Řízení a kontrola ve veřejné správě

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Vstupní informační seminář k přípravě dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 a posuzování vlivu tohoto dokumentu na životní prostředí.
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Aktualizace strategického plánu rozvoje města Písku
Nástroj pro realizaci IS rozvoje území. Umožňuje koordinaci navzájem provázaných a územně zacílených intervencí z různých prioritních os jednoho či více.
P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
SWOT Analýza Daniel Vančura.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
W.P Výbor regionů Stanovisko ke sdělení Komise pro Radu, Evropský parlament, Ekonomický a sociální výbor a Výbor regionů „Posilování místní dimenze.
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
© Moravskoslezský kraj DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Spolupráce veřejné správy s podniky.
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Společenská odpovědnost organizací
úvod pojetí a obsah marketingu
P13 MARKETING MĚST A OBCÍ Demokratická společnost by měla dát lidem příležitost spolupodílet se na rozhodnutích týkajících se jejích obce, města, regionu.
IX. Konference Finance pro města a obce Libor Lukáš hejtman Zlínského kraje zástupce AKČR pro Regionální operační programy Využití Regionálních.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
ISSS 2008 VÝZKUM INFORMAČNÍCH ZDROJŮ Duben 2008 / Prezentace syndikovaného výzkumu pro vybrané Krajské úřady / Jan Tuček / STEM/MARK, a.s.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Marketingové prostředí obce
MARKETINGOVÝ MIX.
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
VOLEBNÍ PROGRAM Sdružení nezávislých kandidátů PERSPEKTIVA Komunální volby 2014 Drahelčice.
Regionalistika 2 Strategické řízení a jeho využití ve veřejné správě v ČR.
Společnost Eurotel pro státní správu. 2 Silný partner pro veřejnou správu ›Společnost Eurotel poskytuje dlouhodobě všem zákazníkům profesionální servis.
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
MĚSTA 2020 aneb od strategie k projektům
Základní informace o programu PS ESPON Území programu a rozpočet Programové území - 28 států EU + 4 partnerské státy - Švýcarsko, Norsko, Lichtenštejnsko.
Tržní prostředí.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
8. Marketing.
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Návrh CHKO Český les Cílená stimulace hospodářského rozvoje území RNDr. Emil Chochole vedoucí Odboru regionálního rozvoje KÚPK Babylon,
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
Strategie spolupráce obcí MAS Královská stezka Výstup projektu „MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ Mgr. Lucie Růžičková, Královská.
Aktivním přístupem ke změně v SVL města Litvínova CZ /0.0/0.0/15_042/
Systém trvale udržitelného rozvoje podnikání pro město Aš Skupina 4.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Setkání starostů u kulatého stolu Hoštejn Projekt „MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B Tento.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 4: Marketingové řízení MSP.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Strategie.
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Regionální operační program NUTS II Jihozápad
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
Strategie regionu, obce
REGIONÁLNÍ VEŘEJNÝ ZÁJEM
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Ekonomika malých a středních podniků
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Lidé, procesy, partnerství
Management a řízení hotelu
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
V hotelnictví a cestovním ruchu
Lidé, procesy, partnerství
Transkript prezentace:

Řízení a kontrola ve veřejné správě Marketing ve VS Řízení a kontrola ve veřejné správě

Příčiny využívání marketingu Jaký je praktický kontext tzn. příčiny jeho vzniku a vývoje ve vyspělých zemích? Rostoucí globální konkurence v důsledku globalizace liberalizace obchodu ekonomické integrace mezi městy, regiony a státy

Příčiny využívání marketingu prohlubuje polarizaci mezi úspěšnými a neúspěšnými městy a regiony nutí je hledat nové inovativní přístupy které jim umožní udržet či zvýšit konkurenceschopnost

Marketing ve VS vyžaduje silnou orientaci na zákazníky, na jejich potřeby a kvalitní uspokojování těchto potřeb Zákazníci občané, firmy, investoři, návštěvníci spíše cílová skupina obyvatelé (jednotlivci, rodiny, manažeři) jiné osoby (turisti, investoři) instituce (banky, firmy, školy) Východiskem definice poslání a vize území analýza vnějšího prostředí SWOT definice strategické pozice vůči ostatním územím Cílem nabídnout lepší služby obyvatelům podpořit zájem investorů o vstup do území zabezpečit komplexní rozvoj území v podmínkách udržitelného rozvoje

Předmět marketingu Příležitost k investování podnikání návštěvě území jiné formě nabídek např. osoby (ve volbách) myšlenky (volební program) instituce (muzeum) místo (národní park) služby (ubytování, doprava, vzdělání, kultura, zdravotnictví) události (výstavy, koncerty, sportovní akce)

Marketingové aktivity v rámci marketingu území Poznání aktuálních potřeb a přání obyvatel území Předvídání změn potřeb, preferencí a očekávání subjektů v území při spotřebě produktů Zvyšování užitku nabídky realizované správou území Tvorba a posilování pozitivního image území a jeho částí Zvyšování atraktivnosti a konkurenceschopnosti obcí i regionu

Marketingový mix Marketingový mix Marketingový mix území (kraje, obce) soubor nástrojů, které je možno využít k přizpůsobení nabídky a jejímu odlišení od nabídky konkurence Marketingový mix území (kraje, obce) Produkt Cena Dostupnost Marketingová komunikace

Produkt jádro nabídky představuje předmět výměny produktem je všechno to, co území nabízí svým obyvatelům návštěvníkům podnikům potenciálním investorům co slouží k uspokojování jejich individuálních a kolektivních potřeb

Cena v marketingu území obvykle zahrnuje ceny pozemků budov nájmů cenu pracovní síly některých služeb Cena může mít též charakter místní daně, poplatku, odvodu anebo účelové podpory a dotace z rozpočtu obce mnohé z těchto služeb, které jsou poskytované ÚSC, jsou ze zákona bezplatné, nejde o bezplatnost v pravém slova smyslu, protože náklady na ně jsou pokrývány veřejnými rozpočty

Dostupnost z hlediska rozvoje regionu mimořádně důležitá region lokalizovaný ve středu země (státu) nebo u hranic pohraniční cestovní ruch aktivní či pasivní rozvinutá dopravní infrastruktura. dostupnost regionu dostupnost z hlediska polohy a geografického umístění přístup do jiných regionů dopravní dostupnost území (silniční síť, železnice, letiště), rychlost a kvalita dopravní infrastruktury dostupnost orgánů samosprávy z hlediska lokalizace v regionu (koncentrace oddělení, hodiny pro veřejnost) flexibilita (např. rychlost zásahu městské policie, hasičů, zvýšení nákladu místních novin v případě zájmu) dostupnost informací o území časová dostupnost (např. jen v určitém období, za pěkného počasí a pod.)

Komunikace se zákazníkem Základními nástroji marketingové komunikace Osobní komunikace jedním z nejčastěji používaných nástrojů klíčovou složkou jsou zde zaměstnanci a reprezentanti ÚSC Propagace představuje neosobní formu úlohou je podpořit informovanost cílové skupiny cílem získat je pro určitou myšlenku, využívání určité služby a nebo pro koupi produktu strategie propagace tedy komu (cílová skupina) co (reklamy, inzeráty, sdělení) jak (styl reklamy) čím (prostředky a nositelé reklamy) kdy a kde (časový a prostorový rozměr reklamy) za kolik (rozpočet) Public relations Úkolem PR je prostřednictvím médií vytvořit pozitivní vztahy mezi ÚSC a širokou veřejností Vnější orientovány na občany, návštěvníky, investory a využívají se zde články, zpravodajství, konference, sponzorství, charty Vnitřní týkají se zaměstnanců a volených představitelů – interní noviny, oběžníky, zápisy, směrnice, propagační tabule, nástěnky, etické kodexy

Marketingový plán Zapojení Schválení zastupitelstvem či radou Občanů Zaměstnanců Dalších skupin – později snadnější ztotožnění Schválení zastupitelstvem či radou

Příklady využívání marketingu v praxi marketing jednotlivých podniků veřejných služeb a institucí veřejného sektoru marketing sportovních a rekreačních zařízení města nebo regionu propagace Podniku městské hromadné dopravy – až např. regionální integrovaný dopravní systém podnik komunálních služeb – sběr a třídění odpadů městská policie – zlepšení image jde vždy o posílení resp. zavedení marketingového přístupu v/do řízení instituce veřejného sektoru