, vliv reklamy, znalost jazyků nejčastějšími účastníky CR jsou obyvatelé nejvyspělejších států (Japonci, Američané, Němci, Britové, Nizozemci…)

Umožňují realizovat nároky účastníků CR v oblastech s příznivými lokalizačními podmínkami. Umožňují dopravit se do těchto míst a využívat je k pobytu. Dopravní předpoklady – patří mezi základní podmínky rozvoje oblasti v CR (dostupnost území, hustota a kvalita dopravní sítě). Významná je i časová dosažitelnost (Amazonka, Himaláje X velkoměsta USA). Důležitá jsou i tranzitní území (rozvoj služeb, pracovních příležitostí) Materiálně-technické předpoklady: vybavenost území ubytovacími, stravovacími, zábavními, sportovními a dalšími zařízeními. Důležitá nejen kvantita ale i kvalita poskytovaných služeb