VY_32_INOVACE_CER_11 Ročník:3.,4. Vzdělávací obor:65-42-M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Průvodcovství Téma:Historie lázeňství - řešení Jméno autora:Mgr.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Regionální konference cestovního ruchu
Advertisements

Sociální služby SOZ.
OBČANSKÉ SDRUŽENÍ PACIENTŮ S. IDIOPATICKÝMISTŘEVNÍMI
Koncepce zdravotní péče o bezdomovce
Centrum pro rozvoj péče o duševní zdraví Moravskoslezského kraje KRIZOVÉ CENTRUM OSTRAVA ul. Nádražní 196, Moravská Ostrava tel.: ,
Léčebné lázeňství v evropském kontextu
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_OSVZ_ZSVb Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Role nelékařů v českém zdravotnictví
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_99.
Jméno autora: František Sajdl Třída/ročník: H3A, 3.ročník
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2č. materiálu:
Mgr. Vendula Baboučková. A – akce R – rehabilitace P – pomoc I – integrace D – dobrovolnost A – agapé (-láska pečující), křesťanská láska, sounáležitost,
Aneta Kafková, Marie Strašíková
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_65.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_POJISTOVNICTVI.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_87.
Řecko - pracovní list - řešení Jméno autora: Mgr. Jan Vajner
VY_32_INOVACE_ZCR_ M/01 Hotelnictví Ročník: 3. 4.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,
VY_32_INOVACE_CER_10 Ročník:3.,4. Vzdělávací obor:65-42-M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Průvodcovství Téma:Lázeňské služby - řešení Jméno autora:Mgr.
VY_32_INOVACE_ZCR_628 Ročník:4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Svět Téma:Základní charakteristiky Afriky Jméno autora:Mgr. Lucie.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
VY_32_INOVACE_ZCR_696 Ročník:4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Evropa Téma:Slovensko Jméno autora:Mgr. Lucie Salačová Vytvořeno.
Portugalsko - pracovní list Jméno autora: Mgr. Jan Vajner
VY_32_INOVACE_CER_12 Ročník:3.,4. Vzdělávací obor:65-42-M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Průvodcovství Téma:Zlatý věk lázeňství - řešení Jméno autora:Mgr.
Francie - pracovní list - řešení Jméno autora: Mgr. Jan Vajner
Švýcarsko - pracovní list - řešení Jméno autora: Mgr. Jan Vajner
Benelux - pracovní list - řešení Jméno autora: Mgr. Jan Vajner
VY_32_INOVACE_CER_13 Ročník:3.,4. Vzdělávací obor:65-42-M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Průvodcovství Téma:Lokalizace lázeňských středisek - řešení Jméno.
Severní Evropa - pracovní list - řešení Jméno autora: Mgr. Jan Vajner
Gerontopsychologie v praxi Mgr. Kateřina Bartošová Mgr. Markéta Kukaňová.
Ročník:3./4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Předmět: Software hotelového provozu Tematický okruh: Práce s HSW Téma: HSW Pracovní list rezervace.
VY_32_INOVACE_CER_4 Ročník:3.,4. Vzdělávací obor:65-42-M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Průvodcovství Téma:Povinnosti průvodce během zájezdu - řešení Jméno.
„Problémy rodinné péče o osoby se zdravotním postižením“ Projekt „Nejsme chudinky, jsme hrdinky“ V Praze 30. září 2014.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_01.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_10.
Ing. Dagmar Parmová. Kdo jsme? Asociace průvodců České republiky, r. s. 460 individuálních členů z celé ČR, 22 přidružených členů (právnické osoby) –
1 26. září 2016 Svaz léčebných lázní ČR Specifika lázeňské léčby dětí a dorostu prim. MUDr. Jana Rydlová, Vedoucí lékařka dětských léčeben, Lázně Luhačovice,
Sociální rehabilitace. je soubor specifických činností směřující dosažení samostatnosti, nezávislosti a soběstačnosti osob, a to rozvojem jejich specifických.
ŠANCE LOVOSICE Prezentace služeb. ŠANCE LOVOSICE je nestátní neziskovou organizací, která se věnuje provozem sociálních služeb a služeb souvisejících,
Jan Vacek. Program cerebrovaskulárních center  Věstník MZ …………………………………………………………… …………………………………………………………… …………………………………………………………… ……………………………………………………………
DOP-HC s.r.o. Dům ošetřovatelské péče – Home Care Dolní Rychnov Prezentuje: MSc. Magdaléna Radošová Scholzová, MBA
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_CLOVEK _VE_SPOLECNOSTI_KULTURNI_DEDICTVI_06 Název školyStřední škola služeb,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_LIDSKA_PRAVA_LZPS_11 Název školyStřední škola služeb, obchodu a gastronomie.
Jméno autora Ing. Ladislav Novák Datum vytvoření Listopad 2011 Ročník9. Vzdělávacíoblastobor tematický okruh Člověk a příroda Zeměpis Hospodářský potenciál.
Leoš Heger Konference „Zdraví seniorů“ , PSP ČR Praha programové body TOP 09 zdravotnictví x senioři.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Vzdělávání pro zdrav í PředmětZdravověda Tematický.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_02-10 ZEMĚPIS NA II. STUPNI ZV-LMP (Z) Téma:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_CLOVEK _VE_SPOLECNOSTI_SOCIALNI_STRATIFIKACE_13 Název školyStřední škola.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Služby.
Organizace předškolního vzdělávání
Spolupráce zdravotníků a sociálních pracovníků; možnosti následné péče
Investiční záměr Zlínského kraje Veřejné projednání obec Loučka
PÁR SLOV O SENEGALU A MÍSTNÍ ZDRAVOTNÍ PÉČI
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Formy lázeňských pobytů a lázeňské péče
Speciální technologie 3. ročník - kuchař
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Historie lázeňství Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Test – (parní stroj) 1) Vysvětli, proč je parní stroj označován jako parní. 2) Popiš, jak vzniká v parním stroji pára a k čemu slouží. 3) Dochází v parním.
Název projektu: ICT ve výuce
Lázeňství Kopankovová Anna 4.B 2017.
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
§ 49 Domovy pro seniory. V domovech pro seniory se poskytují pobytové služby osobám, které mají sníženou soběstačnost zejména z důvodu věku, jejichž.
Léčebné lázeňství a jak dál ?
Budoucnost domácí péče
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_CER_11 Ročník:3.,4. Vzdělávací obor:65-42-M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Průvodcovství Téma:Historie lázeňství - řešení Jméno autora:Mgr. Jan Vajner Vytvořeno dne: Metodický popis, (anotace) Podpora hodiny Historie lázeňství Pracovní list slouží jako podpora výuky Průvodcovství a Cestovního ruchu, může být také využit v hodinách Semináře cestovního ruchu nebo k maturitnímu opakování. Žák charakterizuje, doplňuje, přiřazuje pojmy z oblasti průvodcovství či cestovního ruchu, případně poznává obrázky, řeší křížovky a řeší praktické úkoly s atlasem nebo mapou.

1) K čemu sloužily antické lázně? K běžné hygieně a každodenní očiště těla

2) Čím se vyznačovalo lázeňství ve středověku? Úpadek lázeňství, velmi nízká hygiena a péče o tělo Téměř zánik tohoto období

3) Ve kterém století dochází k opětovnému rozvoji evropského lázeňství? V 18. století, na přelomu 18. a 19. století

4) Ve kterém století nastává zlatý věk evropského lázeňství? Na konci 19. století

5) Čím se vyznačuje zlatý věk evropského lázeňství? zlatá éra lázeňství (zejména do 1. sv.v.) dostavba lázeňských komplexů modernizace léčebných procesů a následně zařízení → vyšší účinnost → české lázně si získaly proslulost Západočeské lázně vyhlášené v celé Evropě Posílení prestiže lázeňských míst, stávají se společenskými a kulturními centry Masový rozměr lázeňství

6) Označ české lázně, které fungovaly v době středověku Mariánské Lázně, Teplice, Poděbrady, Karlovy Vary, Třeboň

7) Charakterizuj využití českých lázní po 2. světové válce Po 1948 lázně znárodněny Stávají se zejména zdravotními zařízeními – začlenění do systému zdravotní péče (předtím cílem uspokojit subjektivní potřeby jedince a generovat zisk) Přechod na celoroční provoz Obnova lázní státem a přeměna zařízení na odborné léčebné ústavy Nejvíce hostů hrazen pobyt zdravotní pojišťovnou Ze zahraničních hostů převládají klienti z východního bloku, postupně i ze západu Jediná CK specializovaná na lázeňské klienty (Balnea) Postupně stagnace – poptávka převyšuje nabídku (cca o 1/3) Chybí investice na obnovu zařízení Hlavními cílem obnova pracovních sil Rozšiřování počtu lůžek, omezování sezónnosti → negativní vliv na kvalitu poskytovaných služeb Preferována rehabilitace, obnovování a udržení pracovní schopnosti → chroničtí pacienti přesouváni do mimosezóních období a omezována péče o děti a dorost

8) Ve kterém období bylo české lázeňství zestátněno? V poválečném období, po roce 1948 po nastolení komunistického režimu

9) Ve kterém století přechází české lázeňství na celoroční provoz? Ve 2. ½ 20. století

10) Vyjmenuj hlavní problémy českého lázeňství v poválečném období Stagnace Nedostatek investic Rozšiřování počtu lůžek na úkor lázeňské péče chroničtí pacienti přesouváni do mimosezóních období a omezována péče o děti a dorost Snížení kvality péče v 80. letech havarijní stav řady zařízení

11) Co bylo prioritou českého lázeňství v poválečném období? Preferována rehabilitace, obnovování a udržení pracovní schopnosti → chroničtí pacienti přesouváni do mimosezóních období a omezována péče o děti a dorost Přednostně byli do lázní posíláni pracující