ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Statistika.
Advertisements

ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb,
KVANTILY OA a VOŠ Příbram.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Statistika 2 Aritmetický průměr, Modus, Medián
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Na co ve výuce statistiky není čas
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 10 Algebraické vzorce II
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 02 Nulový bod
ROVNICE a NEROVNICE 04 Soustavy rovnic I MěSOŠ Klobouky u Brna.
ROVNICE a NEROVNICE 01 Lineární rovnice I MěSOŠ Klobouky u Brna.
ČÍSELNÉ OBORY 18 Odmocniny I MěSOŠ Klobouky u Brna.
ROVNICE a NEROVNICE 12 Rovnice v součinovém tvaru MěSOŠ Klobouky u Brna.
ČÍSELNÉ OBORY 03 Prvočíslo a číslo složené MěSOŠ Klobouky u Brna.
ČÍSELNÉ OBORY 20 Intervaly MěSOŠ Klobouky u Brna.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ROVNICE a NEROVNICE 03 Vyjádření neznámé MěSOŠ Klobouky u Brna.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 01 Hodnota výrazu MěSOŠ Klobouky u Brna.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ČÍSELNÉ OBORY 13 Reálná čísla I MěSOŠ Klobouky u Brna.
ROVNICE a NEROVNICE 05 Soustavy rovnic II MěSOŠ Klobouky u Brna.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ROVNICE a NEROVNICE 15 Exponenciální rovnice I MěSOŠ Klobouky u Brna.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 17 Mocniny III MěSOŠ Klobouky u Brna.
ČÍSELNÉ OBORY 04 Dělitel a násobek MěSOŠ Klobouky u Brna.
Algebraické vzorce III
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 09 Algebraické vzorce I
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ROVNICE a NEROVNICE 19 Goniometrické rovnice I MěSOŠ Klobouky u Brna.
ČÍSELNÉ OBORY 12 Procenta MěSOŠ Klobouky u Brna. ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 14 Lomené výrazy II MěSOŠ Klobouky u Brna.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ČÍSELNÉ OBORY 02 Přirozená čísla MěSOŠ Klobouky u Brna.
ROVNICE a NEROVNICE 08 Kvadratické rovnice II MěSOŠ Klobouky u Brna.
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 06 Dělení mnohočlenů MěSOŠ Klobouky u Brna.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ROVNICE a NEROVNICE 20 Goniometrické rovnice II MěSOŠ Klobouky u Brna.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ČÍSELNÉ OBORY 16 Mocniny I
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 13 Lomené výrazy I
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 08 Vytýkání II
Analýza kardinálních proměnných
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.1020 NÁZEV PROJEKTU: Peníze do škol ČÍSLO ŠABLONY: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR: Mgr. Vítězslav Kurz TEMATICKÁ OBLAST: Kombinatorika, pravděpodobnost a statistika NÁZEV DUMu: Kvantily POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu: 17 KÓD DUMu: VY_32_INOVACE_2_3_17_KUR DATUM TVORBY: 09.6. 2013 ANOTACE (ROČNÍK): Prezentace je určena pro použití v předmětu Seminář z matematiky, který je vyučován ve 3. a 4. ročníku. Je vytvořena k použití ve vyučovací hodině, je možno ji však použít i k samostudiu při přípravě k maturitě.

Kvantily Př.1: Při závodech v pojídání švestkových knedlíků byly výkony jedlíků: 33, 18, 35, 26, 41, 39, 25, 18, 21, 22, 45, 20, 19, 23, 27. Určete střední výkon (medián) jedlíků. Určete medián za předpokladu, že byl jedlík co snědl 33 knedlíků diskvalifikován. Př.2: Máme dánu následující tabulku. Určete v ní maximum, minimum, medián, dolní kvartil, horní kvartil a percentil 90. 2010 2011 2012 01-06 07-12 25 60 33 61 41 56 29 58 34 62 44 55 31 54 36 51 45 49 52 37 50 48 42 39 35 38

Příklad 1 Př.1: Při závodech v pojídání švestkových knedlíků byly výkony jedlíků: 33, 18, 35, 26, 41, 39, 25, 18, 21, 22, 45, 20, 19, 23, 27. Určete střední výkon (medián) jedlíků. Určete medián za předpokladu, že byl jedlík co snědl 33 knedlíků diskvalifikován. Nejdříve si výkony jednotlivých jedlíků seřaďme vzestupně od nejmenšího:

Příklad 1 Př.1: Při závodech v pojídání švestkových knedlíků byly výkony jedlíků: 33, 18, 35, 26, 41, 39, 25, 18, 21, 22, 45, 20, 19, 23, 27. Určete střední výkon (medián) jedlíků. Určete medián za předpokladu, že byl jedlík co snědl 33 knedlíků diskvalifikován. Nejdříve si výkony jednotlivých jedlíků seřaďme vzestupně od nejmenšího: 18, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 25, 26, 27, 33, 35, 39, 41, 45 Mediánem je to číslo, které se nachází „uprostřed“ této posloupnosti.

Příklad 1 Př.1: Při závodech v pojídání švestkových knedlíků byly výkony jedlíků: 33, 18, 35, 26, 41, 39, 25, 18, 21, 22, 45, 20, 19, 23, 27. Určete střední výkon (medián) jedlíků. Určete medián za předpokladu, že byl jedlík co snědl 33 knedlíků diskvalifikován. Nejdříve si výkony jednotlivých jedlíků seřaďme vzestupně od nejmenšího: 18, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 25, 26, 27, 33, 35, 39, 41, 45 Mediánem je to číslo, které se nachází „uprostřed“ této posloupnosti. Zjistíme, že tato posloupnost má 15 členů. Uprostřed leží tedy číslo osmé v pořadí – jelikož je právě sedm menších a sedm větších. Osmé číslo v pořadí je:

Příklad 1 Př.1: Při závodech v pojídání švestkových knedlíků byly výkony jedlíků: 33, 18, 35, 26, 41, 39, 25, 18, 21, 22, 45, 20, 19, 23, 27. Určete střední výkon (medián) jedlíků. Určete medián za předpokladu, že byl jedlík co snědl 33 knedlíků diskvalifikován. Nejdříve si výkony jednotlivých jedlíků seřaďme vzestupně od nejmenšího: 18, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 25, 26, 27, 33, 35, 39, 41, 45 Mediánem je to číslo, které se nachází „uprostřed“ této posloupnosti. Zjistíme, že tato posloupnost má 15 členů. Uprostřed leží tedy číslo osmé v pořadí – jelikož je právě sedm menších a sedm větších. Osmé číslo v pořadí je:

Příklad 1 Př.1: Při závodech v pojídání švestkových knedlíků byly výkony jedlíků: 33, 18, 35, 26, 41, 39, 25, 18, 21, 22, 45, 20, 19, 23, 27. Určete střední výkon (medián) jedlíků. Určete medián za předpokladu, že byl jedlík co snědl 33 knedlíků diskvalifikován. Nejdříve si výkony jednotlivých jedlíků seřaďme vzestupně od nejmenšího: 18, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 25, 26, 27, 33, 35, 39, 41, 45 Mediánem je to číslo, které se nachází „uprostřed“ této posloupnosti. Zjistíme, že tato posloupnost má 15 členů. Uprostřed leží tedy číslo osmé v pořadí – jelikož je právě sedm menších a sedm větších. Osmé číslo v pořadí je: Mediánem je tedy číslo 25.

Příklad 1 Př.1: Při závodech v pojídání švestkových knedlíků byly výkony jedlíků: 33, 18, 35, 26, 41, 39, 25, 18, 21, 22, 45, 20, 19, 23, 27. Určete střední výkon (medián) jedlíků. Určete medián za předpokladu, že byl jedlík co snědl 33 knedlíků diskvalifikován. b) Jeden jedlík byl diskvalifikován. Napíšeme si tedy znovu tuto Seřazenou posloupnost s tím, že toto číslo vynecháme.

Příklad 1 Př.1: Při závodech v pojídání švestkových knedlíků byly výkony jedlíků: 33, 18, 35, 26, 41, 39, 25, 18, 21, 22, 45, 20, 19, 23, 27. Určete střední výkon (medián) jedlíků. Určete medián za předpokladu, že byl jedlík co snědl 33 knedlíků diskvalifikován. b) Jeden jedlík byl diskvalifikován. Napíšeme si tedy znovu tuto Seřazenou posloupnost s tím, že toto číslo vynecháme. 18, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 25, 26, 27, 35, 39, 41, 45 Celkový počet členů této posloupnosti tak klesl na 14.

Příklad 1 Př.1: Při závodech v pojídání švestkových knedlíků byly výkony jedlíků: 33, 18, 35, 26, 41, 39, 25, 18, 21, 22, 45, 20, 19, 23, 27. Určete střední výkon (medián) jedlíků. Určete medián za předpokladu, že byl jedlík co snědl 33 knedlíků diskvalifikován. b) Jeden jedlík byl diskvalifikován. Napíšeme si tedy znovu tuto Seřazenou posloupnost s tím, že toto číslo vynecháme. 18, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 25, 26, 27, 35, 39, 41, 45 Celkový počet členů této posloupnosti tak klesl na 14. Toto je trochu problém, jelikož se jedná o sudé číslo. Není totiž číslo, které leží přesně uprostřed. Medián tedy najdeme tak, že vezmeme dvojici čísel, která leží uprostřed, což je 7 a 8 číslo v pořadí:

Příklad 1 Př.1: Při závodech v pojídání švestkových knedlíků byly výkony jedlíků: 33, 18, 35, 26, 41, 39, 25, 18, 21, 22, 45, 20, 19, 23, 27. Určete střední výkon (medián) jedlíků. Určete medián za předpokladu, že byl jedlík co snědl 33 knedlíků diskvalifikován. b) Jeden jedlík byl diskvalifikován. Napíšeme si tedy znovu tuto Seřazenou posloupnost s tím, že toto číslo vynecháme. 18, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 25, 26, 27, 35, 39, 41, 45 Celkový počet členů této posloupnosti tak klesl na 14. Toto je trochu problém, jelikož se jedná o sudé číslo. Není totiž číslo, které leží přesně uprostřed. Medián tedy najdeme tak, že vezmeme dvojici čísel, která leží uprostřed, což je 7 a 8 číslo v pořadí: Medián stanovíme tak, že určíme průměr těchto dvou čísel.

Příklad 1 Př.1: Při závodech v pojídání švestkových knedlíků byly výkony jedlíků: 33, 18, 35, 26, 41, 39, 25, 18, 21, 22, 45, 20, 19, 23, 27. Určete střední výkon (medián) jedlíků. Určete medián za předpokladu, že byl jedlík co snědl 33 knedlíků diskvalifikován. b) Jeden jedlík byl diskvalifikován. Napíšeme si tedy znovu tuto Seřazenou posloupnost s tím, že toto číslo vynecháme. 18, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 25, 26, 27, 35, 39, 41, 45 Celkový počet členů této posloupnosti tak klesl na 14. Toto je trochu problém, jelikož se jedná o sudé číslo. Není totiž číslo, které leží přesně uprostřed. Medián tedy najdeme tak, že vezmeme dvojici čísel, která leží uprostřed, což je 7 a 8 číslo v pořadí: Medián stanovíme tak, že určíme průměr těchto dvou čísel. (23+25)/2=24.

Příklad 1 Př.1: Při závodech v pojídání švestkových knedlíků byly výkony jedlíků: 33, 18, 35, 26, 41, 39, 25, 18, 21, 22, 45, 20, 19, 23, 27. Určete střední výkon (medián) jedlíků. Určete medián za předpokladu, že byl jedlík co snědl 33 knedlíků diskvalifikován. b) Jeden jedlík byl diskvalifikován. Napíšeme si tedy znovu tuto Seřazenou posloupnost s tím, že toto číslo vynecháme. 18, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 25, 26, 27, 35, 39, 41, 45 Celkový počet členů této posloupnosti tak klesl na 14. Toto je trochu problém, jelikož se jedná o sudé číslo. Není totiž číslo, které leží přesně uprostřed. Medián tedy najdeme tak, že vezmeme dvojici čísel, která leží uprostřed, což je 7 a 8 číslo v pořadí: Medián stanovíme tak, že určíme průměr těchto dvou čísel. (23+25)/2=24. Medián je tedy 24.

Příklad 2 Př.2: Máme dánu následující tabulku. Určete v ní maximum, minimum, medián, dolní kvartil, horní kvartil a percentil 90. 2010 2011 2012 01-06 07-12 25 60 33 61 41 56 29 58 34 62 44 55 31 54 36 51 45 49 52 37 50 48 42 39 35 38 První věc, kterou uděláme – čísla z tabulky si vypíšeme do jedné řady jako v předchozím příkladu tedy seřazené vzestupně podle velikosti.

Příklad 2 Př.2: Máme dánu následující tabulku. Určete v ní maximum, minimum, medián, dolní kvartil, horní kvartil a percentil 90. 25 29 31 33 34 35 36 37 38 39 41 42 44 45 48 49 50 51 52 54 55 56 58 60 61 62 Zjednodušili jsme do dvou řad po 18-ti pod sebe. Je zde celkem 36 čísel.

Příklad 2 Př.2: Máme dánu následující tabulku. Určete v ní maximum, minimum, medián, dolní kvartil, horní kvartil a percentil 90. 25 29 31 33 34 35 36 37 38 39 41 42 44 45 48 49 50 51 52 54 55 56 58 60 61 62 Zjednodušili jsme do dvou řad po 18-ti pod sebe. Je zde celkem 36 čísel. Minimum je nejnižší hodnota. Minimum je tedy:

Příklad 2 Př.2: Máme dánu následující tabulku. Určete v ní maximum, minimum, medián, dolní kvartil, horní kvartil a percentil 90. 25 29 31 33 34 35 36 37 38 39 41 42 44 45 48 49 50 51 52 54 55 56 58 60 61 62 Zjednodušili jsme do dvou řad po 18-ti pod sebe. Je zde celkem 36 čísel. Minimum je nejnižší hodnota. Minimum je tedy: 25 Maximum je nejvyšší hodnota. Maximum je tedy:

Příklad 2 Př.2: Máme dánu následující tabulku. Určete v ní maximum, minimum, medián, dolní kvartil, horní kvartil a percentil 90. 25 29 31 33 34 35 36 37 38 39 41 42 44 45 48 49 50 51 52 54 55 56 58 60 61 62 Zjednodušili jsme do dvou řad po 18-ti pod sebe. Je zde celkem 36 čísel. Minimum je nejnižší hodnota. Minimum je tedy: 25 Maximum je nejvyšší hodnota. Maximum je tedy: 62 Dolní kvartil určíme jako 36∙0,25=9.

Příklad 2 Př.2: Máme dánu následující tabulku. Určete v ní maximum, minimum, medián, dolní kvartil, horní kvartil a percentil 90. 25 29 31 33 34 35 36 37 38 39 41 42 44 45 48 49 50 51 52 54 55 56 58 60 61 62 Zjednodušili jsme do dvou řad po 18-ti pod sebe. Je zde celkem 36 čísel. Minimum je nejnižší hodnota. Minimum je tedy: 25 Maximum je nejvyšší hodnota. Maximum je tedy: 62 Dolní kvartil určíme jako 36∙0,25=9. Tedy deváté číslo v pořadí. Dolním kvartilem je:

Příklad 2 Př.2: Máme dánu následující tabulku. Určete v ní maximum, minimum, medián, dolní kvartil, horní kvartil a percentil 90. 25 29 31 33 34 35 36 37 38 39 41 42 44 45 48 49 50 51 52 54 55 56 58 60 61 62 Zjednodušili jsme do dvou řad po 18-ti pod sebe. Je zde celkem 36 čísel. Minimum je nejnižší hodnota. Minimum je tedy: 25 Maximum je nejvyšší hodnota. Maximum je tedy: 62 Dolní kvartil určíme jako 36∙0,25=9. Tedy deváté číslo v pořadí. Dolním kvartilem je: 37 Horní kvartil určíme jako 36∙0,75=27.

Příklad 2 Př.2: Máme dánu následující tabulku. Určete v ní maximum, minimum, medián, dolní kvartil, horní kvartil a percentil 90. 25 29 31 33 34 35 36 37 38 39 41 42 44 45 48 49 50 51 52 54 55 56 58 60 61 62 Zjednodušili jsme do dvou řad po 18-ti pod sebe. Je zde celkem 36 čísel. Minimum je nejnižší hodnota. Minimum je tedy: 25 Maximum je nejvyšší hodnota. Maximum je tedy: 62 Dolní kvartil určíme jako 36∙0,25=9. Tedy deváté číslo v pořadí. Dolním kvartilem je: 37 Horní kvartil určíme jako 36∙0,75=27. Tedy 27 číslo v pořadí. Horním kvartilem je:

Příklad 2 Př.2: Máme dánu následující tabulku. Určete v ní maximum, minimum, medián, dolní kvartil, horní kvartil a percentil 90. 25 29 31 33 34 35 36 37 38 39 41 42 44 45 48 49 50 51 52 54 55 56 58 60 61 62 Zjednodušili jsme do dvou řad po 18-ti pod sebe. Je zde celkem 36 čísel. Minimum je nejnižší hodnota. Minimum je tedy: 25 Maximum je nejvyšší hodnota. Maximum je tedy: 62 Dolní kvartil určíme jako 36∙0,25=9. Tedy deváté číslo v pořadí. Dolním kvartilem je: 37 Horní kvartil určíme jako 36∙0,75=27. Tedy 27 číslo v pořadí. Horním kvartilem je: 55 Medián určíme jako průměr čísel 45 a 48. Medián je tedy:

Příklad 2 Př.2: Máme dánu následující tabulku. Určete v ní maximum, minimum, medián, dolní kvartil, horní kvartil a percentil 90. 25 29 31 33 34 35 36 37 38 39 41 42 44 45 48 49 50 51 52 54 55 56 58 60 61 62 Zjednodušili jsme do dvou řad po 18-ti pod sebe. Je zde celkem 36 čísel. Minimum je nejnižší hodnota. Minimum je tedy: 25 Maximum je nejvyšší hodnota. Maximum je tedy: 62 Dolní kvartil určíme jako 36∙0,25=9. Tedy deváté číslo v pořadí. Dolním kvartilem je: 37 Horní kvartil určíme jako 36∙0,75=27. Tedy 27 číslo v pořadí. Horním kvartilem je: 55 Medián určíme jako průměr čísel 45 a 48. Medián je tedy: 46,5 Percentil 90 určíme jako 0,9∙36=32,4.

Příklad 2 Př.2: Máme dánu následující tabulku. Určete v ní maximum, minimum, medián, dolní kvartil, horní kvartil a percentil 90. 25 29 31 33 34 35 36 37 38 39 41 42 44 45 48 49 50 51 52 54 55 56 58 60 61 62 Zjednodušili jsme do dvou řad po 18-ti pod sebe. Je zde celkem 36 čísel. Minimum je nejnižší hodnota. Minimum je tedy: 25 Maximum je nejvyšší hodnota. Maximum je tedy: 62 Dolní kvartil určíme jako 36∙0,25=9. Tedy deváté číslo v pořadí. Dolním kvartilem je: 37 Horní kvartil určíme jako 36∙0,75=27. Tedy 27 číslo v pořadí. Horním kvartilem je: 55 Medián určíme jako průměr čísel 45 a 48. Medián je tedy: 46,5 Percentil 90 určíme jako 0,9∙36=32,4. Tedy 33 číslo v pořadí. Percentil 90 je tedy:

Příklad 2 Př.2: Máme dánu následující tabulku. Určete v ní maximum, minimum, medián, dolní kvartil, horní kvartil a percentil 90. 25 29 31 33 34 35 36 37 38 39 41 42 44 45 48 49 50 51 52 54 55 56 58 60 61 62 Zjednodušili jsme do dvou řad po 18-ti pod sebe. Je zde celkem 36 čísel. Minimum je nejnižší hodnota. Minimum je tedy: 25 Maximum je nejvyšší hodnota. Maximum je tedy: 62 Dolní kvartil určíme jako 36∙0,25=9. Tedy deváté číslo v pořadí. Dolním kvartilem je: 37 Horní kvartil určíme jako 36∙0,75=27. Tedy 27 číslo v pořadí. Horním kvartilem je: 55 Medián určíme jako průměr čísel 45 a 48. Medián je tedy: 46,5 Percentil 90 určíme jako 0,9∙36=32,4. Tedy 33 číslo v pořadí. Percentil 90 je tedy: 61

Závěrečná strana