Vývoj médií (a lokální novinařina) ve světle krize www.futuroom.cz.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Trh s TV reklamou a nové TV stanice Červen • Propad sledovanosti zastaven, Sledovanost TV.
Advertisements

Název Heslo/motto Datum
Územní dimenze a priority Olomouckého kraje
Management sportovního klubu © Nymburk 2012
Praha,12.červen, 2008 Konference: DIGImedia 2008.
Jednička na trhu zpravodajských deníků
Inovace, inovační projekty a úloha klastrů (obecný náhled) Ivo Vondrák VŠB - Technická univerzita Ostrava
Emancipace satelitního vysílání v ČR pro reklamní trh Leoš Pohl Czech Digital Group, a.s. 12. června 2008 DIGIMEDIA 2008.
Média, PR a virtuální svět , VŠB – TU Ostrava.
S námi máte informační předstih!
TOP CZ digitální trendy – 2014 Tomáš Veselý. Digitální inovace Co je zajímavé z pohledu inzerenta?
Volební kampaně a internet Zdroj: NetMonitor, září 2005, MML data 2003 Internet se stal standardní a vyhledávanou součástí reklamních kampaní. Velkou pozornost.
E-learning na vysokých školách ? Jaroslava Mikulecká Petra Poulová Fakulta informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové.
BUSINESS MEDIA CZ. Přejmenovali jsme se – (dříve Springer Media) a nyní jsme Business Media Nový majitel vydavatelství – GMT Partners GMT Partners je.
Tento studijní materil byl vytvořen jako výstup z projektu č. CZ.1.07/2.2.00/ Vývoj regulace a dohledu nad finančním trhem Shrnutí poznatků Ing.
Velká hospodářská krize
Tvorba dokumentů – kritéria Obsah a forma –aktuálnost a správnost informací, variabilní data, –forma adekvátní příjemci, estetika, –účelná struktura, členění.
Správný krok ke prosperitě… …ukážeme Vám JAK. NETAX – kdo jsme ? Vize: Stát se vyhledávaným poskytovatelem služeb na českém trhu v oblasti finančního.
Vývoj vzdělávání a školství v krajích ČR Problémy a perspektivy středního školství Jan Kovařovic Seminář k projektu ESF Kvalita II Praha a Brno, 15. a.
TRH PRÁCE V ROCE 2015 Mgr. Jan Záruba Ing. Jiří Halbrštát KA Director
Internetový speciál VOLBY 2006 (v rámci iHNed.cz) Unikátní volební internetový speciál vydavatelství Economia. cíle projektu komplexní a profesionální.
Jiří Štěpán, duben 2010 Vlastnosti úspěšných webových prezentací.
Vydavatelský management 2
Jak souvisí s penězi, štěstím a demokracií. V čem spočívá bohatství?
Ekonomické přežití nových médií Ekonomický a politický kontext fungování médií ve světě a v ČR Tomáš Prouza, Peníze.CZ.
MAS a podpora sociálního podnikání Sociální podnikání a sociální bydlení Konference MAS
Televizní vysílání v České republice
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_246 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Mediální systém jeden ze subsystémů sociálního systému (soustava elementů n. subsystémů, institucí a jednotek v sociálních rolích) Slovník. Med kom., s.
RPS/CSF Komunikační akční plán RPS Plán aktivit na rok 2007.
Internet versus tisk Klubový večer SPIR Klub Avion.
Internet jako mediatyp pro reklamní investice
Internet jako mediatyp pro reklamní investice Jan Edlman
Mediální projekty Mgr. Evžen Staněk 2.2. Typologie tištěných médií Veškerý tisk je u nás vydáván soukromými podniky - vydavateli, takže v tomto případě.
ManagerWeb.cz » 1 Finanční Management - jediný časopis pro vrcholové finanční řízení firem Finanční Management je měsíčník zabývající se všemi stránkami.
E-business Eva Alková, Zuzana Zapletalová. E-business  Elektronické podnikání  Využívá webové technologie a automatizované softwarové systémy  Podle.
ManagerWeb.cz » 1 Právní rádce - leader na trhu právních informací Právní rádce je měsíčník informující o nových právních úpravách, poskytuje výklady a.
M ATEMATIKA A BYZNYS I NFORMAČNÍ MANAGEMENT VE FIRMĚ Eva Turnerová Západočeská univerzita
Citibank Bert Pijls Člen představenstva a ředitel retailové banky.
MĚSTA 2020 aneb od strategie k projektům
Práce ZADÁNÍ SEMESTRÁLNÍ PRÁCE: Zpracujte návrh – koncept na vydávání periodika (podnikového či jiného časopisu, novin, občasníku, věstníku, webu) včetně.
VLP GROUP ŽIJE! MEDIÁLNÍ DŮM Součást mezinárodní skupiny Verlagsgruppe Passau URČITĚ SI VYBERETE! VŠE NA JEDNOM MÍSTĚ!
Shrnutí závěrů prvního konferenčního dne. Komunitní plánování, komunitní služby – jejich dostupnost a financování v Jihočeském kraji Mgr. Petr Studenovský.
Specializovaná elektronická média pro veřejnou správu Solón Deník veřejné správy.
Finanční nástroje rozvoje podinvestovaných komunit a regionů : zkušenosti z UK a USA Community Development Finance Institutions Fakulta sociálních studií.
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE V EU. AIDA + informovat, přesvědčit, stimulovat komunikace v mezinárodním prostředí: jazykové bariéry kulturní bariéry/rozdíly.
1 Neziskové organizace Neziskovky jsou nedělitelnou součástí občanské společnosti a jako takové mají nezastupitelnou roli v rozvoji demokracie a řešení.
Základy sociální politiky PVZASP Jaro 2006 Katedra veřejné ekonomie Mirka Wildmannová 5. patro, místnost 523 Konzultační hodiny: úterý.
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
VÝZKUM A INTERNET Internet Advertising Conference Vít Smékal, OMG
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
Adaptace on-line David Kunssberger Miroslav Lupač Agentura Koniklec, o. p. s.
CZ.NIC a jeho aktivity na poli počítačové bezpečnosti Konference Internet&komunikace 2015 Martin Peterka
Behaviorální cílení v kostce Petr Dobroslávek. Značka chce znát své zákazníky. Nic nového. Marketing potřebuje znát svou CS. Nic nového. Internet je část.
Listopad 2015 Jak spočítat přínos investice do HR? Pavel Jirůtka
Příčiny a důsledky hypoteční krize. Finanční krize – příčiny; hypoteční krize pád nadhodnocených akcií internetových firem většina společností.
PREZENTUJÍCÍ Rodinné audity Metodika opatření na podporu slaďování rodinného a pracovního života PhDr. Lada Nováková Mgr. Klára Čmolíková Cozlová.
Aktualizace Strategie rozvoje Moravskoslezského kraje (SRK) Jednání pracovní skupiny č. 2 Návrh nové struktury specifických strategických cílů
Reklama je mrtvá, ať žije marketing! Pavel Neuman
Miroslav Hübner listopad 2014 Jak sehnat peníze na IT ANEB zamyšlení jak si koupit, co potřebuji.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-12
Problémy a perspektivy středního školství
Co dokážeme připravit pro HbbTV v ČR?
PLNĚNÍ CÍLŮ SRR A VYHODNOCENÍ DOPADŮ KOHEZNÍ POLITIKY NA REGIONÁLNÍ ROZVOJ Hodnocení příspěvku OP k plnění cílů SRR v kontextu regionálních rozdílů a.
Média - jak s nimi a jak na ně?
Úvod, základní principy a cíle
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Sociální sítě a multimédia v Hrádku nad Nisou
Role ČT v rozvoji DTT.
Transkript prezentace:

Vývoj médií (a lokální novinařina) ve světle krize

“Huh? It says Newspapers are still a profitable business.”

Vývoj konzumace médií

Vydavatelský business Co prodává Komu Jak

Co je zboží?

Česká média a krize Nevěříme: lokální specifika, diametrálně rozdílné trhy Věříme: co funguje v USA funguje v Evropě/ČR a naopak Krize přichází z USA, nejhorší stav. Pohled na USA pomůže pochopit možné scénáře vývoje v ČR

Média v krizi Krize a média - Ekonomická krize urychlila problémy, se kterými se média, především tisk, potýkají. - Krachy – důsledky nedostatečné adaptace vydavatelství na proměnu mediální krajiny Krize médií - Krize „tradičních“ médií (tisku) - Krize obsahu - Krize inzerce

Krize a média Svět/USA -Pád nákladů (o 20% od začátku tisíciletí) – aktuálně urychlený (Marriot) -Pád inzertních příjmů (tisk, TV) -Finanční problémy a pády tradičních titulů -(Rocky Mountain News, Chicago Tribune, LA Times)

ČR Pád nákladů tisku, TV zhruba na svém Pád inzerce (TV +-, deníky %/-30%) Přírůstek internetové populace (9% za rok 2008), 30% více navštívených stránek Inzerce web: zpomalení růstu, ne pokles Krize a média

Krize a média – kroky svět – Nové koncepty organizace redakční práce (New York Daily News, Die Welt Gruppe) – Nové koncepty distribuce a tisku (Detroit Free Press, Denver Post) – Diskuse o dalších možných modelech monetizace (zpoplatnění zpravodajství na webu)

Média a krize - NYDN – Kompletní změna workflow – Zjednodušení výstupní kontroly – více zodpovědnosti – Předlomené stránky – Multimedializace – 25% personálu, zachování kvality

REDAKCE PRINTREDAKCE ON-LINEREDAKCE TV PLNĚ INTEGROVANÁ MULTIMEDIÁLNÍ REDAKCE

Média a krize – WELT GRUPPE

Denver Post MediaNews Group Individualizované noviny Tiskárna u předplatitele doma Další testy: LA Vydávání novin jen 3x v týdnu (Jihlist)

Detroit Free Press Expanze na web – komunitní rozměr Rozdělená distribuce: - Pondělí – zdarma kameloti - Úterý, středa - stojany - Čtvrtek, pátek, sobota – běžná

Internet: (Staronové diskuse) InDenverTimes.com, pokud předplatitelů (5 dolarů na měsíc) Seattlepostglobe.org předpl. za 10 USD Newsday (Long Island – na kabelu)

Web: (Staro)nové diskuse InDenverTimes.com ( á 5 USD) Seattlepostglobe.org (8.000 á 10 USD) WSJ, FT (á cca 1, předplatitelů) Diskuse: zpoplatnit? Pokud ano, jak? – Součást poplatku za připojení k internetu? – Za skutečně navštívený obsah? – Na bázi mého rozhodnutí, koho budu podporovat?

Fungující projekty WSJ, FT Wicked Local (web-print, lokální zaměření, eshop) Everyblock (nízkonákladové) Sociální sítě (neznámá – monetizace) - Twitter, Facebook Občanský žurnalismus (iReport)

Fungující modely Zacílený obsah - lokální úroveň Web-print hybrid – lokální úroveň Unikátní obsah Unik. technologie (mapy, stream…) Zapojení čtenářů Studie za rok PEJ,

Příklady úspěšných projektů Základní charakteristika: Naprostá blízkost ke čtenáři galtung – Geograficky (Okolí čtenáře) – Obsahově (Přímo se to čtenáře dotýká, ulehčuje/ztěžuje mu to život) – Časově (aktuálnost)

Příklady úspěšných projektů

Příklady úspěšných projektů

Příklady úspěšných projektů

Krize a média – kroky ČR - Propouštění - Změny vlastnické struktury (VLP) - Zásadní kroky???

Vývoj nákladů tisku, ČR

Investice do reklamy

Čtenost vs inzerce

Budoucnost médií Klíčem k budoucnosti je špičkový, zacílený obsah Špičkový obsah potřebuje dostatek lidí Efektivita a správné nastavení redakce je klíč, který odemyká obsah

Budoucnost médií Klíčem k budoucnosti je špičkový, zacílený obsah Špičkový obsah potřebuje dostatek lidí Efektivita a správné nastavení redakce je klíč, který odemyká obsah

3 problémy vydavatelství Business model Forma Distribuce

Budoucnost médií Klíčem k budoucnosti je špičkový, zacílený obsah (lokální) Špičkový obsah potřebuje dostatek lidí Efektivita a správné nastavení redakce je klíč, který odemyká obsah

Šance českých vydavatelů Česká tisková média v relativně dobré kondici Dobré při správném cílení a opatřeních TV (digitální kanály) Web Největší nebezpečí: „spirála (ne)kvality“